۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۴۹۰۰۰
فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب عنوان کرد؛

استفاده از طلاب جوان برای روایتگری تدبیر سپاه برای کمبود راویان راهیان نور

سردار احمدی دغدغه سپاه را کمبود راویان تاریخ جنگ اعلام و تأکید کرد: در این مقوله از بین طلبه‌هایی که در مؤسسات کارشان روایتگری است به کار گرفته می‌شود.
سردار غلامرضا احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌رسا در قم، فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) سردار غلامرضا احمدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان آیت‌الله سعیدی برگزار شد با اشاره به برنامه‌های متنوع هفته دفاع مقدس در قم اظهار داشت: هفته گرامیداشت دفاع مقدس 31 شهریور با رژه نیرو‌های مسلح از ساعت 9 صبح در بلوار پیامبر اعظم و با حضور و نمایش پیاده، موتوری و تجهیزات آغاز می‌شود.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب با بیان اینکه تدبیر سپاه برای کمبود راویان استفاده از طلاب جوان برای روایتگری است اظهار داشت: دغدغه سپاه کمبود راویان تاریخ جنگ است چرا که جوان‌های جنگ دیده اکنون به مرز 60 سالگی‌ رسیده‌اند و این رزمنده‌ها ده سال دیگر قادر به روایتگری نخواهند بود. لذا ضروری است تاریخ جنگ سینه به سینه منتقل شود از همین رو ما از پیشکسوتان برای آموزش به جوانان استفاده می‌کنیم تا جوانان برای روایتگری تاریخ جنگ وارد میدان شوند. تدبیر سپاه در این مقوله این است که از بین طلبه‌هایی که در موسسات کارشان روایتگری است به کار گرفته شود.

سردار احمدی به نقش سپاه در عراق و سوریه اشاره و تصریح کرد: نقش رسمی سپاه در حد مستشاری است و این یعنی آموزش تخصصی و کمک‌های اجمالی در مدیریت کلان، سپاه حضور میدانی در سوریه و عراق ندارد.

وی در ادامه از علت کمک مستشاری ایران به سوریه و عراق اشاره و تأکید کرد: اگر دست داعش به حرم حضرت زینب(س) برسد همان کاری که بر سر مزار حجر بن‌عدی انجام داده‌اند اینجا هم همان کار را می‌کنند. یعنی لُدر می‌اندازند بنیان قبر را از ریشه در می‌آورند. شیعه نمی‌تواند بنشیند و این بی‌حرمتی را تماشا کند.

فرمانده سپاه استان قم به نقش سپاه در جریانات منطقه‌ای و سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار شعرای خراسان در سال 24/4/95 در تالار آیینه حرم مطهر امام رضا(ع) اشاره و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در وقایع منطقه میدان‌دار و پرچم‌دار بوده است. یکی از مقاصد امریکایی‌ها فتح عراق بود، یکی از مقاصدشان یک‌سره کردن کار سوریه بود و بی‌تردید از مهمترین مقاصد‌ آنها درنوردیدن ایران و رسیدن به مرقد مطهر علی‌بن موسی الرضا(ع) بود. بیشک اگر می‌توانستند دریغ نمی‌کردند.

وی در ادامه به فعالیت‌های گسترده سپاه در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اقدامات سپاه در عرصه جنگ نرم آماده سازی و مصون سازی مردم در میدان جنگ نرم است و چرا که جنگ نرم برخلاف جنگ سخت طول و عرض مشخصی ندارد و به اندازه تمام شئونات زندگی انسان تحدید وجود دارد لذا زمینه تلاش سپاه برای مصون‌سازی مخاطبان فضای مجازی فوق العاده گسترده است که بخشی از آن در حوزه نمایندگی ولی فقیه انجام می‌شود،‌ بخشی نیز در رده‌های تخصصی بسیج توسط طلاب حوزه علمیه صورت می‌پذیرد. از این رو با اجرای طرح شجره طیبه صالحین، اعزام پنج‌هزار نفر به کاروان‌های راهیان‌نور جنوب و غرب کشور، نهضت روشنگری، اردو‌های جهادی و امثال این فعالیت‌ها سپاه با تمام توان و با کمک ابزار‌ها و امکانات به میدان وارد شده است.

سردار احمدی: آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی را به عبور از یک گردنه یخی و لغزنده تشبیه و اظهار کرد: برای عبور از چنین میدان یخ زده‌ و لغزنده‌ای به تجهیزات، عزم و اراده‌ای عظیم نیاز است و نمی‌شود به‌خاطر وجود موانع و مشکلات ایجاد شده سفر خود را لغو کنیم. جوانان متخصص مؤمن و حزب اللهی با آمادگی‌ کامل و با اشراف به مضرات و خطرات این راه و با توجه به علائم و هشدار‌های عالمان این سفر را به پایان برسانند.

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به نمایشگاه «یاد یاران» گفت: این نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از 31 شهریور شروع به‌کار خواهد کرد و در آن رزمایش نمایشی «عملیات مسلم بن عقیل» بازسازی و اجرا می‌شود تا تجدید خاطره‌ای برای مردم، رزمندگان صورت گیرد.

احمدی خاطرنشان کرد:‌ برگزاری افتتاحیه اعزام راهیان نور دانش‌آموزی دهم مهر امسال در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور میهمانان ارشد کشوری، مسؤولان سازمان بسیج و وزارت آموزش و پروش صورت می‌گیرد.

وی در ادامه نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس و برگزاری غبارروبی مزار شهدا را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و گفت: همایش پیاده‌روی خانوادگی با حضور مردم شریف قم و نیروهای مسلح از ساعت 7  صبح در روز جمعه دوم مهر برگزار می‌شود.

سردار احمدی عنوان کرد: مطابق سنوات گذشته امسال نیز شاهد بازسازی واقعه بزرگ غدیر خواهیم بود. این نمایش در ناحیه امام حسین(ع) ساعت 18 در محل نمایشگاه قم و نیز در ناحیه امام رضا(ع) و ناحیه امام حسن مجتبی(ع) ساعت 17 در مزار شهدای گمنام بخش قنوات برگزار خواهد شد. /878/پ202/ی

 

ارسال نظرات