۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۴۹۵۰۷
مدیر مدرسه علمیه حجتیه تهران:

بزرگان دینی در برابر تهدید شبهات بیدار شوند

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی فشارکی گفت: شبهه، به تدریج زمینه‌های سست شدن دین افراد را فراهم می‌کند و دشمن به وسیله شبهه خواسته‌های خودش را در کشورهای اسلامی پیگیری می‌کند؛ به همین دلیل علمای اسلام باید در پاسخگویی به شبهات اهتمام داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مطلبی فشارکی

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مطلبی فشارکی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با دهه ولایت با اشاره به اهمیت روز بزرگ غدیر گفت: مسأله غدیر در زمان پیامبر(ص) و پس از ایشان مهم بود چرا که به سرنوشت اسلام بستگی داشت.

هوای نفس مهم‌ترین عامل غفلت از ولیّ زمان

مدیر مدرسه علمیه حجتیه تهران اظهار داشت: بعد از ابلاغ انتصاب امیرالمؤمنین(ع)، عده ای قسم یاد کردند و نامه ای نوشتند و برگشتند و در خانه خدا دفن کردند، مبنی بر این که در برابر این جریان ایستادگی کنند و عاملی تحریک آنها، هوای نفس بود.

وی ادامه داد: دنیا دوستی و عدم ایمان کامل به گفته های پیامبر(ص) از دیگر عوامل غفلت آن ها بود؛ این ویژگی ها در هر انسانی باشد جلوی حق و حقیقت ایستادگی می کنند و در گذشته در مقابل پیامبر(ص) و امام علی(ع) ایستادند و امروزدر برابر ولایت فقیه می ایستند.

استاد حوزه علمیه افزود: رسول خدا(ص) می دانستند که افرادی با این انتصاب مخالفت دارند اما خداوند متعال می فرماید که نترس و آن را ابلاغ کن؛ غدیر مسأله مهمی است که سنی و شیعه بر آن توافق دارند و مشکل اینجاست که برخی حاضر به شهادت واقعه غدیر نبودند؛ در روایات آمده که این افراد به نفرین امیرالمؤمنین(ع) گرفتار شدند.

سرپیچی و نپذیرفتن امامت عامل  ایجاد تفرقه

وی ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که امروز دین خود را کامل و نعمت بر شما تمام و اسلام به عنوان دین جاودانه معرفی شد و شیعیان و اهل سنت بر این حدیث توافق دارند؛ اگر مردم، امامت اهل بیت(ع) را پذیرفته بودند، از تفرقه در امان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی فشارکی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عوامل تفرقه در بین مسلمانان امامت اهل بیت(ع) بوده است؛ تفرقه در هر جامعه ای وارد شود هر چقدر هم که آن جامعه قوی باشد، از هم پاشیده می شود.

وی تصریح کرد: یکی از آثار سوء و بسیار مهم غفلت و سرپیچی از امامت، تفرقه است که هزینه های زیادی خرج برطرف کردن این معضل می شود؛ هزینه ای که باید خرج رفع کردن مشکلات اقتصادی و سیاسی جامعه شود، خرج غفلت از ولایت می شود.

مدیر مدرسه علمیه حجتیه تهران تأکید کرد: اگر تفرقه نبود، این همه شبهه وارد اسلام نمی کردند و امروز علما و مبلغان زیادی وقت و هزینه خود را صرف برطرف کردن این تفرقه و برطرف کردن شبهات نمی کردند.

اهمیت غدیر برای پیامبر اکرم(ص)

وی بیان داشت: روز غدیر آنقدر برای پیامبر اکرم(ص) مهم بود که فرمودند مردم باید بیایند و این روز بزرگ را به ما تبریک بگویند، در حالی که پس از پیروزی در هیچ یک از جنگ ها این جمله را نفرموده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی فشارکی اظهار داشت: شبهات از مهم ترین تهدیداتی است که ایمان مردم را سست می کند؛ در عصر غیبت، علما و دلسوزان اسلام باید در پاسخگویی به شبهات تلاش زیادی انجام دهند و اجازه گسترده شدن این شبهات را ندهند.

وی با بیان این که ایجاد شبهه باعث تشکیک در اصل اسلام می شود، ابراز داشت: شبهه، به تدریج زمینه های سست شدن دین افراد را فراهم می کند و دشمن به وسیله شبهه خواسته های خودش را در کشورهای اسلامی پیگیری می کند؛ پاسخ به شبهات مانع منحرف شدن افراد جامعه از راه درست میشود.

اهتمام علما در پاسخگویی به شبهات

مدیر مدرسه علمیه حجتیه تهران در پایان خاطرنشان کرد: علمای دینی از گذشته همیشه پاسخگوی شبهات سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و فقاهتی جامعه بودند و امیدواریم که امروز نیز علمای اسلام در پاسخگویی به شبهات اهتمام داشته باشند./840/ت 302/س

ارسال نظرات