۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۴۸۹۴۵

تمدید مهلت ارسال آثار به همایش ملی اخلاق علم در مکتب علامه طباطبایی

شورای راهبردی همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در مکتب علامه طباطبایی(ره) با توجه به درخواست جمعی از محققان و نویسندگان و نظر به تعطیلات تابستانی مراکز حوزوی و دانشگاهی، با تمدید فراخوان مقالات موافقت کرد.
همایش ملی «اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در مکتب علامه طباطبایی(ره)»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرکز مطالعات و پژوهش های دانشگاه صنعتی سهند تبریز در راستای الگوبرداری از سیره علمی و عملی مرحوم علامه طباطبایی در حوزه اخلاق و کاربست آن در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی، شاگردپروری و آزاداندیشی، همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در مکتب آن عالم بزرگوار را برگزار می کند.

شورای راهبردی همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در مکتب علامه طباطبایی(ره) با توجه به درخواست جمعی از محققان و نویسندگان و نظر به تعطیلات تابستانی مراکز حوزوی و دانشگاهی، با تمدید فراخوان مقالات موافقت کرد؛ علاقمندان می توانند مقالات خود را در یکی از محورهای ذیل و حداکثر تا 15 مهر ماه سال جاری  با مراجعه به وب سایت همایش به آدرس www.elmvadin1395.ir  ارسال کنند.

استنباط و استخراج مطالب مربوط به اخلاق علم و فناوری از آثار و آرای معظم له به منظور تصحیح و تنقیح علوم طبیعی و تجربی از ابعاد فرهنگ و اخلاق لائیسیته و سکولار از اهداف مهم برگزاری همایش «اخلاق علم و اخلاق حرفه ای، با تأکید بر اندیشه های علامه طباطبایی(ره)» عنوان شده که با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش، این همایش ۱۹ و ۲۰ آبان ۱۳۹۵ در تبریز با حضور آیت الله احمد احمدی، آیت الله سیدهادی خسروشاهی، غلامحسین ابراهیمی دینانی و مهدی گلشنی برگزار می‌شود. اخلاق علم و فناوری و همچنین اخلاق حرفه ای دو محور اصلی این همایش است که در بخش نخست معنا و مفهوم اخلاق علم، اصول و مبانی اخلاق علم، نقش اخلاق علم در شکل گیری تمدن نوین اسلامی و اخلاق علم اسلامی و سکولار مورد بحث قرار می گیرد.

همچنین در محور دوم این همایش اخلاق نقد و آزاد اندیشی، جایگاه اخلاق در نظام آموزشی و پژوهشی، اخلاق حرفه ای در دانشگاههای اسلامی و سکولار و شاخصه های اخلاقی استاد و شاگرد در سیره علامه طباطبایی(ره) مورد بحث پژوهشگران و اندیشمندان حوزه و دانشگاه قرار خواهد گرفت.

مرکز مطالعات و پژوهش های علم و دین دانشگاه صنعتی سهند تبریز در راستای الگوبرداری از سیره علمی و عملی علامه طباطبایی در حوزه اخلاق و کاربست آن در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی، شاگردپروری، آزاد اندیشی، و نیز استنباط و استخراج مطالب مربوط به اخلاق علم و فناوری، از آثار و آرای معظم له به منظور تصحیح و تنقیح علوم طبیعی و تجربی از ابعاد فرهنگ و اخلاق لائیسیته و سکولار، این همایش ملی را برگزار می کند.

گفتنی است، یکی از شخصیت های برجسته ای که تبلور اخلاق و عرفان ناب اسلامی بوده و به سان خورشید عالم‌تاب بر آسمان فضایل می درخشد، مرحوم علامه طباطبایی است. بی شک، این شخصیت بی نظیر آثار کم نظیری خلق کرده است که کشف ابعاد آن و نیل به عمق و ژرفای آن نیازمند گذشت زمان و عزم محققان ژرف اندیش و جامع نگر است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات