۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۴۹۷۷۱
معاون فناوری اطلاعات قوه قضاییه در شورای اداری استان فارس:

فناوری اطلاعات بستر سبک زندگی جوامع را تغییر داده است

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به تأثیر دنیای مجازی بر جهان، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات بستر حیات بشر و سبک زندگی جوامع را تغییر داده و این یک ویژگی برجسته است.
حجت الاسلام حمید شهریاری، معاون فناوری اطلاعات قوه قضائیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، حجت‌الاسلام حمید شهریاری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان فارس با بیان اینکه انتخاب استان فارس برای اجرای طرح جامع عدالت الکترونیکی، به دلیل ظرفیت‌ها و عملکرد این استان بوده است، اظهار داشت: استان فارس بر اساس 98 شاخص ارزیابی قوه قضایی در لیست استان‌های برتر و در صدر ارزیابی دادگستری قرار دارد.

وی افزود: عملکرد قوی دادگستری استان فارس سبب شد تا این استان به عنوان پایلوت طرح آزمایشی ابلاغ الکترونیک انتخاب شود، این طرح تغییرات شگرفی را در سیستم قضایی کشور ایجاد می‌کند.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به مشکلات ابلاغیه کاغذی، عنوان کرد: براساس آمار 40 درصد ابلاغیه‌ها به دست مردم نمی‌رسد و مابقی 60 درصد هم مشکلاتی از قبیل تأخیر در ابلاغ دارند.

حجت‌الاسلام شهریاری افزود: برای برطرف شدن این مشکلات طرح ابلاغ الکترونیک ارائه شده که به صورت آزمایشی در استان فارس اجرا می‌شود.

معاون قوه قضاییه اجرای این طرح را افزایش رضایتمندی مردم دانست و بیان کرد: این طرح سرعت عمل رسیدگی را افزایش می‌دهد و مردم مجبور نیستند برای پیگیری‌های مدام در رفت و آمد باشند.

حجت‌الاسلام شهریاری افزود: این طرح در راستای طرح جامع عدالت الکترونیکی که از سال 88 با 50 پروژه شروع به کار کرده، انجام ‌می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها در پایان طرح 100 میلیارد تومان در کشور صرفه‌جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای انجام این طرح مراحل طولانی انجام شده، خاطرنشان کرد: برای اینکه این طرح اجرایی شود 2 سال و نیم تلاش شده تا با گنجاندن مفادی در قوانین کیفری و رفع خلأ قانونی، مسؤولان برای اجرای این طرح همکاری کنند.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به تأثیر دنیای مجازی بر جهان، تصریح کرد:  فناوری اطلاعات و ارتباطات بستر حیات بشر و سبک زندگی جوامع را تغییر داده و این یک ویژگی برجسته است.

حجت‌الاسلام شهریاری در پایان گفت: به‌ زودی جنگ‌های الکترونیک جایگزین جنگ‌های سخت می‌شود و باید از این ویژگی در راستای اهداف قوه قضائیه بهره‌گیری کرد./۹۱۹/202/ب2

ارسال نظرات