۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۵۱۲۱۲
مدیر شبکه جهانی ولایت:

وهابیت ناآشنا به قرآن و نامأنوس با سنت نبوی است

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به گفت و گوهای خود با مفتی وهابیت در عربستان سعودی ابراز داشت: وهابیت ناآشنا با قرآن و نامأنوس با سنت نبوی است و بهره ای از علوم دینی نبرده اند.
سخنرانی آیت الله قزوینی در همایش بین المللی ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت ‌الله سید محمد حسینی قزوینی، مدیر شبکه جهانی ولایت در چهارمین همایش بین المللی ولایت که امروز در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، با تبریک عید ولایت و بیان اردات خود به آیت الله موسوی جزایری اظهار داشت: بنده همه زوایای ولایت و عشق به آن در وجودم با مشاهده آیت الله موسوی جزایری متجلی می شود و با توجه به برگزاری این محفل بزرگ از سوی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، نکته ظریف دانشگاهی در رابطه با ولایت امیرالمؤمنین(ع) بیان مطرح می کنم.

مدیر شبکه جهانی ولایت به مرسوم بودن نوشتن رساله در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: در آغاز رساله از پیشینه و سابقه موضوع سخن گفته و سؤالی مطرح که دانشجو در پایان نتیجه پژوهش و رساله خود را بیان می کند و تمایل به بررسی دکترین امیرمؤمنان(ع) از این زاویه هستم.

وی با بیان نگاه و شناخت ما از امیرمؤمنان(ع) عمدتا از روزهای آغازین ولادت ایشان در سال ۳۰ عام ‌الفیل و در کنار بیت الله الحرام آغاز می‌شود، گفت: گرچه امروز وهابیت پلید و به تعبیر رهبر معظم انقلاب شجره خبیثه ملعونه منکر این قضایا است اما قرار دادن ولادت حضرت علی(ع) در کعبه در اخبار متواتر از سوی حاکم نیشابوری در کتاب خود کفایت می کند.

آیت الله قزوینی با بیان این که بنا به اعتقاد علمای اهل سنت حدیث متواتر به منزله آیه قرآنی و انکار آن کفرآمیز است، افزود: ابن تیمیه نظریه ‌پرداز بزرگ وهابیت با صراحت منکر کننده روایت متواتر را منکر کافر می داند و از آنجا که ولادت علی(ع) امری متواتر است، انکار آن مساوی با کفر محسوب می شود.

این استاد و محقق حوزه با بیان دکترین ولایت حضرت علی(ع) از منابع اهل ‌سنت اظهار داشت: احمدبن حنبل یکی از علمای اهل سنت در کتاب فضائل الصحابه خود از پیامبر اکرم(ص) روایت «كنت أنا و علي نورا بين يدي الله عز وجل قبل أن يخلق آدم بأربعة عشر ألف عام» را نقل می کند و نیز روایت توسل حضرت آدم به پیامبراکرم (ص)، امام علی(ع)، حضرت زهرا (س) و امامان حسنین (علیهم‌السلام) که ابن تیمیه قائل به صراحت آن است نشان دهنده سابقه زندگانی حضرت علی(ع) پیش از ولادت در کعبه است.

وی درباره پیشینه و دکترین امامت امیرمؤمنان(ع)، به روایت ابن عساکر در کتاب تاریخ دمشق خود اشاره و می گوید: ابن عساکر روایت می کند که حضرت ختمی مرتبت(ص) بیان می کند به هنگام معراج، جبرئیل در ذیل آیه ۴۵ سوره زخرف از من سؤال درباره هدف از مبعوث شدن را از پیامبران خواستار شد و آنها پاسخ دادند که بر ولایت تو و علی بن ابی طالب مبعوث شدیم، همچنانکه در کتاب فردوس الاخبار بعثت بر شهادت بر لااله الا الله، اقرار به نبوت رسول خدا(ص) و ولایت علی بن ابی طالب بیان شده است.

مدیر شبکه جهانی ولایت افزود: فعالیت های تبلیغاتی وهابیت در فضای مجاری مبنی بر اینکه مردگان قادر به شنیدن و پاسخگویی نیست با آیه 45 زخرف مغایر است در حالی قرآن در این سوره به سؤال کردن دستور می دهد و هر گز امر به موارد عبث و بیهوده نمی کند.

وی به گفت و گوهای خود با دانشجویان وهابیت و آل شیخ، مفتی بزرگ وهابیت اشاره و اظهار داشت: قسم به خداوند وهابیت بهره‌ای از علوم دینی نبرده‌اند و ناآشنا به قرآن و نامأنوس با سنت نبوی هستند که همچون نوار کاست تعدادی اصطلاح را آموخته و تکرار می کنند.

مدیر شبکه جهانی ولایت با بیان این که محمد بن عبدالوهاب در کتاب رسائل الشخصیه خود در بحث توسل و واسطه قرار دادن میان انسان با خدا را کافر و مرتد و خون و مال او را حلال می شمارد، تصریح کرد: سرمنشأ جنایات های امروزی در عراق، سوریه، یمن و اقصی نقاط جهان فتاوای تکفیری ضد قرآنی وهابیت است.

وی به مناظره خود با آل‌شیخ درباره آیه ۳۵ سوره مائده و خواستن معنای کلمه «وسیله» در آن اشاره و افزود: گفت: در این آیه خداوند به تقوا و خواستن وسیله امر می کند و همچنین در آیه ۵۷ سوره اسراء توسل فرشتگان و انبیاء و نیز در آیه ۹۷ سوره یوسف به توسل و واسطه قرار دادن اشاره می شود اما آل‌شیخ در پاسخ گفت که شما اسلام را خوب فهمیده‌اید یا صحابه؟ که اگر وسیله صحیح بود، صحابه به قبر پیامبر اکرم (ص) متوسل می‌شدند و منکر هرگونه روایت در این باره است.

آیت الله قزوینی گفت: روایات فراوانی از کتب علمای اهل سنت درباره توسل صحابه به قبر سول خدا(ص) برای آل شیخ نقل کردم و او همه آنها را ضعیف و کذب دانست و این وهابیون تنها بلد هستند که آدم بکشند و به این کار افتخار کنند.

وی با بیان این که بیش از ۴۰ روایت در کتب اهل سنت تصریح به ولایت حضرت علی کرده اند، اظهار داشت: شیخ طوسی مهم‌ترین دلیل شیعه بر ولایت حضرت علی(ع) را آیه ۵۵ سوره مائده برشمرد که بزرگترین مفسران اهل ‌سنت شأن نزول آن را درباره حضرت علی(ع) می دانند.

مدیر شبکه جهانی ولایت گفت: باید از وهابیت درباره معنای کلمه ولی در آیات و روایات نقل شده در کتب آنها پرسید که به چه معنی است؟ اگر ولی در اصطلاح خلفا و صحابه به معنی محبت است ما همین معنا را در کلام رسول خدا(ص) خواهیم پذیرفت.

وی با اشاره به آیه ۲۴ سوره صافات اظهار داشت: مفسران اهل تسنن در تفسیر این آیه می گویند که مردم در روز قیامت درباره عقایدشان و ولایت علی بن ابیطالب(ع) و ولایت اهل ‌بیت پرسیده خواهند شد./9456/پ202/ج

ارسال نظرات