۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۴۵۱۵۳۵
معاون سازمان بسیج طلاب و روحانیون خبر داد؛

آموزش طلاب انقلابی در ۱۱ رشته تخصصی مورد نیاز بسیج

حجت‌الاسلام بهرام از آموزش طلاب انقلاب در 11 رشته تخصصی مورد نیاز بسیج خبر داد و گفت: آموزش طلاب و روحانیان سراسر کشور اعم از خواهر و برادر با هدف پاسخگوی به نیازهای اقشار مختلف مردم طی سال 95 انجام می‌شود.
محمدکاظم بهرام

حجت‌الاسلام علی‌کاظم بهرام، معاون تربیتی و آموزش سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهداف برگزاری دوره آموزشی تخصصی مربیان طلاب بسیجی خواهر گفت: در راستای پاسخگویی به منویات رهبر معظم انقلاب و مطالباتی که معظم له از حوزه‌های علمیه داشتند سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور اقدام به آموزش طلاب در رشته‌های مختلف کرده است.

وی افزود: بسیج طلاب و روحانیون امام‌الاقشار است و مسئولیت و رسالت تأمین مربیان سرگروهان و عناصر فرهنگی و معرفتی عقیدتی و بصیرتی سایر اقشار را به عهده دارد و افزون براین همه اقشار انتظار دارند که روحانیت به‌روز باشد و پاسخگوی شبهات آنها و بسیج باشد.

معاون تربیتی و آموزشی سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، در ادامه بیان داشت: طی برنامه‌ریزی برای سال 95 قرار است که طلاب و روحانیان سراسر کشور اعم از خواهر و برادر در یازده رشته تخصصی آماده شده و پاسخگوی نیازهای سایر اقشار باشند.

حجت‌الاسلام بهرام، با اشاره به اینکه این دوره حدود 240 نفر از طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور دعوت شدند، ابراز کرد: درباره رشته‌هایی همچون فضای مجازی، رسانه و شبکه‌های اجتماعی رهبر معظم انقلاب ابراز تأسف ‌کردند از اینکه طلاب با این رشته‌ها آشنا نباشند.

وی افزود: امروز جامعه گرفتار این موضوع هست این پدیده می‌تواند فرصت یا تهدید تلقی شود ما برای اینکه آن را به فرصت تبدیل کنیم با توجه به ظرفیت هر استان افرادی را ثبت‌نام کرده و در این کلاس‌ها آموزش می‌دهیم.

معاون تربیتی آموزشی سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، با اشاره به اینکه در رشته جمعیت که مورد اهتمام و توصیه رهبر معظم انقلاب است باید جمعیت جهان اسلام افزایش یابد، گفت: باید کارشناسانی تبیین‌کننده این اهداف و آرمان باشند بنابراین طلاب و روحانیان می‌توانند این سکان را به دست بگیرند، در این زمینه هم از هر استان یک نفر با تناسب به گستره استانی و سرزمینی که جمعیتشان بیشتر می‌شود در کلاس‌ها شرکت کردند.

حجت‌الاسلام بهرام، با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که جهان بشریت گرفتار آن است نهادینه شدن نوع نگرش لیبرالیستی دموکراسی غرب است که متأسفانه در دهه‌های اخیر دامن‌گیر جهان اسلام نیز شده است، بحث سکولاریزه کردن جهان اسلام همانند اومانیسم و فمینیسم که یکی از پدیده‌های زشت و قبیح است و سبک زندگی اسلامی، انسانی و ایرانی را تهدید می‌کند، گفت: ما در این زمینه نیز برای هر استان حداقل یک نفر به‌عنوان استاد متخصص هماهنگ کردیم تا آموزش‌های لازم را به طلاب بدهد که آنها در بازگشت به شهر خود با تبلیغ بتوانند جامعه و اقشار بسیج را درزمینهٔ تهدیدهای جنگ نرم دشمن واکسینه کنند.

وی با اشاره به فرمایشی از امام راحل مبنی بر اینکه جنگ یک نعمت است و هنوز لایه‌های واقعی جنگ شناخته‌نشده است، ابراز کرد: برای آموزش نسل سوم و چهارم انقلاب کارشناس ویژه روایتگری از جنس حوزه علمیه، باهدف تبین اهداف ملت ایران در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی به این مکان آوردیم تا طلاب در این زمینه نیز تخصص پیداکرده و هنگام مراجعت اهداف انقلاب اسلامی در مواجهه با دفاع مقدس را تبین کنند چراکه هنوز جنگ ادامه دارد.

معاون تربیتی و آموزشی سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، خاطرنشان کرد: تا پایان سال این کلاس‌ها برگزار خواهد شد تا این یازده رشته را آماده کرده و متخصص تربیت‌شده راهی جامعه کنیم تا برای دیگر اقشار بسیج، اعم از بسیج دانشجویی، دانش‌آموزی، محلات، اصناف مختلف یک اقدام انقلابی بزرگ ایجاد شود و به‌نوعی تعمیق معرفت، ارتقای بصیرت و تربیت دینی داشته باشیم./813/ت302/ی

ارسال نظرات