۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۴۴۸۶۹۱
آیت الله نوری همدانی در دیدار خانواده شهدای منا:

خون شهدای منا باعث سرنگونی رژیم سعودی می شود/ دولت در مجامع بین المللی پیگیر فاجعه منا باشد

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با بیان این که خون شهدای فاجعه منا باعث سرنگونی آل سعود خواهد شد، بر لزوم پیگیری جدی این حادثه از سوی مسؤولان و دولتمردان تا احقاق حقوق کامل حادثه دیدگان تاکید کرد.
آیت الله نوری همدانی آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر  پنج شنبه در دیدار با خانواده های شهدای منا با بیان این که مصیبت عالم اسلام وهابیت است اظهار داشت: وهابیت در صدد اختلاف بین مسلمانان جهان اسلام است که این امر مخالف صریح آیات قرآن است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که با وجود اقدامات ابن تیمیه اتحاد مسلمانان برهم نخورد، ابراز داشت: این وحدت ادامه داشت تا پیدایش وهابیت که با همکاری انگلیس به وجود آمد و همین امر باعث شد تا کشتن شیعیان را بر پیروان خود واجب اعلام کنند.

وی عنوان کرد: آل سعود تفاله رژیم سلطنتی و پهلوی است؛ مردم در جهان بیدار شده اند و فردی مدیر می خواهند تا اداره جامعه را در بر بگیرد و ویژگی‌های لازم را داشته باشد که این امر در کشور ما محقق شده و ولایت فقیه در صدر جامعه است و رهبر معظم انقلاب به خوبی انقلاب را مدیریت کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با ابراز همدردی و تسلیت خدمت خانواده های شهدای منا گفت: در اسلام شهادت بالاترین مقام است و کشته های منا به مقام شهادت دست پیدا کرده اند که این یک توفیق الهی است.

این مرجع تقلید با اشاره به جریاناتی که در بحرین اتفاق می افتد خاطرنشان کرد: در بحرین رژیم آل خلیفه ظلم و جنایت بسیاری در حق مسلمانان می کند اما الان در جریان بحرین مردم بسیار تظاهرات می کنند اما تا مردم بحرین خون ندهند، پیروز نمی شوند و این رمز پیروزی مقاومت و پیروزی خون بر شمشیر است.

وی به سرنگونی رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: خون شهدای منا باعث سرنگونی این رژیم می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: دولت و مسوولان جمهوری اسلامی ایران تمام سعی خود را در مجامع حقوقی بین الملل برای احقاق حقوق جان باختگان منا و حادثه سقوط جرثقيل مسجد الحرام ادامه دهند چون طبق تمام کنوانسیون های بین المللي و حتی قوانین عربستان مسؤليت این جنایت متوجه سعودی هاست.

وی ادامه داد:‌ رژیم سعودی برای حفظ و بقای حکومت نا مشروع خود دست به هر کار و جنایتی می زند اما باید بدانند که ظلم پایدار نیست./978/پ202/ج

ارسال نظرات