۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۵۱۴۸۰
آیت‌الله سلیمانی:

دشمنان دانا و دوستان نادان، مراسم عزاداری حسینی را آلوده به خرافات کرده‌اند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: متأسفانه امروزه دشمنان دانا و دوستان نادان، مراسم عزاداری حسینی را آلوده به خرافات کرده‌اند تا حدی که پیام اصلی قیام عاشورا به فراموشی سپرده می‌شود و اصل حادثه را دچار تحریف کرده‌اند.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، در آستانه فرا رسیدن محرم الحرام و ایام سوگواری شهدای کربلا، گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ امروز با حضور علما، طلاب و مبلغان استان در دفتر امام جمعه شهرستان زاهدان برگزار شد.

آیت‌الله سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در این مراسم بیان کرد: قیام عاشورا یک حادثه بزرگ در تاریخ بشریت است که فلسفه عمیقی دارد و در قله همه قیامهای عدالتخواهانه و حق‌طلبانه جهان قرار دارد.

وی اظهار کرد: متأسفانه امروزه دشمنان دانا و دوستان نادان، مراسم عزاداری حسینی را آلوده به خرافات کرده‌اند تا حدی که پیام اصلی قیام عاشورا به فراموشی سپرده می‌شود و اصل حادثه را دچار تحریف کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: دو نوع تحریف وجود دارد، یکی تحریف لفظی و ظاهری و دیگری تحریف معنوی؛ تحریف ظاهری، ظاهر مطلب را عوض می‌کند اما تحریف معنوی در معنی تغییر ایجاد می‌کند، به گونه‌ای که خلاف مقصود را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: محرم هم در برون و هم در درون، دشمن دارد؛ گاهي اين دشمنان با ادعاي دوستي، مقاصد شوم خود را دنبال کرده و آداب و رفتارهاي دور از واقعيت عاشورا همچون قمه‌زني را رواج مي‌دهند.

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: هدف از روضه خوانیها و عزاداریها، انتشار پیام عاشورا و برپا نگه داشتن پرچم حسینی است، از این رو نباید بگذاریم تا ورود این خرافات و رسوم بی محتوا، ما را از هدف اصلی دور کند.

وی با بیان اینکه استفاده از آلات موسیقی با عزاداری سالار شهیدان تناسب ندارد، افزود: بهترین راه عزاداری برای سرور و سالار شهیدان، سخنرانی، ذکر مصائب و مرثیه سرایی است، بطوری که حقیقت عاشورا و پیام اصلی آن به جامعه منتقل شود./202/831/ب1

ارسال نظرات