۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۴۶۶۳۸
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین مطرح کرد؛

ضرورت بازنگری و فصل بندی منطقی متون درسی حوزه متناسب با نیازهای جامعه

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین با تأکید بر ضرورت بازنگری و فصل بندی متون درسی حوزه متناسب با نیازهای جامعه، گفت: اگر اصلاحات در متون به موقع صورت نپذیرد، افراد از رسالت و مسؤولیتی که دارند باز می‌مانند.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان این که برای فهم آسان‌ مطالب، متون درسی باید فصل بندی منطقی شود، تصریح کرد: تغییر و تحول در متون درسی از سال‌ها قبل شروع  و در بعضی سطوح انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این تغییرات در فصل بندی متون باید با سرعت بیشتری در حوزه‌ها محقق شوند و از وقت به بهترین شکل ممکن استفاده شود تا محتوا و مطالب بیشتری به دست آید و زمینه پرسش و پاسخ در حد مطلوب فراهم شود.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه افزود: ممکن است شخصیت علمای بزرگ گذشته و علمیت آن‌ها و همچنین انس گرفتن با یک کتاب درسی موجب شود تا برخی تغییرات را قبول نکنند و این ذهنیت ایجاد شود که مطالب کم و کلاسیک می‌شود و پرسش و پاسخ نسبت به قبل کمتر می‌شود.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اصلاح، تغییر و تحول در متون درسی حوزه، ابراز کرد: اگر اصلاحات در متون به موقع صورت نپذیرد، افراد از رسالت و مسؤولیتی که دارند باز می‌مانند زیرا این تحول موجب می‌شود فکرها شکل منظم پیدا کنند و تأثیر مثبتی در ایفای نقش حوزویان و محصلان داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین حوزه از نیازهای جامعه فاصله پیدا می‌کند و نمی‌تواند به شکل مؤثری پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و انس و الفت بین حوزه‌ها کم و آموزش جامعه به کندی پیش می‌رود و آشنایی مردم با فرهنگ جامعه کم می‌شود.

این کارشناس فرهنگی ابراز کرد: یکی از نقاط مثبت در حوزه علمیه نسبت به سایر مراکز علمی مباحثه است که از قدیم مباحثه در علم آموزی افراد نقش مؤثری داشته است.

 مدیر حوزه‌های علمیه قزوین تصریح کرد: در بعضی موارد با وضعیت موجود از وسایل کمک آموزشی کمتر استفاده می‌شود و در برخی موارد از روش‌های نموداری و پاورپوینت استفاده می‌‌شود.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: متولیان حوزه باید با همفکری نقاط مثبتی که روش و فن علم آموزی در سایر مراکز علمی و مؤسسات استفاده می‌شود را برای بهتر منتقل کردن مطالب به کار گیرند./955/302/ب2

ارسال نظرات