۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۴۶۶۵۳
استاد حوزه علمیه قزوین:

تحول در متون درسی حوزه متناسب با انتظارات جامعه باشد

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: متون حوزه باید با اهتمام افراد عالم و بزرگان حوزه به صورت گروهی جمع بندی شود و بتواند توقعات و انتظارات جامعه را برآورده سازد.
حجت الاسلام رسول شعبانی

حجت الاسلام رسول شعبانی، استاد حوزه علمیه قزوین در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان اینکه تحول در متون درسی  حوزه کاری زمانبر و دشوار است، خاطرنشان کرد: تحول در متون درسی حوزه علمیه نیاز به مطالعات فراوان دارد تا جنبه علمی متون حفظ شده و کاهش پیدا نکند، کاستیها جبران و برخی مطالب اضافی حذف شود.

وی تصریح کرد: شرایط و مقدمات تغییرمتون نیاز به فعالیتهای شبانه روزی و حساب شده از طرف افراد دارای جنبه علمی و پویا دارد تا بتوانند متون جامع و کاملی را تدوین کنند.

این کارشناس مذهبی در ادامه افزود: برای رفع نقاط ضعف متون، اساتید باید با روشها و ابزارهای جدید آشنایی پیدا کنند و همچنین آموزشهای لازم برای بهره برداری از ابزارهای جدید برای اساتید در نظر گرفته شود تا بتوانند این روشها را در ارائه دروس و یا در جاهای دیگر به درستی استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقاط قوت سایر مراکز آموزشی غیر حوزوی، ابراز کرد: استفاده از ابزارها و امکانات آموزشی و روشهای نوین و مطابق روز از ویژگیهای سایر مراکز است اما از جهاتی آموزشهای حوزه جامعتر از مراکز علمی دیگر است.

وی درباره روشهای قدیمی حوزه که سالیان زیادی متداول بوده است، خاطرنشان کرد: این روشها در حد خود مفید بوده است اما با توجه به مقتضیات زمان و نیازهای جامعه امروزی نیازمند تغییر و تحول در برخی از متون درسی با حفظ مزایای پیشین است.

این استاد حوزه علمیه در پایان گفت: امید داریم متون حوزه با اهتمام افراد عالم و بزرگان حوزه به صورت گروهی جمع بندی شود و کار ریشهای و اساسی انجام گیرد که مطابق با نیاز روز کاربردی و زودتر به نتایج مورد نظر برسد و بتواند توقعات و انتظارات جامعه را برآورده سازد./955/303/ب2

ارسال نظرات