۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۴۸۹۶۸
نماینده مردم گیلان در خبرگان:

قبیله وحشی سعودی از اداره حرمین شرفین کنار گذاشته شود

نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه برای اداره حرمین شرفین باید از ناحیه مسلمان‌ها طرحی ریخته شود، گفت: قبیله وحشی سعودی که وحشیگری در تاریخ و نهادشان وجود دارد، تا جمع نشوند و کنار گذاشته نشوند این مصیبت وجود خواهد داشت.
آیت الله حسینی اشکوری

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی اشکوری، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مشکلی که در ارتباط با عربستان سعودی وجود دارد دارای چند منشأ است، اظهار داشت: بافت این حکومت قبیله‌ای است.

وی ادامه داد: این ها با نداشتن فرهنگ و نداشتن عقل اجتماعی و به دور بودن از فرهنگ و تمدن به وسیله و با حمایت اجانب و انگلیسی‌ها روی کار آمدند و از اول مشغول قتل و غارت بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اشکوری با بیان اینکه اصلاً پایه های حکومت آل سعود با قتل و غارت و سرکوب به پا شده است، بیان کرد: این تاریخ دیرینه اینها است و نوکری و خشونت از ویژگی های ذاتی آل سعود به شمار می رود.

وی افزود: این ها نوکر صفتان غارت گر و سرکوب گر بودند و هستند منتهی اول بادیه نشین بودند و الان در کاخ‌ها به لطف و برکت ثروت کلان مسلمان‌ها و نفت عربستان مسلط شدند و امکانات را در اختیار خودشان قرار دادند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مشکل دیگری که هست این روحیه خشن و بی تمدنی و دور بودن از تمدن بشری توأم شده با یک فرهنگ دینی غلط، خشک و افکار ناهنجار دینی غلط که همان افکار تکفیری وهابیت است، که این هم یک عامل مضاعفی شده است برای اقدامات زشتی که از اینها صادر می‌شود.

سعودی‌ها نوکر دربست اجانب هستند

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری افزود: عامل سوم در استخدام بودن این قبیله آل سعود است، اینها نوکران دست به سینه و در بست اجانب هستند، سابق نوکر انگلیس‌ها بودند، امروزه هم نوکر و گوش به فرمان اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها طبق فرمان اروپایی‌ها حرکت می‌کنند و هیچ اراده ای از خودشان ندارند، بیان کرد: اینها بر اساس نوکری و نقشی که برایشان مشخص می‌شود، حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری افزود: این سه عامل بزرگ از ناحیه آنها است و مسأله ای که از ناحیه جامعه اسلامی و جامعه جهانی بشری دیده شده این است که در مقابل اینها نایستادند؛ بنابراین تا توانستند تاختند و می‌تازند.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به وسیله ثروت مسلمان‌ها بعضی از دولت‌ها و انسان‌ها که انسان‌های ضعیف‌النفس هستند را به استخدام در آوردند و درصدد اغوای مردم در آمدند.

افکار تند روی و وحشیانه دامنگیر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها شده است

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آل سعود مبلغان خود را به سراسر دنیا فرستادند و به بهترین وجه ممکن افکار تند روی و وحشیانه خود را ادامه می‌دهند، گفت: این مسأله دامنگیر اربابانشان هم شده است، یعنی دامنگیر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها شده است و بیشتر از این هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا مسلمان‌ها و جامعه انسانی در مقابل سعودی‌ها نایستند و آنها را سر جای خودشان ننشانند، فایده ای ندارد، ابراز داشت: اینها باید خلأ سلاح شوند و اموالی که در اختیارشان است، گرفته شود و این راهی جز ایجاد یک حکومت مدنی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری اضافه کرد: اگر نمی شود حکومت شرعی و قانونی در آنجا به پا کرد، لااقل بر اساس مقیاس های مدعیان آزادی و حقوق بشر و دموکراسی باید یک جمهوری به نام جمهوری عربستان در آنجا به پا شود و این پادشاه بازی قبیله ای و وحشیانه جمع شود.

نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه برای اداره حرمین شرفین باید از ناحیه مسلمان‌ها طرحی ریخته شود، اظهار داشت: این قبیله وحشی که وحشیگری در تاریخ و نهادشان وجود دارد، تا جمع نشوند و کنار گذاشته نشوند این مصیبت وجود خواهد داشت.

بیداری جهان اسلام و ملت عربستان

وی با بیان اینکه باید ملت عربستان و ملت‌های جهان اسلام و جهان و حتی اروپایی‌ها بیدار شوند و از این روند جلوگیری کنند، گفت: مسیری که اینها پیش گرفتند مصائبی به سر اروپایی‌ها در آینده‌ نزدیک پیش خواهد آورد، اینها دیدند و تجربه کردند که داعش، دست پرورده افکار تند سعودی‌ها، چه بلایی سر آنها در آورده است و امنیت آنها را متزلزل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری در پایان گفت: آنها درصدد بودند که با آرامش و آسایش به دنیا برسند، ولی امروز دنیای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بوسیله همین دست پرورده های پول و مبلغان عربستان به خواب‌های آشفته و ناامنی تبدیل شده است./875/ت301/ج1

ارسال نظرات