۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۵۱۴۹۲
آیت الله علوی گرگانی:

سعادت انسان در گرو مراقبت از اعمال است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر‌خودسازی نیروهای نظامی،‌‌ سعادت را در گرو برنامه ریزی زندگی، بر‌مبنای دستور اسلام دانست.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت هفته دفاع مقدس، فرماندهی و مسؤلان آمادگاه شهید فراشاهی ارتش، با حضور در دفتر حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، با وی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر لزوم خودسازی و توجه به اعمال انسان،‌ اظهار کرد:‌ یکی از مهم‌ترین صفات خداوند، رأفت و مهربانی است که این محبت سبب شده است تا ذات اقدس الهی الطاف خود را به روش های مختلف به بندگان مرحمت کند.

وی افزود:‌ تمام برنامه های زندگی انسان توسط خداوند و‌ به وسیله پیامبر به انسان ها ابلاغ شده است و‌ هیچ مسأله پنهانی در این باره باقی نمانده است و اگر ما آن گونه که شایسته است زندگی خود را بر مبنای آن برنامه تنظیم کنیم، در زندگی خود سعادتمند می شویم.

اعمال انسان عیناً ضبط می شوند

حضرت آیت الله علوی گرگانی مأموریت فرشتگان الهی در‌ ضبط اعمال انسان را مطابق با لطف خداوند دانست و تصریح کرد:‌ خداوند هر روز دو فرشته را برای ضبط و ثبت کارهای انسان مأمور می کند تا بدون هیچ کم و کاستی،‌ تمامی اعمال انسان را مکتوب کنند که این بین، فرشته سمت راست انسان بر فرشته سمت چپ که مأموریت نوشتن اعمال بد انسان را دارد، ولایت دارد و برای نوشتن گناه از فرشته سمت راست اجازه نگارش می گیرد و طبق روایات،‌تا 7 ساعت صبر می کند تا شاید فرد گناهکار‌ از کار انجام شده اظهار پشیمانی کرده و توبه کند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه هم چنین با تأکید بر‌لزوم آماده سازی انسان برای بررسی اعمال خود، افزود:‌ همه ما باید پاسخگوی دفترچه اعمال خود باشیم و فرقی بین مرجع تقلید،‌ افراد نظامی و مردم عادی جامعه نیست و همه باید خود را برای آن روز آماده کنند.

خدمت در لباس نظام خدمت به مردم است

وی با اشاره به لطف و رحمت ویژه خداوند نسبت به نیروهای نظامی خاطر نشان کرد:‌ این افراد به دلیل زحمت و رنجی که در کار خود می کشند، مورد لطف و رحمت مخصوص خداوند قرار می گیرند و اگر مراقبت از اعمال نیک و خودسازی را در دستور کار قرار دهند،‌ مزد کریم و بزرگی را نزد خداوند خواهند داشت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی وظیفه نیروهای نظامی را خدمت به مردم دانست و تأکید کرد:‌ خدمت در لباس نظام،‌ خدمت به مردم و انقلاب است و اجر بزرگی دارد و اگر با نیت و هدف خدایی باشد،‌ در پایان خدمت، خدا آن چنان مزدی به او عطا می کند که آرزوی انجام خدمت بیش تر می کند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در پایان عنوان کرد:‌ امیدوارم از امروز مراقبت از اعمال و خودسازی، بیش از پیش در دستور برنامه های شما قرار گیرد که شاهد آینده ای درخشان و همراه با خوشبختی و سعادت برای شما باشیم./872/پ202/ج

 

 

 

وحید کوچک زاده
ارسال نظرات