۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۴۵۱۱۹۳
یکی از روحانیان بحرین:

حکم دادگاه آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم غیرقانونی است

یکی از رهبران جریان الوفای اسلامی بحرین با اشاره به تلاش آل‎خلیفه برای ایجاد تفرقه در میان معارضان خاطرنشان کرد که معارضان بحرینی باید اتحاد خود را در مقابل نظام حفظ کنند.
حجت الاسلام سید مرتضی السندی، از رهبران جریان الوفا اسلامی بحرین

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی السندی، از رهبران جریان وفای اسلامی بحرین، در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم، بر ضرورت حفظ وحدت ملی در برابر اقدامات آل‎خلیفه تاکید کرد و گفت: جریان الوفای اسلامی به خوبی از نقشه آل‎خلیفه برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان معارضان بحرینی آگاه است بر همین اساس با تشکیل جلسه‎های مشاوره و گفت‎وگو با معارضان درپی تدوین سندی سیاسی برای تشکیل جبهه ملی متحد در مقابل آل‎خلیفه است.

وی با بیان اینکه آل‎خلیفه درصدد حذف انقلابیان بحرینی از سمت و پست‎های مهم کشور است، افزود: معارضان بحرینی اگر اتحاد خود را حفظ کنند از قدرت بسیاری برخوردار خواهند بود و توانایی ایستادگی در مقابل اقدامات ظالمانه آل‎خلیفه را دارند.

حجت الاسلام السندی به قلع و قمع مخالفان آل‎خلیفه اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد تفرقه و جداسازی مردم از رهبران و فعالان سیاسی، انحلال و غیرفعال سازی همه مراکز معارضان، ممنوعیت برگزاری نماز جمعه، سلب آزادی بیان و فرصت برای بیان دیدگاه و آرای سیاسی، ممنوعیت خروج فعالان حقوق بشر از کشور و بازداشت گسترده آنان بخشی از اقدامات آل‎خلیفه علیه مردم انقلابی بحرین است و این مساله موجب شده که این کشور به یک زندان بزرگ تبدیل شود.

محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم غیر قانونی است

وی محاکمه این عالم بحرینی را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: باوجود اینکه یکی از وکیل مدافعان آیت الله شیخ عیسی قاسم علت عدم حضور وی در دادگاه را بیماری اعلام کرده است، آیت الله شیخ عیسی قاسم، داگاه آل‎خلیفه را غیر قانونی و غیر شرعی می‎داند و هیچ گاه در آن حاضر نخواهد شد و به مشروعیت آن اعتراف نمی‎کند.

این رهبر جریان وفای اسلامی بحرین غیر قانونی بودن محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم را یک مساله کاملا آشکار دانست و خاطرنشان کرد: صدور هر حکمی علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم غیرقانونی است و ما آن را محکوم می‎کنیم.

وی ادامه داد: دادگاه آل‎خلیفه همان سناریویی که برای آیت الله الجمری پیاده کرد را برای شیخ عیسی قاسم به اجرا در آورده است و در آینده نزدیک نیز حکم غیابی این عالم بحرینی را صادر خواهد کرد.

ملت بحرین در مقابل دادگاه آل‎خلیفه خواهند ایستاد

حجت الاسلام السندی مردم بحرین را انسان‎های آزاد و آزادیخواه توصیف کرد و گفت: مردم بحرین به هیچ عنوان از حمایت شیخ عیسی قاسم و علمای کشورشان دست بر نخواهند داشت و در مقابل هر دادگاهی که بخواهد کرامت و عزت شیخ عیسی قاسم و ملت بحرین را مخدوش کند، خواهند ایستاد.

وی اقدامات آل‎خلیفه را جنون آمیز خواند و افزود: بیانیه و پیام‎هایی که آل‎خلیفه علیه ملت بحرین صادر می‎کند تاثیری در عزم و اراده آنان برای حمایت از علما و ادامه انقلاب نخواهد داشت.

عضو ارشد الوفای اسلامی بحرین با اشاره به سی و سومین نشست سازمان حقوق بشر در ژنو خاطرنشان کرد: این نشست دستاورد و نتایج مثبتی برای ملت بحرین درپی داشت به طوری که به شکل واضح اقدامات آل‎خلیفه به جهانیان اعلام و موجب محکومیت‎های گسترده‎ای کشورهای مختلف شد. حکومت بحرین نیز برای کم اثر جلوه دادن و کاهش فشارهای سازمان‎های حقوق بشر دو گروه را به سی و سومین نشست حقوق بشر ارسال و همه روزنامه و رسانه‎های حامی خود را نیز در این راستا فعال کرد.

وی ضمن تشکر و تقدیر از فعالان حقوق بشر و انقلابیان بحرینی در ژنو تاکید کرد که هیأت اعزامی از سوی حکومت آل‎خلیفه به شورای حقوق بشر در ژنو در پاسخ به نقض حقوق بشر در بحرین، همچنان سیاست انکار و فرار از اتهام‎ها محافل بین المللی در زمینه حقوق بشر را در دستور کار خود قرار داده است./994/ب923/ 589

ارسال نظرات