۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۵۱۶۴۰
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد؛

همزمانی نخستین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم و گردهمایی بزرگ مبلغان

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد از برگزاری نخستین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم و گردهمایی بزرگ مبلغان محرم خبر داد و گفت: سخنران این همایش حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواهد بود.
حجت الاسلام سعید روستا آزاد، معاون تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در نشست رسانه ای با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و ایثارگران از برگزاری نخستین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم روز پنج شنبه هشتم مهر ساعت 8:30 در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) خبر داد و گفت: این کنگره گرامی داشت شهدایی است که در برابر دنیایی از شهامت و بزرگی در غربت و مظلومیت به سر می برند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: این کنگره سر فرود آوردن در برابر کسانی است که در دفاع از انسانیت و شرف مرز و ملیت را نشناختند و نه تنها شیعیان بلکه تمام بشریت اعم از جهان عرب و کشورهای منطقه مدیون این شهدا هستند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره شهدای روحانی مدافع حرم بیان داشت: از اهداف این کنگره می توان به آشنایی مردم و روحانیت با شهدای روحانی مدافع حرم، بازخوانی اندیشه های جهانی و الگوگیری از زندگی شهدای روحانی مدافع حرم و تجلیل از خانوداه آنها اشاره کرد.

دبیر کنگره شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: تعداد شهدای روحانی اعزامی از ایران 27 تن است که 17 تن ایرانی و 10 تن دیگر نیز عراقی، افغانی و پاکستانی هستند؛ گرچه این کنگره در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه پیگیری می شود اما به هیچ نهادی اختصاص ندارد و از سوی تمام مراکز اصلی حوزه های علمیه یعنی دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز خدمات و جامعه المصطفی برگزار می شود.

وی با تأکید بر این که کنگره شهدای روحانی مدافع حرم در قم آخرین کنگره شهدای روحانی نخواهد بود، اظهار داشت: این کنگره مربوط به شهدای اعزامی از ایران است در حالی که 70 روحانی شهید اعم از ایرانی و غیر ایرانی از حوزه علمیه نجف اعزام شده اند که امیدوار هستیم برای بزرگداشت این عزیزان نیز مراسم گرامی داشتی برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد کمک مراجع تقلید در زمینه برگزاری کنگره شهدای روحانی را ارزشمند خواند و گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی سخنران این جلسه خواهند بود؛ تمام فتاوای مجتهدین چند قرن اخیر در زمینه جهاد گرد آوری شده اند که در یک ویژه نامه به همراه پیام حضرت آیت الله سبحانی به این کنگره در روز برگزاری کنگره منتشر خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ مبلغان بیان داشت: این گردهمایی و کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم هم زمان برگزار می شوند؛ در سال جاری دفتر تبلیغات اسلامی بیش از 10هزار نفر مبلغ در ایام محرم اعزام خواهد کرد؛ نزدیک به هشت هزار نفر از قم و دو هزار نفر از اصفهان، مشهد، تهران و خوزستان اعزام خواهند شد./1324/پ202/ی

 

 

 

ارسال نظرات