۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۵۱۵۸۲
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تولید محتوا در حوزه فضای مجازی ضعیف است/ افزایش 45 درصدی بودجه فرهنگی کشور در بخش کتاب و کتابخوانی

معاون توسعه و مدیریت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در امور فرهنگی، گفت: متأسفانه در تولید محتوا در حوزه فضای مجازی ضعیف عمل کرده‌ ایم.
علی ‌اصغر کاراندیش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، علی ‌اصغر کاراندیش، معاون توسعه و مدیریت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در امور فرهنگی، اظهار کرد: متأسفانه در تولید محتوا در حوزه فضای مجازی ضعیف عمل کرده‌ ایم.

وی با اشاره به انتقادهایی که امروز از فضای فرهنگی کشور می شود، افزود: یکی از مشکلات امروز ما این است که خیلی راحت می‌ توانیم ایراد بگیریم اما در تولید محتوا ضعیف هستیم.

معاون توسعه و مدیریت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه منع جوانان سبب شکل ‌گیری گروه‌های زیرزمینی می ‌شود، بیان کرد: حتی در شهرهای کوچک نیز گروه‌های زیرزمینی شکل گرفته که رفع این مشکلات نیازمند توجه و فکر است.

کاراندیش گفت: خواهش من از شما این است با توجه به تفکر و دیدگاه خود در زمینه کاهش و رفع معضلات اجتماعی راهکار ارائه دهید.

وی با بیان اینکه نتایج بررسی ‌های فرهنگی دیربازده است، تصریح کرد: اگر در هر دوره افرادی در این رابطه نظر دهند و پس از آن دیگران از آنها انتقاد کنند، مشکلی برطرف نمی ‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و ارشاد به گونه ‌ای است که همه افراد به فراخور خود نظر می ‌دهند، خاطرنشان کرد: 26 دستگاه موازی و غیرموازی در این زمینه فعالیت می کنند که هماهنگ کردن همه آنها مشکل است.

این مقام مسؤول با اشاره به اعتبارات بخش فرهنگ بیان کرد: اعتبارات حوزه‌ قرآن، فرهنگ و مطبوعات حداقل سه برابر نسبت به حوزه سینما و هنری بیشتر است و عمده اعتبارات در بخش قرآنی و فرهنگی هزینه می‌شود و امسال بودجه فرهنگی در بخش کتاب 45 درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال 7 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگ اختصاص یافت که از این میزان یک هزار میلیارد تومان به فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داده شده و مابقی بین دستگاههای دیگر توزیع شده است.

وی با اشاره به وظایف و معاونتهای مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشریح کرد: ترویج فضائل اخلاقی براساس تقوا، ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، دیپلماسی در خارج از کشور و ... از وظایف این وزارت است.

کاراندیش با اشاره به توسعه فعالیتها در حوزه کتاب، افزایش تعداد کتابهای چاپ شده و بررسی ‌های پیش از چاپ کتاب، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید در حوزه‌ های مختلف به ویژه مطبوعات شفاف ‌سازی بسیار زیاد بوده و در روند کار و اصلاح امور تغییرات زیادی ایجاد شده است./9457/202ب2

ارسال نظرات