۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۵۱۴۸۱
نماینده ولی فقیه دراستان قزوین:

علم در سرزمین پاکی و طهارت رشد می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه علم در سرزمین پاکی و طهارت رشد می‌کند، گفت: اگر تزکیه، صداقت و دلسوزی و نیت خیر در انسان نباشد، مانند این است که نهال‌های علم و دانش را در یک سرزمین شوره‌زار می‌کاریم و به یقین این نهال به ثمر نخواهد نشست.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه دراستان قزوین پیش از ظهر امروز در آیین بازگشایی مدارس که در هنرستان شهید چمران قزوین برگزار شد، با تبریک سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: آیات سوره مبارک علق که با «إقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذي خَلَقَ» آغاز می‌شود، در ما شوق و انگیزه کسب علم ایجاد می‌کند.

وی در ادامه افزود: افتخار می‌کنیم که پیرو دینی هستیم که نخستین آیات کتاب آن، با محوریت تعلیم و تعلم آغاز می‌شود، در حالی که در زمان نزول این آیات، تنها 17 نفر در جزیره‌العرب سواد خواندن و یا نوشتن را داشتند.

امام‌جمعه قزوین در ادامه با اشاره به آیه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ»، ابراز کرد: خداوند در این آیه به قلم و آنچه که از قلم می‌تراود، سوگند یاد کرده است و این مهم جایگاه و اهمیت علم و دانش را در نگاه دینی و قرآنی به خوبی نشان می‌دهد.

آنچه‌ که به خدای متعال متصل و مرتبط باشد ماندگار و همیشگی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به چند قانون الهی، خاطرنشان کرد: طبق قاعده دینی و قرآنی هر آنچه‌ که به دنیا و انسان مربوط می‌شود، ماندگار نخواهد بود اما آنچه‌ که به خدای متعال متصل و مرتبط می‌شود، ماندگار و همیشگی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه انبیاء، ائمه اطهار و شهدا به واسطه این‌که عند الهی بودند، ماندگار و همیشگی شدند و لازم است دانش‌آموزان هم بر روی این قاعده بیشتر تفکر کرده و در مسیر آن قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به قاعده قرآنی، اضافه کرد: شاید در حسنات کمتر چیزی را داریم که به زیبایی علم برسد و اگر کسی برای رضای خدا به دنبال علم باشد، 10 برابر کسی که با این رویکرد به سراغ علم‌آموزی نمی‌رود، به موفقیت دست پیدا می‌کند.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه علم در سرزمین پاکی و طهارت رشد می‌کند، تصریح کرد: اگر تزکیه، صداقت و دلسوزی و نیت خیر در انسان نباشد، مانند این است که نهال‌های علم و دانش را در یک سرزمین شوره‌زار می‌کاریم و به یقین این نهال به ثمر نخواهد نشست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: اگر نهال علم و دانش را در زمین آماده و مستعد قرار دهیم، علم رشد می‌یابد و زمینه‌ رشد و اعتلای علم زمانی فراهم می‌شود که همراه با تزکیه باشد.

وی در پایان با بیان این‌که اسلام دین را برای ما آورد و علم را به درجه حکمت ارتقاء بخشید، گفت: امام علی(ع) می‌فرماید حکمت چیزی است که اگر کسی آن را دریابد، اسیرش می‌شود و اسلام علم را به این درجه مهم ارتقا داد./873/202/ب2

ارسال نظرات