۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۵۱۴۲۱
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

حیات معنوی و طیبه بشارت خداوند به شهدا و مجاهدان است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه حیات معنوی و حیات طیبه بشارت خداوند به شهدا و مجاهدان است، گفت: خداوند تأکید می‌کند به شهیدان راه خدا مرده نگویید زیرا آن‌ها زنده‌اند و شما متوجه این معنا نیستید.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین امشب در نخستین یادواره شهدای کوی شیخ آباد قزوین که در مسجد احمد بیک قزوین برگزار شد با اشاره به بشارت‌های خداوند به شهدا و رزمندگان گفت: خدای متعال به شهدا و مجاهدان راه حق، اجر و پاداشی بزرگ را بشارت داده است.

وی در ادامه بشارت بهشت را یکی دیگر بشارت‌‌های خداوند به شهدا و مجاهدان راه حق دانست و افزود: خدای متعال می‌فرماید فرشتگان بر آن‌هایی که عهد بندگی بستند و ربوبیت خدا را پذیرفته و پای عهد و پیمان خود با خدا ایستادند، نازل می‌شوند.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به بشارت فرشتگان به شهدا اظهار کرد: پیام‌های ملائکه‌‌ای که بر مجاهدان نازل می‌شوند، هراس نداشتن، غمگین نشدن در مقابل دشمنان، و بشارت بهشت است.

حیات معنوی و حیات طیبه بشارت خداوند به شهدا و مجاهدان است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه حیات معنوی و حیات طیبه بشارت سوم خداوند به شهدا و مجاهدان است، تصریح کرد: خداوند تأکید می‌کند به شهیدان راه خدا مرده نگویید زیرا آن‌ها زنده‌اند و شما متوجه این معنا نیستید.

وی در ادامه اضافه کرد: خداوند در جای دیگر از قرآن می‌فرماید نه تنها نباید گمان کنید که شهدا مرده‌اند، بلکه این فکر هم نباید در ذهن شما خطور کند، زیرا هیچ‌گاه مرگ آن‌ها را دربر نگرفته و شهدا فوق این معنا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به چهارمین بشارت خداوند به شهدا خاطرنشان کرد: شهدا مبلغ دین و ادامه دهنده راه انبیا هستند و آن‌ها جهان را به تبعیت از فرستادگان خدا و پیام‌آوران وحی، ترغیب می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های شهدا حمایت از مستضعفان عالم است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین حمایت از مستضعفان عالم را یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا و مجاهدان دانست و تصریح کرد: شهدا همانند همه انبیا، ائمه اطهار و اولیاءالله از محرومان و مستضعفان عالم حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهدا انسان‌های وارسته‌ عالم آفرینش هستند ابراز کرد: شهدا ولایتِ ولی امر مسلمین جهان، امام مسلمین و نائب امام عصر(عج) را در سرزمین شامات به جریان درآورده و قدرت اسلام را توسعه داده‌اند.

امام‌جمعه قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند بشارت می‌دهد که شهید کسی است که پس از شهادت، بلافاصله به بهشت دعوت می‌شود و پس از ورود به بهشت می‌گوید ای کاش خانواده‌ام می‌دانستند که من از زندگی محروم نشده‌ام، بلکه مشمول غفران الهی قرار گرفته و از مکرمین، که بالاترین مقام نزد خداوند است، قرار گرفته‌ام.

وی در پایان گفت : شهدا مرد عمل بودند نه مرد حرف و زبان و امروز این آزادی و سربلندی را مدیون جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های این عزیزانی هستیم که نمونه‌ای از یک حماسه ارزشمند فرهنگی را جاودانه در این مرز و بوم رقم زدند./202/873/ب1

ارسال نظرات