۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۴۵۱۰۶۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تلاش برای رفع گرفتاری مردم ویژگی علمای بزرگ در حوزه بوده است

آیت الله حمیدی خدمت به مردم را از مهمترین فعالیت های مسؤولان توصیف کرد و گفت: مهمترین ویژگی بارز علمای سلف در حوزه های علمیه توجه آنها به مشکلات مردم است.
آیت الله حمیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سیدهاشم حمیدی نماینده پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در اجتماع طلاب همدانی در مدرسه آخوند(ره) ضمن تبریک عید غدیر خم، ابراز داشت: عید غدیر تجلی نبوت در ولایت است.

آیت الله حمیدی با اشاره ه جایگاه غدیر در هدایت مسلمانان، خاطرنشان کرد: عید غدیر نویدی روشن برای هدایت و رهایی از ضلالت برای مردم بود و همه اهتمام ما باید برای ترویج معارف غدیر باشد.

وی در ادامه با اشاره به سیره علمای سلف که در استان همدان حضور داشتند، گفت: میرزا حسین قلی همدانی در جزینی، آیت الله بهاری و اقای آخوند از بزرگانی بودند که در همدان منشأ اثرات  فروان بودند.

آیت الله حمیدی با اشاره به زهد، تقوی و ورع بزرگان، گفت: در باب اخلاق این بزرگان فقط می توان گفت که این بزرگواران هیچ تعلقی به دنیای مادی نداشتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از علمای متوفای معاصر می توان به آیت الله تالهی وآیت الله موسوی همدانی اشاره کرد و می توان گفت که همدان صاحب حوزه ای کهن و بزرگ است که در آن علمای مهذب و کارآمدی برای جامعه تربیت شده اند.

آیت الله حمیدی خدمت به مردم را از مهمترین فعالیت های مسؤولان توصیف کرد و ابراز داشت: مهمترین ویژگی بارز علمای سلف در حوزه های علمیه توجه آنها به مشکلات مردم است.

وی با اشاره به اهتمام علما برای رسیدگی به مشکلات مردم، تصریح کرد: بین مسؤولان به دلیل پیگیری دائم علما برای مشکلات مردم همواره مشکلاتی درمیان بود.

استاد حوزه علمیه تهران با اشاره به شخصیت شهید مدنی که برای پیشرفت استان همدان زحمات فراونی را متحمل شدند، گفت: از ویژگی های آیت الله مدنی حمایت از قشر روحانیت بود که افراد انقلابی را به طور کامل حمایت می کردند./979/202/ب2

ارسال نظرات