۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۵۱۶۰۰
آیت الله شفیعی:

خداوند عهده دار تربیت پیامبر است

آیت الله شفیعی با اشاره به دوران یتیمی رسول خدا(ص)، گفت: خداوند به صورت مستقیم تربیت پیامبراکرم(ص) را پذیرفته است.
آيت الله شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته در مسجد آیت الله شفیعی با اشاره به ادامه تفسیر سوره «والضحی»، ابراز داشت: خداوند در آیه «الم یجدک یتیما فأوی» خطاب به رسول خدا(ص) بیان می کند که تو بچه یتیمی بودی و ما پناهت دادیم و ما هرگز رهایت نکردیم و از تو عصبی نیستیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تفاوت «لتیم» و «یتیم» گفت: لتیم آن کسی است که پدر و مادر را از اول عمر ندیده باشد، حال آنکه یتیم کسی است که پدر را ندیده باشد و از آنجا که رسول خدا(ص)، پدرشان را ندیده و تا ۶ سالگی نزد مادرشان بودند، یتیم ابوطالب و محمد یتیم خطاب می شدند.

آیت الله شفیعی اظهار داشت: تاریخ اثبات کرده است که بسیاری از رهبران و نوابغ معمولا یتیم بودند و در واقع خداوند جبران یتیمی را به بهترین شکل ممکن برای آنها انجام داده است همچون امام راحل(ره) و آیت الله گلپایگانی که در کودکی پدران را از دست دادند.

این عالم دینی با بیان اینکه مشرکان قریش به فرزندان یتیم بی اعتنا و یا برای تصاحب ارث با مادرانشان ازدواج می کردند، افزود: رسول خدا(ص) ارثی نداشت و شخصیت خانوادگی نیز به گونه ای بود که کسی جرأت بیان ازدواج با مادرشان را نداشت که این امور نشان از تربیت مستقیم حضرت ختمی مرتبت(ص) به وسیله خداوند است.

وی با اشاره به آیه «و وجدک ضالا فهدی» اظهار داشت: خداوند در این آیه به سرگردانی و هدایت رسول خدا(ص) اشاره می کند و اهل تسنن «ضال» را ضلالت اخذ و از این حیث در این تنگنا قرار گرفتند که پیامبراکرم(ص) دارای چه ضلالتی است و ۲۰ تفسیر برای این آیه مطرح کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سرگردانی رسول خدا(ص) در چگونگی قوم خود بود، افزود: خداوند خطاب به رسول خدا(ص) می گوید که قوم خود را با اخلاق حسنه و صبر و بردباری هدایت کن که این دو ویژگی بسیار مؤثر و در شخصیت ایشان آشکار بود.

آیت الله شفیعی در پایان با اشاره به آیه «و وجدک عائلا فأغنی»، ابراز داشت: فقر رسول خدا(ص) در پی ازدواج با حضرت خدیجه(ص) برطرف شد و ایشان ثروت خود را در راه اسلام خرج کرد که سبب اعتلای اسلام و استقامت آن شد./۹۴۵۶/202/ب2

ارسال نظرات