۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۴
کد خبر: ۴۴۷۳۳۳
آیت الله نوری همدانی در دیدار شورای عالی حوزه:

استقلال حوزه به معنای عدم وابستگی به دولت ها است نه استقلال از نظام

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه تاکید کرد که استقلال حوزه به معنای عدم وابستگی به دولت ها است نه استقلال از نظام اسلامی، چراکه نظام اسلامی زمینه ساز ظهور است.
آیت الله نوری همدانی دیدار اعضای شورای عالی با آیت الله نوری آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای شورای عالی حوزه های با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.

وی در این دیدار ضمن تجلیل از جایگاه شورای عالی به عنوان اداره کنندگان حوزه علمیه نکات مهمی را خطاب به اعضای شورای عالی متذکر شد. نخستین مساله ای که وی بدان تاکید داشت موضوع توجه به اخلاص و معنویت در همه سطوح بود.

این مرجع تقلید فقیه پروی و شناخت استعداد های طلاب وطبقه بندی طلاب به معنای تربیت متخصص در علوم حوزوی را ضروری دانست و خواستار پرهیز از مدرک گرایی در حوزه شد.

وی بیان کرد: باید مراقبت بر تحصیل طلاب صورت گیرد که از جنبه های مختلف فقیه کامل شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که باید جلوی مراکز و مؤسساتی که کار موازی می کنند گرفته شود، خواستار چاره اندیشی در این باره شد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که اتاق فکری تشکیل شود و از نخبگان برای رصد مسائل سیاسی و فرهنگی در جامعه و پاسخگويي به شبهاتی که از طرف دشمن القا می شود بهره گرفه شود.

این مرجع تقلید همچنین بر لزوم هجرت طلاب از قم تاکید کرد و با بیان این که فضلای حوزه نباید در قم متمرکز شوند، اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از شهرها از وجود روحانی خالی است، صلاح نیست طلاب و علما در قم بمانند.

حضرت آیت الله همچنین بر لزوم تقویت درس اخلاق در حوزه های علمیه تاکید کرد و دشمن شناسی و شناخت زمان و اقتضائات و لوازم آن را مهم دانست.

وی استقلال حوزه های علمیه را به عدم وابستگی به دولت ها معنا و تصریح کرد: حوزه باید مستقل باشد اما نه به معنای استقلال از نظام اسلامی و ولایی چون این نظام جزء حوزه و فرزنده حوزه و برخاسته از فرهنگ و عقیده دینی ماست و نگهداری آن لازم و ضروری است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: استقلال حوزه به معنای وابسته نبودن به دولت ها است بر این اساس حوزه پیوسته باید دولت ها را امر به معروف و نهی از منکر کند و تذکر داشته با شد.

آخرین نکته ای که مورد تاکید حضرت آیت الله نوری همدانی قرار گرفت، مساله انقلابی ماندن حوزه های علمیه بود. وی در این خصوص تاکید کرد: به هیچ وجه و هیچ گاه نباید انقلاب تضعیف شود، چراکه ما معتقدیم این نظام زمینه ساز ظهور است.

این مرجع تقلید در پایان برای اعضای شورای عالی حوزه علمیه آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است،  در ابتدای این دیدار آیت الله استادی دبیر شورای عالی گزارشی خدمت حضرت آیت الله نوری همدانی ارائه کرد. /924/پ202/ج

 

ارسال نظرات