۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۴۴۶۶۰۶
استاندار مازندران:

عزم دولت برای حمایت ویژه از تولید داخلی است

استاندار مازندران با بیان این که عزم دولت برای حمایت ویژه از تولید داخلی است، گفت: شرایط بسیار خوبی وجود دارد تا بتوانیم گامهای عملی برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی داشته باشیم.
استاندار مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، ربیع فلاح، استاندار مازندران یکشنبه در جلسه شورای اداری و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آمل با بیان این که ضرورت دارد روند اعطای تسهیلات بسته حمایتی رونق تولید تسریع پیدا کند، گفت: خواستار کار عملیاتی و کاربردی هستیم تا بتوانیم توفیقات خوبی در این عرصه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید مشکلات واحدهای تولیدی به نحوی شایسته رفع شود و عزم شایسته و جدی در این مسیر صورت گیرد که امری مهم و اساسی است.

استاندار مازندران اظهارداشت: در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی نیز باید نهایت نظارت های لازم صورت گرفته و به این قضیه توجه خوبی شود.

فلاح افزود: نیاز است تا مدیران بانکها و واحدهای تولیدی نشست های هم اندیشی داشته باشند تا بتوانیم در راستای رفع مسائل و مشکلات موجود گام های عملیاتی برداریم.

وی ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود برای بهبود وضعیت واحدهای تولیدی بهره گیری شود تا بتوانیم زمینه ای برای توسعه کارآفرینی و اشتغال باشیم.

استاندار مازندران بیان داشت: تسهیلاتی از سوی دولت در قالب بسته حمایتی رونق تولید اختصاص پیدا کرده است که باید در اسرع وقت در اختیار فعالان این عرصه قرار گیرد تا بتوانند گشایشی در امور خود داشته باشند.

فلاح تصریح کرد: بخش کشاورزی در استان مازندران از اهمیت ویژه و ارزشمندی برخوردار است که توجه ویژه به آن می تواند نقش بسزایی در رونق تولیدات این عرصه داشته باشد.

وی با بیان این که عزم دولت برای حمایت ویژه از تولید داخلی است، گفت: شرایط بسیار خوبی وجود دارد تا بتوانیم گام های عملی برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی داشته باشیم.

استاندار مازندران ادامه داد: وقتی شرایط برای حمایت از واحدهای تولیدی وجود دارد باید از این فرصت ها استفاده کرده تا تسهیلات لازم در اختیار فعالان تولیدی و اقتصادی قرار گیرد که می توانند در توسعه نقش بسزایی داشته باشند.

رضا رحمانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که تسهیلاتی از قالب بسته حمایتی رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط پرداخت می شود، گفت: تا حال حاضر بیش از چهار واحد تولیدی این تسهیلات دولت را دریافت کردند.

وی با اشاره به این که بهبود وضعیت واحدهای کوچک و متوسط از مطالبات مقام معظم رهبری است، بیان داشت: دولت نیز در این راستا تلاش هایی را صورت می دهد که از جمله آن اعطای تسهیلات بسته حمایتی رونق تولید است.

رحمانی با بیان این که وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی گام های خوبی برمی دارد، تصریح کرد: برای نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی در هفت بخش ابلاغیه هایی داریم تا در راستای عملیاتی کردن آن گام برداریم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: راهبردهایی برای توسعه صنعت کشور طراحی و تدوین شده که تلاش ما در راستای ایجاد گام های اساسی در این عرصه است.

وی با بیان این که تولیدکنندگان رزمندگان امروز کشور هستند، گفت: امیدواریم این عزیزان بتوانند در انجام کارهای خود توفیقات روزافزونی داشته باشند و زمینه ساز پیشرفت و توسعه در کشور شوند.

رحمانی تصریح کرد: هر کجای کشور یک نفر بتواند قدم کوچکی برای تولید به اندازه اشتغال یک نفر بردارد بسیار ارزشمند و گرانقدر است.

وی با بیان این که ایجاد یک شغل هم اساسی و مهم است، گفت: حمایت از تولید ملی راهکاری برای حل مشکلات کشور است که توجه به آن می تواند دستاوردهای ارزنده ای داشته باشد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تصریح کرد: بهترین فضا برای تولید در کشور ایجاد شده است که به خدمت گزاری شما عزیزان افتخار می کنیم.

محمد محمدپور عمران، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این جلسه افزود: رشد اقتصادی کشور مدیون تلاش های ارزشمند و گرانقدر تولیدکنندگان است که در عرصه تولیدی گام های شایسته ای برمی دارند.

وی تصریح کرد: توسعه صنعتی امری مهم و اساسی است که باید از همه ظرفیت ها در راستای نهادینه سازی و تحقق آن بهره گیری شود که می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

محمدپور عمران ادامه داد: ضرورت دارد حمایت های لازم از واحدهای صنعتی صورت گیرد تا بتوانند فعالیت های خود را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است صورت دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: تفویض اختیارات استانی به اداره صنعت، معدن و تجارت آمل به صورت پایلوت است تا پس از بررسی در دیگر نقاط استان مازندران نیز آن را اجرایی کنیم.

وی بیان داشت: امیدواریم اقدام تفویض اختیارات استانی به اداره صنعت، معدن و تجارت آمل در راستای رشد، سرعت در تصمیم گیری و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشد.

گفتنی است، بیش از 45 درصد صنعت مازندران در شهرستان آمل وجود دارد که نقش بسزایی در اشتغال و صادرات استان ایفا می کند و ضرورت دارد حمایت های ویژه ای از صنایع و واحدهای تولیدی انجام شود./202/1314/ب1

ارسال نظرات