۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۴۹۷۵۷
یکی از علمای سنی لبنان:

کشورهای اسلامی اراده خود را در برابر پول‎های آل سعود از دست داده‌اند

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت از سکوت کشورهای اسلامی در قبال جنایت های عربستان به ویژه فاجعه سال گذشته در منا به شدت انتقاد کرد و این کشورها را مسلوب الاراده خواند.
شيخ ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفت وگو با پایگاه خبری الوقت لبنان، از منع میلیون ها مسلمان از ادای فریضه حج به دست آل سعود به شدت انتقاد کرد و گفت: جهان اسلام امروزه در وضع استثنایی و کم نظیری قرار گرفته و جنگ و جنایت به اسم اسلام این جوامع را فراگرفته است. منع حجاج از حج در برابر جنایت هایی که به اسم اسلام و خادم حرمین و شعار «لا اله الا الله و محمد رسول الله» در یمن و سوریه و لیبی و مصر و لبنان رخ می دهد، چیزی به شمار نمی آید.

وی افزود: ملک سلمان و نزدیکان وی در حالت خونین و فسق و فجور قرار دارند. بنده اعتقاد دارم که منع حجاج، جنایتی کوچکی در قبال جنایت هایی بزرگی است که صورت می گیرد.

این عالم اهل تسنن استفاده از دستبندهای صهیونیستی برای کنترل حجاج را مایه تأسف خواند و تصریح کرد: ما از اولین کسانی بودیم که در رسانه ها و خطبه های نماز جمعه به این مساله پرداختیم. استفاده از این شرکت یک جنایت جدید در چارچوب جنایت های عربستان علیه مسلمانان و حجاج است و با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطابقت دارد.

زوال اسرائیل یک واقعیت قرآنی است

شیخ ماهر حمود درباره ادعای عربستان مبنی بر سیاسی کردن حج از سوی ایران اظهار داشت: این موضوع در سال 1987 میلادی و در زمانی که بنده در حج حضور داشتم با کشتار حجاج ایرانی آغاز شد. آیا به آتش کشیدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی به معنای سیاسی کردن حج است اما جمع آوری پول برای گروه های تروریستی معنای سیاسی کردن را نمی دهد؟ آیا جهاد توصیف کردن جنگ ارتش عربستان علیه یمن بوی سیاست ندارد در حالی که سخن گفتن از زوال حتمی رژیم صهیونیستی کاملا طعم و بوی سیاسی می دهد؟

وی ادامه داد: سخن گفتن درباره زوال اسرائیل که یک واقعیت قرآنی است و شعار «مرگ بر اسرائیل» و غده سرطانی دانستن این رژیم را نمی توان سیاسی عنوان کرد. هر سخن و اقدامی مغایر این مساله، اقدام خطرناکی به شمار می آید چرا که نابودی رژیم اشغالگر از مبانی اسلامی حج است.

دهان کشورهای اسلامی در برابر آل سعود بسته شده است

رییس اتحادیه علمای مقاومت درباره هجمه گسترده رسانه های سعودی علیه ایران گفت: من هیچ دولت اسلامی را نمی بینم که نسبت به حجاجش حرص داشته و از عربستان انتقاد کند که اگر نسبت به حجاج خود دغدغه داشتند به دفن حجاج پیش از اطلاعشان معترض می شدند یا خواستار دیه بودند. آنها هیچ اراده ای از خود نداشته و سلطه معنوی و مالی عربستان سبب بسته شدن دهانشان شده است.

وی تأکید کرد که ایران حق دارد درباره شهروندان جان باخته خود بارها و بارها سوال کند و مراتب اعتراض خود را اعلام بدارد.

این عالم اهل تسنن تشکیل هیأت مشترک کشورهای اسلامی جهت اداره حج را ضروری خواند و تصریح کرد: این امر باید محقق شود اما با توجه به اینکه از سوی ایران مطرح شده است، تحقق آن بسیار بعید به نظر می رسد. رسانه های مخالف ایران توان بالایی در وارونه کردن واقعیت ها دارند و بر همین اساس نمی توان انتظار داشت این طرح به سرانجام برسد.

با حجاج همانند گله چارپایان برخورد کردند

شیخ ماهر حمود ایستادگی یکپارچه همه مسلمانان جهان را عامل بین المللی شدن حج عنون کرد و گفت: اگر فاجعه حج پارسال را قضا و قدر معرفی می کنند پس چرا از اعلام نتایج آن سرباز زده است؟ چرا دروازه تجمع مردم در منا را بسته و پس از ازدحام جمعیت اقدام به باز کردن جزئی درها کردند؟

وی در پایان خاطرنشان ساخت: متأسفانه با حجاج همانند گله چارپایان برخورد کردند و عربستان نیز اعلام کرد که مساله به پایان رسیده است. با توجه به اینکه سایر کشورها به اموال عربستان نیاز دارند هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده و این معنای واقعی سیاسی کردن به شمار می آید./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات