۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۵۱۴۲۶
حجت الاسلام باقرزاده:

دولت یازدهم در بحث استقلال بیشترین تضاد را با قانون اساسی دارد

کارشناس حقوق بین الملل گفت: دولت یازدهم درباره بحث استقلال بیشترین تضاد را با قانون اساسی داشته و رهبری که وظیفه صیانت از آرمان های انقلاب و قانون اساسی را بر عهده دارد در قریب به 4 سال بیشترین تذکرات را نسبت به سیاست های دولت به ویژه در زمینه سیاست خارجی داشته اند.
حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده  عضو هيأت علمي موسسه امام خميني (ره) حجت الاسلام باقرزاده

حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه و تأکید ایشان بر بی اعتمادی مطلق به آمریکا گفت: دولت یازدهم دولتی به شمار می رود که روبه پایان است، ما در دولت های انقلاب شاید هیچ دولتی را نداشته باشیم که این اندازه تذکر از رهبر انقلاب گرفته باشند و این قدر هشدار را به خود اختصاص داده باشد.

وی افزود: دولت یازدهم درباره بحث استقلال بیشترین تضاد را با قانون اساسی داشته و رهبری که وظیفه صیانت از آرمان های انقلاب و قانون اساسی را بر عهده دارد در قریب به 4 سال بیشترین تذکرات را نسبت به سیاست های دولت به ویژه در زمینه سیاست خارجی داشته اند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که علت این اندازه تذکرات نسبت به عملکرد دولت ناشی از سوء مدیریتی است که شاهد هستیم، اظهار داشت: آنچه که در این دولت اتفاق می افتد ناشی از یک سری مباحث تئوریک نسبت به مسأله استقلال است.

وی ادامه داد: طبیعی است کسانی که قائل به وابستگی هستند و این مسأله را به عنوان یک دکترین و نظریه پذیرفتند و توسعه را در چارچوب پازل دهکده جهانی و کدخدایی کدخدا در عرصه سیاست خارجی می بینند و تفسیر می کنند نمی توانند در قواره استقلال خواهی نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی طراحی و عمل کنند.

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که جمهوری اسلامی دچار تفکراتی در عرصه مدیریتی و دولت کنونی دچار تفکراتی است که با اندیشه استقلال خواهی قانون اساسی و نظام اسلامی در تضاد و تعارض است، ابراز داشت: تفکراتی بعضا در مقالات و دیدگاه های آکادمیک آقایان منتشر شده که قابل مشاهده است.

وی عنوان کرد: برخی از مسؤولان رده بالای قوه مجریه اساس استقلال در جهان کنونی را بی معنا می دانند و معتقد به وابستگی هستند، طبیعی است کسانی که چنین نظریه ای دارند  با اعتماد به آمریکا زنده باشند و به آن اعتماد کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این افراد خود را باور نداشته و قبول ندارند که کشورهای در حال توسعه بتوانند در جهان امروز با شعار ما می توانیم زندگی کنند، اخیرا آقای هاشمی هم مطلبی را مطرح کرد که ما در قضیه مشکلاتی که داریم باید به سمت خلع سلاح نظامی برویم و از کشورهای که به خلع سلاح نظام تن دادند شاهد آورد.

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که رهبر معظم انقلاب این نگاه خود کم بینانه و اعتمادگرایانه به دشمن را محکوم کردند، گفت: ایشان فرمودند که باور کردن این سخنان از این شخصیت ها بسیار سخت است که چنین حرف هایی را زده باشند، رهبر انقلاب فرمودند اگر واقعا این حرف ها را زده باشند حرف هایی غلط است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که اگر کشورهایی به خلع سلاح تن دادند به خاطر این نبوده که در محیطی آرام و فضایی بدون فشار و تحمیل خلع سلاح کرده باشند بلکه آن ها پس از جنگ جهانی مجبور و تسلیم شده و دنیای استکبار خلع سلاح را به آن ها تحمیل کرده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) بیان چنین دیدگاه ها و اظهاراتی از کسانی که اعتقادی به استقلال ندارند را تعجب آور ندانست و اظهار داشت: تجعب آور نیست که چنین مشی ای در سیاست خارجی داشته باشند و کشور را با امید واهی گشایش اعطایی از سوی نظام استکبار قریب به 4 سال معطل کنند و امروز دست ملت ایران از هر گونه گشایشی خالی اما دست دشمن پر است.

وی ادامه داد: ما تمام توانایی های هسته ای خود را واگذار به دشمن و متوقف کردیم اما آن ها هیچ گشایشی برای ما ایجاد نکردند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات