۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۴۹۴۵۷
نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا مطرح کرد؛

امر به معروف و نهی از منکر، فریضه‌ای فراموش شده در جوامع اسلامی

حجت الاسلام سرایی ا بیان این‌که اجرای احکام الهی در گرو عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای فراموش شده در جوامع اسلامی است.
حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان آذربایجان‌غربی امروز در جلسه مشترک شورای اداری و کارگروه امر به معروف و نهی از منکر بسیج رسانه استان در تبریز، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای فراموش شده در جوامع اسلامی است.

وی با بیان این‌که اجرای احکام الهی در گرو عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: در کدام اداره دولتی؛ کارمندی را سراغ داریم که با مشاهده اقدام غلط مدیرش در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشد و مدیر نیز با سعه صدر این عمل کارمندش را تحسین کند؟.

حجت الاسلام سرایی با تأکید بر این‌که فراموشی امر تذکر لسانی در جامعه منجر به تحقق پروژه‌های ضدفرهنگی و ضداسلامی دشمنان در داخل کشور خواهد شد، گفت: باید معروفات در جامعه گسترش یابد و مراتب نهی از منکر همانگونه در آموزه های دینی اسلام مورد سفارش قرار گرفته است، عملی شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: پیراهن آخوندی و ریش گذاشتن به معنای ارزشی بودن و تدین افراد نیست، باید به اسلام واقعی برگردیم، ارزش آن است که مدیری وقتی اشتباهی انجام می دهد، در رسانه‌های عمومی از مردم عذرخواهی کند، در چنین شرایطی تزویر، ریا و دروغ‌گویی هم جایی در جوامع اسلامی نخواهد داشت.

وی با بیان این‎‌که دغدغه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی پروژه نفوذ دشمن است، گفت: نفوذ استکبار تا جایی پیش رفته که فردی به عنوان جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته‌ای حضور داشته است، باید دانست که اگر دیروز امام حسین(ع) به گودی قتلگاه رفت، امروز صهیونیسم جهانی به دنبال کشاندن شیعه به گودی قتلگاه است.

حجت الاسلام سرایی در بخش دیگری از سخنان خود اقدام و عمل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را از دیگر مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: وزیر دولت در سفر به تبریز از پاساژی لوکس بازدید می کند که عمدتا کالاها و اجناس خارجی به فروش می رساند، آیا این وزیر باز هم می تواند دم از اقتصاد مقاومتی بزند.

نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع) با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی تنها روی کاغذ باقی مانده است، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند روحیه‌ای جهادی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام هستیم، از سوی دیگر حوزه و دانشگاه نیز در مبانی نظری وظایفی بر عهده دارند؛ حوزه علمیه‌ای که انقلابی نباشد، به چه درد می خورد؟.

وی ادامه داد: اگر امروز جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه توانسته دشمن را زمین‌گیز کند، در داخل کشور نیز همه وظیفه داریم با صبر و استقامت و همچنین دفاع معقولانه از اصول، توطئه ها و فتنه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم، رسانه‌ها امروز رسالتی خطیر در ترویج روحیه جهاد، استقامت و صبر بر عهده دارند.

گفتنی است، این نشست که با حضور مدیران روابط عمومی برخی ادارات دولتی، سرپرست تعدادی از مطبوعات و خبرگزاری‌ها مستقر در استان و همچنین شورای اداری بسیج رسانه سپاه عاشورا همراه بود، به میزبانی شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد./935/202/ب2

ارسال نظرات