۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۴۶۵۹۲
امام جمعه شهرضا هشدار داد؛

فضای مجازی مانعی برای حضور نسل جوان در مجالس وعظ

امام جمعه شهرضا با بیان این که فضای مجازی مانع حضور نسل جوان در مجالس موعظه شده است، گفت: حداقل کاری که می‌توان کرد این است که خودمان را موعظه کنیم و هر روز نفسمان را بررسی کنیم.
حجت االاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی شامگاه امروز در آیین افتتاح پروژه‌های گاز رسانی شهرستان شهرضا، عنوان کرد: همه ما نیازمند استفاده از واعظانی هستیم که مسیر خیر و سعادت را به ما نشان دهند؛ انسان ذاتا نیاز به شنیدن پند و موعظه دارد زیرا رفتار ما با تأثیر از سخنان افرادی که به ما پند می‌دهند، بیشتر اصلاح می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله توفیقات ما در این زمان استفاده از محضر بزرگانی همانند امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و حضور در بین مردمی است که شهادت را سبب عزت و افتخار خود می‌دانند؛ چنین مردمی و چنین رهبرانی در طول تاریخ کم نظیر بوده‌اند، باید از موقعیت پیش آمده نهایت استفاده و بهره را ببریم.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: افزایش استفاده از فضاهای مجازی سبب دوری جوان از مجالس وعظ و منبر شده است، این ابزارها در بسیاری از موارد نه تنها سودی برای استفاده کنندگان از آنها ندارد بلکه باعث کمراهی افراد نیز می‌شود؛ در چینین شرایطی همه ما باید نصیت کنندگانی از دورن خود داشته باشیم به این معنا که وجدان هر کس باید او را از ارتکاب گناهان باز دارد و به انجام خوبیها، امر کند.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: نصیحتگرانی که بر اساس خیر و مصلحت و برای اصلاح رفتار به دیگران مطالبی را تذکر می‌دهند در حقیقت راهنمایان افراد به سوی خیر و نیکی هستند، باید به نصیحت افراد صالح گوش دهیم زیرا این افراد به دنبال اصلاح جریان امور زندگی همه ما هستند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها با استفاده از امار و اطلاعات دقیق مسؤولان اجرایی کشور در تمامی رده‌ها را نصیحت کرده‌اند، باید به سخنانی که رهبر انقلاب بیان می‌کنند توجه و بر اساس آن عمل کنیم، تنها بیان این مطالب در رسانه‌ها یا بازگو کردن آن در محافل و سخنرانیها کافی نیست، ایشان مطالبی را بر اساس تجارب زیادی که دارند و با توجه به آیات و روایات اسلامی مطرح می‌کنند و از همین جهت عمل کردند به انها برای همه مسؤولان و مدیران اجرایی لازم و سودمند است.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: هر کاری را با فرهنگسازی و بیان شفاف بهتر می‌تواند در جامعه اجرا کرد، استفاده از اعمال قانون و قوه قهریه نتیجه مطلوب را به دنبال ندارد؛ اگر فرد یا افرادی از مردم به دستگاه‌های اجرایی بدهی دارد یا در مراجعات روزانه، اموری از سوی مردم به کارمندان ارجاع می‌شود، باید با روی گشاده و بر اساس منطق و اخلاق اسلامی پاسخ گفته شود نه اینکه با بد اخلاقی و تند مزاجی مردم را از خود برانیم و سبب نارضایتی آنان شویم.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: برای دریافت مطالبات معوق بهای خدمات عمومی نباید به مردم فشار وارد کنیم، رحم و مروت اسلامی اقتضا می‌کند که موقعیت و شرایط هر یک از مسلمانان در جامعه اسلامی در نظر گرفته شده اگر فرد یا افرادی به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت بدهی خود را ندارند، باید به آنان فرصت داد تا توان مالی آنان به اندازه‌ای برسد که بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: من از مسؤولان شرکت گاز استان اصفهان و شهرستان شهرضا تقاضا دارم با وجودی که عده‌ای افراد به هر دلیل بدهی خود را به این شرکت پرداخت نکرده‌اند، تا پایان سال جاری به آنان فرصت دهند تا بدهی خود را پرداخت کنند؛ اینگونه اقدامات به صلاح و رضای خداوند نزدیکتر است زیرا به افرادی که توان مالی ندارند، باید فرصت کافی داده شود./202/868/ب1

ارسال نظرات