۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۴۹۰۴۱
روحانی بازدداشت شده در عربستان:

توطئه‌ سعودی‌ها سابقه تاریخی دارد/ باید از اول دولتمردان پیگیر می‌شدند

حجت الاسلام گرمابدشتی گفت: عدم پی گیری‌ها بوده است که امروز باعث شد که هر بلایی دوست دارند سر حاجی‌ها می آورند و برخوردهای بد انجام می‌دهند، نه این دولت، بلکه دولت‌های قبلی هم همین گونه بودند و هیچ پیگیری نکردند.
حجت الاسلام گرم ابدشتی

اشاره:‌ رژیم سعودی ابزار دست برخی از کشورهای اروپایی شده است و اهداف و برنامه های آنها را برای ضربه زدن به اسلام پیش می‌برد و در برخی کشورهای اسلامی مانند یمن بحرین عراق و سوریه خونریزی می‌کند، در واقع می‌توان گفت برخی کشورهای اروپایی مانند آمریکا در جرم و جنایات عربستان سعودی شریک هستند.

کوتاهی و بی‌کفایتی آل سعود در حادثه دردناک منا، نشان دهنده بی کفایتی سعودی در اداره حرمین و شرفین است، رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده های شهدا منا، سکوت دولت‌ها و حتی علما، فعالان سیاسی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام در قبال شهادت زائر بی‌گناه را، بلای بزرگ امت اسلامی خواندند؛ بنابراین دولت‌های اسلامی بایستی در این رابطه برنامه و طرح‌های را مشخص کنند تا از این قبیل حوادث تأسف بار جلوگیری کنند.

تنها کشوری که به صورت شجاعانه در مقابل جنایت عربستان سعودی ایستاده، ایران اسلامی بوده است، این حقیقتی است که هیچ کشور اسلامی نمی‌تواند به راحتی از آن بگذرد پس باید آنها هم مانند کشور اسلامی ایران گریبان سعودی‌ها را بگیرند و نفس آنها را در سینه خفه کنند، تا به خود اجازه ندهند که هر ظلمی را بر مردم مظلوم مسلمان روا کنند.

در این رابطه، حجت الاسلام محمد گرمابدشتی، روحانی بازداشت شده از سوی آل سعود و رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی همکاری حوزه‌های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به تحلیل و بررسی اقدامات اخیر آل سعود در جهان اسلام پرداخت، متن این گفت‌وگو در ادامه تقدیم خوانندگان محترم می‌شود.

 

 

رساـ ‌با توجه به سخن حضرت آقا که این شجره‌ی خبیثه سعودی نمی‌تواند حرمین شرفین را اداره کند به نظر شما چه اقدامی باید صورت بگیرد و نقش ایران در این رابطه چیست؟

حضرت آقا در دیدار خانواده های شهدا فرمودند که شجره خبیثه ملعونه آل سعود لیاقت اداره حرمین شرفین را ندارد، بله آمریکا و حامیان ریاض در جنایت سعودی‌ها شریک هستند، الآن طبق رهنمود رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای وظیفه ما این هست که صحبت‌های حضرت آقا را مبنا قرار دهیم و همه مسؤولان دولتی و غیر دولتی حادثه منا را پی گیری کنند.

از حادثه منا یک سال گذشت و دولت مردان ما هیچ پیگیریی نمی‌کنند، در سال گذشته وقتی که پیکرهای شهدای منا را آل سعود تحویل نمی‌دادند حضرت آقا با یک تشری که در سخنرانی ایشان در چالوس بوده است انجام داد آنها همه ترسیدند و حضرت آقا فرمود که این آل سعود خیال نکند که می‌خواهند تحویل ندهند ما اگر برخورد کنیم برخورد ما سخت و خشن خواهد بود، همه اینها دست و پایشان را گم کردند.

 ما به دولتمردان خودمان عرض می‌کنیم، در مملکت ولی فقیه و ولایت فقیه زندگی می‌کنیم حضرت امام هم فرمود، که پشتیبان ولایت فقیه باشید به مملکت شما آسیبی نخواهد رسید شما چه مشکلی دارید چه مشکلی ما  داریم با اینکه حضرت آقا سال گذشته مستقیماً توپ و تشر به اینها آورد و همه دست و پایشان را گم کردند حتی آمریکایی هم ترسیدند که نکند ایران آل سعود را کامل از بین ببرد و از بین خواهد برد؛ بنابراین دولت مردان باید پیگیری منویات رهبری را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

 وقتی رهبر انقلاب امسال هم فرمودند که هر چی که آمریکا و اسرائیل می‌گوید این آل سعود انجام می‌دهد، اینها اصلاً از زمره‌ مسلمان بودن خارج هستند؛ بنابراین ما باید دست به دست هم بدهیم و این موضوع را که حضرت آقا فرمودند پیگیری کنیم.

تحرکات عمدی رژیم آل سعود در حادثه دردناک منا

 بلایی که آل سعود، یهود بر زائران ما آوردند هیچ جای دنیا به این شکل انسانی را اذیت نکرده‌اند، وقتی زائران بیت الله الحرام اعمالشان را انجام دادند تا رسیدند به قسمت رمی جمرات در منا و آن تحرکات عمدی را انجام دادند راه‌های را بستند راه‌ها را تنگ کردند و عزیزان، برادران، حاجیان و بزرگان آسمانی ما که بهترین لحظاتشان بود در همان جا راه را تنگ کردند و این جمعیت فشار  آوردند که همان جا تلنباری از آدم و انسان و مسلمان جمع شد و همه را به کشتن دادند.

 جهان اسلام هفت هزار کشته داده است، چرا کشورهای اسلامی پی گیری نمی‌کنند ما امروز به برکت جمهوری اسلامی و تحت لوای ولی فقیه امر مسلمین اولین کسی هستیم که پی گیری شهدای منی را داریم انجام می‌دهیم کشورهای دیگر همه خفه خان گرفتند از ترس آمریکا و اسرائیل غاصب و این دولتمردان ما هم حرفی نمی‌زنند چرا ساکت هستند.

 پیگیری‌ها باید جدی باشد طبق موازین شرع اسلام باید پیگیری شود اینها عزیزان ما را زیر تلنباری از آدم گذاشتند، با اینکه بعضی از آنها زنده بودند و داد می‌زدند العطش میکردند و آبی به آنها نرساندند، این رفتار را کجای جهان سراغ داریم جز از یزید و یزیدیان،  شمر ذی الجوشن غیر از اینها دیگر کسی سراغ نداریم، عزیزان ما در لحظات و نفحات معنوی بودند با خدای خودشان راز و نیاز کردند و بهترین لحظاتشان در لباس احرام بودند و لحظه‌ی آسمانی بودند که رمی جمرات را انجام دهند دره من لحظه با لب تشنه مثل ارباب بی کفنشان امام حسین( ع) به شهادت رسیدند.

 ما این شهادت این بزرگواران را به خانواده‌ها و بازماندگان شهدای منا تسلیت عرض می‌کنیم همه از خوبان و بزرگان و از اولیا خدا بودند و بهترین لحظات معنوی به شهادت رسیدند و این توفیق و سعادت نصیب هر کس نخواهد شد.

رساـ چرا بعد از این فاجعه سخت و دردناک کشورها مدعی حقوق بشر و دولت‌های اسلامی واکنش نشان ندادند، چرا سکوت کردند؟

کشورهای اسلامی که در این زمینه سکوت کردند به خاطر ترسی است که دارند و کشوری که ترس از کسی ندارد، کشور ولی فقیه است یعنی کشور ایران اسلامی است؛ بنابراین ما باید این قضیه را جدی بگیریم و پیگیری کنیم.

اکثر کشورها جیره خوار آمریکا، رژیم اسرائیل و عربستان هستند، می‌ترسند چون اکثر کشورهای اسلامی غیر از ایران اسلامی، سوریه، یمن حزب الله لبنان و افغانستان اکثراً رؤسایشان دست نشانده آمریکا، اسرائیل و عربستان هستند.

 مردم و مسلمانان کشورهای اسلامی همه هشیار و شجاع هستند، ولی مشکل ما این است که مسئولان و رؤسای بسیاری از کشورهای اسلامی، آمریکایی، یهودی و صهیونیستی هستند، به همین خاطر این مردم اگر فریاد بزنند، به جایی نخواهد رسید، چون مسئولانشان طرفدار آمریکا، اسرائیل و عربستان هستند به همین خاطر همه سکوت کردند.

رساـ آیا بعد از فاجعه منا می‌توانند حج را تعطیل کنند، هدف عربستان از  کارشکنی‌هایی که در این زمینه داشت چه بود؟

حج نباید تعطیل شود و حج  برای مسلمان و شیعیان است، تعطیل کردن حج یعنی اینها سد ان سبیل الله کردند، در آیات قرآن کفار هستند که سد ان سبیل الله می‌کنند نه اینکه عربستان به خیال خودش می‌گوید ما مسلمان، کلید دار خادمین حرمین شرفین و کلید دار خانه خدا هستیم، کلید دار خانه کعبه که سد ان سبیل الله نمی‌کند، ولی مشاهده می‌کنیم امروز خانه خدا را به روی مسلمانان و شیعیان ایران بسته‌اند، خادمین حرمین که امروز خائنان حرمین هستند حج را به روی ایران اسلامی، یمن، سوریه و حزب الله لبنان بسته‌اند.

 من دو ماه در بند وهابیت بودم

مردم ایران اسلامی بداند و دولت مردان ما باید زودتر از اینها پیگیری می‌کردند، قبل از حادثه منا سال‌های گذشته ایرانیان عمره و حج تمتع می‌رفتند و آنها را اذیت می‌کردند، آیا پیگیری کردند چرا دولت‌های ما که از چهار سال دولتی که آمد پیگیری نمی‌کنند.

 من به عنوان کسی بودم که دو ماه عمر خود را در بند وهابیت گذراندم، بلاها و گرفتاری‌هایی اینها برای ما درست کردند، دو ماه به جرم واهی، بدون دلیل و جهت بنده و رفقای من را آنجا بازداشت کردند و مار را اذیت می‌کردند، شلاق می‌زدند، آیا دولتمردان ما هیچ پیگیری کردند یک بار آمدند پیش ما بگویند،‌ آیا شما کجا بودید؟

این عدم پی گیری‌ها بوده است که امروز باعث شد که هر بلایی دوست دارند سر حاجی‌ها می آورند و برخوردهای بد انجام می‌دهند، نه این دولت، بلکه دولت‌های قبلی هم همین گونه بودند و هیچ پیگیری نکردند.

 به بهانه بردن پیش پزشک در این هوای گرم پاهای دو نفر را با زنجیر به هم می‌بستند و پا برهنه روی آسفالت و ریگ‌های داغ ما را تقریباً یک کیلومتر پیاده می‌بردند، بدون اینکه سوار ماشین کنند، آیا دولت مردان ما پیگیری کردند.

حق ما به عنوان یک مسلمان شیعه نه بلکه به عنوان یک بشری از این دنیا چرا نباید گرفته شود؟ چرا این قدر اذیت و آزار شدیم و هیچ  پی گیری نشد؟ سال‌های زیادی اینها شیعیان را اذیت می‌کنند و بارها شده که خبر به دست بزرگان و مسؤولان ما رسیده است، ولی پیگیری نکردند.

 عدم پیگیری مسئولان ما در سال‌های متمادی باعث شد که اینها این قدر جری شدند و سال گذشته حدود پانصد نفر از زائران ما را به شهادت رساندند، ما باید همان روز اول پیگیری می‌کردیم که چرا زائران ما را بازداشت کنند، تا این مسائل پیش نمی‌آمد.

رساـ سال 66 حاجیان را به عمد به گلوله بستند و کشتند و امام خمینی(ره) سخنرانی تندی در این را بطه داشت و حج را هم تعطیل کرد، با توجه به اینکه آل سعود مدعی غیر عمدی بودن حادثه دردناک منا بود، رهبر معظم انقلاب راحت از کنار این قضیه رد نشدند و برخورد خیلی شدیدتری از برخورد امام(ره) نسبت به قضیه سال 66 داشتند، نظرتان در این رابطه چیست؟

در سال 66 که آن فاجعه را بار آ‌وردند و زائران بیت الله الحرام را به خاک و خون کشیدند به خاطر این فریاد برائت، ای مسلمانان، ای عرب‌هایی که در عربستان هستید، مسئولان یا خادمان حرمین خائنین حرمین مگر در قرآن سوره جمعه برائت نداریم، شیعیان ما فریاد برائت سر دادند که طبق فرمایش خدا در سوره توبه است باید انجام می‌دادند و شما اینهایی که فریاد برائت از مشرکان را آنجا می‌دادند شما به طرفداری از مشرکان حاجی‌های ما را به خاک و خون کشیدید، که امام حج آن زمان را تعطیل کرد و فرمودند، ما اگر از آمریکا و اسرائیل بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت .

 مردم ما خیلی زیرک هستند، سخنرانی رهبر معظم انقلاب  کجا بود؟ آیا در نماز جمعه یا در حسینیه امام خمینی(ره) بود؟ ایشان سخنرانی خود را در یک محیط نظامی به آل سعود هشدار دادند، ما اگر برخورد بخواهیم بکنیم برخورد ما سخت و خشن خواهد بود، امروز این صحبت‌های رهبر انقلاب باعث شد که آمریکا، آل سعود و آل یهود حسابشان در دستشان آ‌مد و فهمیدن برخورد ایران سخت خواهد بود، و با خود می‌گویند وقتی  ولی فقیه اینها این حرف را میزند، بدون هیچ درنگی این کار را خواهد کرد به همین خاطر ترسیدند، اگر توپ و تشرهای حضرت آقا نبود جنازه های شهدای ما را تحول نمی‌دادند.

 ما باید در مقابل کفار که آل سعود از کفار هم بدتر هستند باید خشن و سخت باشیم، اینها زبان دیپلماسی بلد نیستند، اینها زبان خشن را می‌فهمند باید در مقابلشان خشن باشیم ببینید.

آمریکا در تمام جهان می‌خواهد سیر و سیاحت کند هر جا می‌خواهد تجاوز کند، تمام دولتمردان رؤسا و مسئولانشان نمی‌توانند به آمریکا حرفی بزنند یک کمی راهبه های تفنگ دار آمریکایی به مرز خلیج فارس آمدند و کمی در محدوده ایران ورود پیدا کردند ایران اسلامی با اقتدار تفنگدار آمریکایی را بازداشت کرد، هیچ کدام از کشورهای  جهان به این بزرگی نمی‌توانستند در مقابل آمریکا بایستند ولی تفنگداران ما  و فرماندهان آمریکایی را بازداشت کرده‌اند این افتخار برای ما هست، عربستان که عددی نیست.

 رهبر معظم انقلاب جمله ای درباره اسرائیل دارد و به آمریکا هشدار داد اگر خطایی از شما سر بزند، حیفا و تلاویو را با خاک یکسان می‌کنیم و همه می‌دانند این کار را خواهیم کرد، ما هیچ موقع حمله کننده به کشور نیستیم، ولی اگر بفهمیم که کشوری می‌خواهد حمله کند به فرمایش ولی فقیه آن کشور را با خاک یکسان خواهیم کرد.

رساـ با توجه به اقدامات و جنایاتی که رژیم آل سعود داشته است، کشورهای اسلامی باید چه اقداماتی انجام دهند؟

در کشورهای اسلامی باید یک اتحاد اسلامی درست شود و همه با هم متحد شوند، امروزه افزون بر اذیت مسلمانان ایرانی، مردم کشورهای دیگر را هم اذیت می‌کنند، به فرمایش حضرت آقا اینها لیاقت برای خادمین حرمین را ندارند و باید آنجا هیأتی تشکیل شود و  هر کشورهای اسلامی یک نماینده داشته باشد و این حرمین شرفین را با یک هیأتی از کشورهای اسلامی اداره کنند، نه فقط عربستان که حامی آمریکا و اسراییل غاصب است.

سعودی‌ها  با رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌های  کودک کش هم پیمان هستند و جهان را به خاک و خون کشیدند، بنابراین چگونه می‌خواهند کلید دار حرمین شرفین باشند، به فرمایش رهبر انقلاب سعودی‌های خبیث لیاقتی برای این کار ندارند و کشورهای اسلامی تکلیف حرمین شرفین را باید درست کنند و از هر کشوری یک نماینده این حرمین شرفین را اداره کند.

رساـ در پایان اگر نکته ای مانده، بفرمایید؟

مجدداً سالگرد شهدای منا را به خانواده های آنها، مراجع تقلید،  رهبر معظم انقلاب و صاحب عصر امام زمان(ع) تسلیت عرض می‌کنیم، چرا چون به فرمایش خداوند تبارک و تعالی در سوره نسا می‌فرماید « وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً الىَ اللَّه وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللَّه» اینها مهاجر الی الله بودند که مرگ را درک کردند، اجرشان فقط و فقط با خدا است بهترین حالت معنی بهترین لحظات آ‌سمانی بوده است که اینها به دیدار خدا شتافتند و من مجدداً این ضایعه اسفناک را که مهاجران الی الله بودند خدمت خانواده‌هایشان تسلیت عرض می‌کنم ان‌شاءالله موفق و مؤید باشند./875/گ403/س

خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات