۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۴۵۱۵۷۶
مدیر کانون خورشید بررسی کرد؛

نقش خواص جامعه در فرمان برداری مردم از حاکم

حجت الاسلام مشکوری بی بصیرتی خواص را سبب انحراف دین اسلام دانست و گفت: زمانی که نخگبان جامعه درباره جایگاه مقام حاکم تردید و تشکیک ایجاد و شخصیت زمامدار خویش را تضعیف کنند، اقشارمختلف مردم به ایده آنها گرایش پیدا خواهند کرد.
حجت الاسلام محمد حسین مشکوری

حجت الاسلام محمد حسین مشکوری، مدیر کانون خورشید در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی نقش خواص جامعه در فرمان برداری مردم از حاکم پرداخت گفت: یکی از دلایل غفلت مردم  از امر مولا علملکرد خواص جامعه دانست، آنان در تأکید جایگاه و حمایت از  فرمان ولی و حاکم نقش به سزایی ایفا می کنند.

حجت الاسلام مشکوری بیان کرد:  زمانی که خواص و نخگبان جامعه نزد مردم پیرامون جایگاه مقام حاکم تردید و تشکیک ایجاد و شخصیت حاکم جامعه را تضعیف کنند، اقشارمختلف مردم به همین سوی و ایده آنها روی می‌آورند.

 وی بر ضرورت بصیرت افزایی خواص جامعه تأکید کرد و افزود: تا زمانی که خواص و نخبگان جامعه  اهل بصیرت و پابیند تقوای الهی بوده و قوام جامعه برای آنها اهمیت داشته باشد، مردم گوش به فرمان زمامدار خویش هستند، اما زمانی که آنها به  بی تقوایی، بی بصیرتی و دنیا پرستی روی بیاورند، از تبعیت  حاکم جامعه غافل می‌شوند.

مدیر کانون خورشید به بررسی نقش خواص بی بصیرت در انحراف تاریخ اسلام پرداخت و گفت: خواص  بعد از رحلت رسول گرامی اسلام مانع از رسیدن حق و جبهه حق به حکومت شدند، در حالی که اگر امیرمؤمنان(ع) به خلافت می‌رسید، تمام بشریت از برکات این فیض الهی  بهره‌مند می‌شدند، در حالی که بی‌تقوایی، حسادت، فسق باطنی خواص جامعه سبب شد که مسیر هدایت الهی و دین تا کنون انحراف یابد.

 حجت الاسلام مشکوری عنوان داشت: دنیا طلبی، مال و ثروت اندوزی خواص سبب روی‌گردانی آنها از جبهه حق می‌شود، به گوش فرمان بودن از زمامدار خویش با دنیا طلبی  همخوانی ندارد.

 مدیر  کانون خورشید ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در کتاب «عبرت‌های عاشورا» به  نقش و جایگاه خواص در پایداری و انحراف حکومت اسلامی پرداختند و منبع مناسبی برای  مطالعه در این زمینه است.

وی بر ضروت ایجاد و حفظ  وحدت امت اسلامی در برابر دشمنان تأکید کرد و گفت: تمام ادیان اعتقادات ویژه‌ای نسبت به بزرگان و علما و رهبران خویش را دارند، بنابریان بی‌احترامی و ناسزاگویی به بزرگان هر طیف و گروهی سبب ایجاد دشمنی و اختلاف در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام مشکوری عنوان داشت: زمانی که جهان اسلام دارای دشمنان مشترک هستند باید مسلمانان بر اشتراکات دینی خویش بیشتر تأیید داشته باشند.

مدیر کانون خورشید ابراز کرد:  تأکید بر مشترکات دینی به معنای کنار گذاشتن مبانی و اصول اساسی  مذهب شیعه و گرایش به اعتقادات مذاهب دیگر نیست و تا آخرین لحظات عمر خویش پایبند بر اعتقادات مذهبی خود بوده و هیچ زمانی از آن کوتاه نخواهیم آمد، اما زمانی که دشمنان مشترک برای نابودی دین اسلام مهیا شده­ اند، باید مباحث اختلافی را کنار گذاشته و بر حفظ اتحاد امت اسلامی و  مشترکات  مذاهب اسلامی تأکید کنیم./998/ت302/ی

خبرنگار: میثم صدیقیان

ارسال نظرات