۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۵۱۲۷۹
فرمانده دوران دفاع مقدس:

مراقب عوامل نفوذی دشمنان در جبهه خودی باشیم

فرمانده دفاع مقدس گفت: دشمنان درصدد کمرنگ کردن قدرت جبهه انقلاب در برابر استکبار هستند و هوشیاری و بصیرت ما درباره عوامل نفوذ، این توطئه ها را خنثی خواهد کرد.
سردار علی فردوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، سردار علی فردوس، از فرماندهان دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان بابل در مسجد حکیم آباد هفته دفاع مقدس را نمایش بروز غیرت، شجاعت و عزت ملی مردم ایران دانست و گفت: صدام با توهم نابودی تاریخ و تمدن کهن ایران، سرمست از امکانات کم نظیر نظامی زمانی به ایران حمله کرد که عده ای در کشور با کودتای نرم داخلی، ارتش را تضعیف کرده بودند.

وی با اشاره به اقدامات دولت موقت درباره به هم زدن نظم ارتش و کاهش مدت سربازی، افزود: در زمانی که صدام و حزب بعث هر روز ماشین جنگی خود را تقویت می کرد و یک میلیون نظامی در این کشور برای حمله به ایران آماده می شدند، دولت موقت لیبرال در صدد انحلال ارتش و کاهش قدرت نظامی ایران بود.

فرمانده دفاع مقدس ضمن بیان گوشه ای از امکانات نظامی عراق در زمان حمله به ایران، اظهار داشت: قبل از آغاز رسمی جنگ عراق 356 بار با مناطق مرزی ایران حمله کرد و پاسگاه های مرزی ایران مورد تجاوز مکرر ارتش صدام قرار گرفت.

وی با اشاره به خیانت بنی صدر هم در حوزه نظامی و هم در سیاسی و امنیتی در کشور، تاکید کرد: بنی صدر در حساس ترین زمان یعنی در زمان حمله گسترده عراق به ایران، افسران متدین و توانمند ارتش مانند صیاد شیرازی را اخراج کرد اما این اراده الهی و تدبیر ولایت فقیه بود که بنی صدر با لباس زنانه از کشور فرار کند و صیاد شیرازی به حکم امام راحل در راس ارتش قرار گیرد.

سردار فردوس به پیروزی های گسترده نظامی پس از قرار گرفتن ولی فقیه در رأس قدرت نظامی ایران پرداخت و تصریح کرد: فرماندهی امام راحل توانست پیروزی های بی نظیر و شگفت انگیزی را در حوزه عملیات نظامی بیافریند و دنیا را شگفت زده کند.

وی افزود: امام راحل با نفس مطمئنه و ایمان به امدادهای الهی هدایت جنگ را برعهده گرفت تا عملیات های ظفرمندی مانند شکستن حصر آبادان و آزاد سازی خرمشهر در تاریخ این کشور به ثبت برسد.

فرمانده دفاع مقدس با اشاره به کمکهای بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه دو ابرقدرت آمریکا و شوروی به رژیم صدام، گفت: ملت ایران در طول 8 سال دفاع مقدس با ایمان الهی می جنگید و ترسی از تجمیع قدرتهای شیطانی دنیا در همراهی با صدام نداشت.

وی حماسه آفرینی های خرمشهر و هویزه را یکی از افتخارات ما در طول 8 سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: مقاومت 35 روزه شهید جهان آرا و یارانش و نیز مقاومت بی نظیر دانشجویان شهیدی مانند علم الهدی در هویزه یکی از افتخارات ما در طول هشت سال دفاع مقدس است.

سردار فردوس با اشاره به شکل گیری قدرت نظامی سپاه پاسداران در طول جنگ هشت ساله، گفت: سپاه در ابتدای جنگ با تجهیزات غنمیتی به دست آمده از عملیات های مختلف علیه قدرت تا دندان مسلح بعث شروع به تجهیز و گسترده کردن قدرت نظامی خود کرد زیرا در ابتدای جنگ حتی از امکاناتی اولیه مانند سلاح های انفرادی نیز بی بهره بودیم.

وی با بیان این مطلب که جنگ ما با کفر هنوز پایان نیافته است، خاطرنشان کرد: امروز باید مراقب عوامل نفوذی دشمنان در جبهه خودی باشیم و اجازه میدان داری به این عناصر داده نشود.

آزاده و جانباز دفاع مقدس ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره خطر نفوذ در کشور، گفت: دشمنان در صدد کمرنگ کردن قدرت جبهه انقلاب و مقاومت در برابر استکبار هستند و هوشیاری و بصیرت ما این توطئه ها را خنثی خواهد کرد./202/1313/ب1

ارسال نظرات