۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۵۱۵۶۷
نماینده بعثه رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی:

راهپیمایی عظیم اربعین فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی دینی است

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی گفت: راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی دینی و ارتقای بُعد معنوی مردم و زائران است.
حجت الاسلام ابوالفضلی- امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خراسان شمالی، عصر امروز در دومین نشست کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعين خراسان شمالی که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد برگزار شد، با تأکید بر ترویج و تبیین فرهنگ صحیح زیارت در بین زائران اربعین، اظهار کرد: باید به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که رفتار زائران ایرانی در عتبات عالیات الگوی سایر زائران از کشورهای مختلف باشد.

وی با اشاره به اعزام روحانیان مبلغ به کاروانهای زائران عتبات عالیات در ایام اربعین، اضافه کرد: امسال بر اساس برنامه ستاد مرکزی اربعین کشور اعزام مبلغ به کاروانهای اربعین بر عهده نهاد اوقاف و امور خیریه است.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی که مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان خراسان شمالی هم هست، خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع جزوه و فرهنگ‌سازی زیارت اربعین، تبلیغ حضوری روحانیان، اعزام تعداد کافی روحانی کاروان و جلسات کوتاه تبلیغ برخی از طرح هایی است که در راستای فرهنگ‌سازی اربعین و آداب زیارت در بین زائران استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی و آیین پیاده‌روی میلیونی شیعیان ظرفیت بسیار بالایی داشته و اثرگذاری عمیقی دارد، اضافه کرد: در این زمینه باید از تمامی امکانات و روشها برای اثرگذاری بیشتر و ارتقای بُعد معنوی مردم و زائران استفاده کرد.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیان در این زمینه، اظهار کرد: به این منظور جلسات هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه برگزار شده و بر اساس برنامه پیش از آغاز ماه محرم جلسه عمومی برای طلاب و روحانیان و در دهه سوم محرم هم جلسه آموزشی ویژه روحانیان اعزامی به اربعین در استان برگزار می‌شود.

وی با یادآوری نقش روحانیان و مبلغان اعزامی به مساجد شهرها و روستاها در ماه محرم برای فرهنگ‌سازی زیارت اربعین، اظهار کرد: این روحانیان با استفاده از فرصت منابر و مجالس حضرت سیدالشهدا(ع) می‌توانند هم در جذب کمکهای مادی و هم دعوت مردم برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی انجام شده در اربعین امسال حدود دو میلیون زائر ایرانی برای شرکت در آیین عظیم راهپیمایی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، افزود: این جمعیت میلیونی فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی دینی و بزرگداشت شعائر اسلامی است.

وی همچنین با تأکید بر برگزاری مناسب برنامه‌های ماه محرم و ایام اربعین در مناطق سنی نشین استان، اظهار کرد: در این زمینه پیش از فرارسیدن اربعین حسینی به همت دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و دفتر نماینده ولی فقیه در استان همایشی در ارتباط با علمای اهل سنت خراسان شمالی برگزار می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات