۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۴۶۵۸۱
رییس تبلیغات اسلامی شیروان مطرح کرد؛

فعالیت 63 روحانی مبلغ و 30 خانه عالم در شیروان/ مشارکت 60 مبلغه در اعیاد و مناسبتهای مذهبی

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان گفت: هم‌اکنون در این شهرستان 63 روحانی مبلغ در مناطق شهری و روستایی فعال بوده و 30 خانه عالم هم در روستاهای شیروان راه‌اندازی شده است.
حجت الاسلام محمود عزیزی- رییس تبلیغات اسلامی شیروان

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های نهاد تبلیغات اسلامی در این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر 30 خانه عالم در شهرستان شیروان وجود دارد که از این تعداد 26 مورد فعال است.

وی با اشاره به فعالیت روحانیان مستقر و اعزامی در شهرستان شیروان، ادامه داد: در حال حاضر درمجموع 26 روحانی مبلغ شامل 11 روحانی مستقر و 15 روحانی طرح هجرت در روستاهای شیروان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان، ۶۳ روحانی در نواحی شهری و روستایی دارد که از این تعداد 26 روحانی در روستاها مستقر بوده و 37 روحانی هم در مناطق شهری فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی شهرستان شیروان اضافه کرد: همچنین 60 خواهر مبلغه هم در هدایت و مدیریت اعیاد و مناسبتهای ملی و مذهبی این شهرستان مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود از ظرفیت تمامی خانه‌های عالم ساخته‌شده در شهرستان شیروان استفاده شود، افزود: اکنون 35 هزار نفر، معادل 20 درصد جمعیت این شهرستان از خانه‌های عالم برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: از روحانیان مستقر و طرح هجرت هم انتظار می‌رود تا گزارشهای خود را به‌صورت منظم و ماهانه به نهاد تبلیغات اسلامی ارائه کنند تا بتوان درزمینهٔ مبلغان مهاجر پیگیری و وضعیت ثبت نام آنها در سامانه سجام را مشخص کرد.

آمادگی نهاد تبلیغات اسلامی شیروان برای برگزاری مراسم ماه محرم

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای ماه محرم، اظهار کرد: در این ماه شورای هیئات مذهبی برادران و خواهران و کانون مداحان برنامه‌های تخصصی خود را برگزار می‌کنند.

وی افزود: تلاش می‌شود تا در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد و با برگزاری جلسات مشترک با مسؤولان تشکلها، ارتباط مؤثرتری با این مسؤولان برقرار شود تا برنامه‌های ماه محرم با مشارکت مردم و دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی برگزار شود.

حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: اجرای برنامه دعای عرفه و همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری پرشور و شعور مراسم ایام محرم در مساجد محوری شهرستان شیروان از دیگر موضوعاتی است که نهاد تبلیغات اسلامی شهرستان تمهیدات لازم برای اجرای آنها را اندیشیده است.

کسب رتبه اول و دوم مسابقات حفظ کل قرآن کریم از سوی حافظان شیروانی

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کسب رتبه اول و دوم مسابقات استانی حفظ کل قرآن توسط حافظان قرآن شیروانی خبر داد و افزود: رمضانعلی ایزانلو و حمید رحمتی، دو حافظ قرآن شیروانی و دارای مدرک تخصصی حفظ قرآن از سازمان تبلیغات اسلامی، در سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن رتبه‌ اول و دوم استان در رشته حفظ کل را به دست آوردند.

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خراسان شمالی روز جمعه در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در این رقابتها در بخش حفظ قرآن، حافظان قرآن کریم در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل با یکدیگر به رقابت پرداختند که رمضانعلی ایزانلو و حمید رحمتی توانستند رتبه اول و دوم در رشته حفظ کل قرآن بزرگ‌سالان را کسب کنند./302/9314/ب1

ارسال نظرات