۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۵۱۵۸۴
کارشناس مسائل مذهبی:

والدین با کسب مهارت در ارتباطات نوین از انحراف فرزندان جلوگیری کنند

حجت الاسلام هاشمی صله رحم را سبب افزایش مال، عمر و محبت دانست و گفت: هر فردی باید در اجتماع با دوستان معنوی خود ارتباط برقرار کند، فرزندان را پای منبر اهل بیت(ع) بیاورید، متأسفانه فرزندان امروز پای منبر هالیوود و ‏ماهواره ها هستند،
ارتباطات نوین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام هاشمی، کارشناس مسائل مذهبی امشب در مسجد الزهرا(س) اصفهان، گفت: صله رحم از واجبات بزرگ دین اسلام است، صلح رحم مال را زیاد می کند و سبب طول عمر و افزایش دوستی و محبت در خانواده می شود.

وی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) فرمودند «دائم الخمر، جادوگر و قاطع رحم سه دسته از افرادی هستند که هرگز به بهشت نمی روند»، در روایت دیگر آمده که قطع صله رحم موجب تنگدستی و فقر می شود.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: منظور از اقوام و خویشان که باید با آنها صله رحم کرد کسانی هستند که رابطه فامیلی دارند و ارث می برند، صله رحم فقط رفت و آمد به خانه نیست بلکه هر نوع ارتباطی که با اقوام و فامیل برقرار می کنید اعم از نامه، پیامک و هر ارتباطی از این دست به نوعی صله رحم است.

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: اگر با برخی از اقوام نمی توانید رفت و آمد کنید و احساس می کنید از لحاظ اعتقادی با شما فاصله دارند ارتباط را قطع نکنید بلکه آن را کم کنید، اگر قطع صله رحم از باب امر به معروف و نهی از منکر باشد اشکال ندارد ولی در غیر اینصورت نباید آن را قطع کرد.

وی اظهار داشت: صله رحم علاوه بر فامیل با دوستان و همسایه هم از ثواب و ارزش بالایی برخوردار است، هر فردی باید در اجتماع حضور پیدا کند و با دوستان معنوی خود ارتباط برقرار کند، شخصی در زمان امام صادق(ع) از خانه خود بیرون نمی آمد و منزوی بود، امام صادق(ع) فرمودند چگونه این شخص دین را فرا می گیرد، برای فراگیری دین باید در جامعه و مساجد و مجالس ذکر اهل بیت(ع) حضور پیدا کرد.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: سعی کنید فرزندان را پای منبر اهل بیت(ع) بیاورید، متأسفانه فرزندان ما امروز پای منبر هالیوود و فضای مجازی و ماهواره ها هستند و باید آنها را از لحاظ معنوی و اخلاقی تقویت کنید، دشمن آگاهانه و هوشیارانه برای انحراف نوجوانان و جوانان و حتی کودکان کار می کند.

حجت الاسلام هاشمی در پایان گفت: والدین وظیفه دارند با افزایش آگاهی و اطلاعات خود در زمینه تکنولوژی و مهارت در ارتباطات نوین و توطئه هایی که دشمن در این زمینه برای نابودی جوانان و نوجوانان بکار می گیرد به مقابله و هوشیار کردن فرزندان خود بپردازند و با آشنا کردن آنها با مفاهیم و مبانی دینی و سیره اهل بیت(ع) به تقویت اعتقادات فرزندانشان کمک کنند./869/202/ب2

ارسال نظرات