۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۴۶۵۴۵
معاون رییس جمهور خبر داد؛

حداکثر حقوق مقام های کشوری 10 میلیون تومان شد

معاون رییس جمهور با اشاره به مسأله حقوق های نجومی برخی مدیران، از اصلاح نظام پرداخت ها در کشور خبر داد و افزود: بر این اساس از این پس مقام های کشوری اعم از مقام های سیاسی و مدیران سه قوه نمی‌توانند ماهانه بیش از 10 میلیون تومان حقوق دریافت کنند.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، ظهر امروز در نشست خبری در بجنورد، با اشاره به موضوع حقوق های نجومی برخی مدیران، از ورود جدی دولت به این نقیصه خبر داد و افزود: با پیگیری دولت تدبیر و امید، شورای حقوق و دستمزد این موضوع را بررسی کرد و مدیران دارای حقوقهای نامتعارف از مدیریت برکنار شدند.

وی با اشاره به این که تاکنون 13 نفر از مدیرانی که حقوق های نامتعارف دریافت می‌کردند از خدمت در پستهای مدیریتی دولت عزل شده‌اند، ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای حقوق و دستمزد از این پس نه‌تنها سقف حقوق و مزایا مشخص می‌شود بلکه سقف کل دریافتی همه مدیران و کارکنان نیز مشخص و محدود خواهد بود.

نوبخت افزود: البته دولت یازدهم به علت دریافت حقوقهای نامتعارف از سوی چند نفر از مدیران بنگاه‌های اقتصادی وابسته به دولت از مردم عذرخواهی کرده اما از سوی دیگر اصل موضوع فراهم شدن زمینه دریافت این حقوقهای ناعادلانه هم از سوی دولت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اصلاح نظام پرداخت‌ها و عزم جدی دولت در این راستا، اظهار کرد: بر این اساس از این پس هیچ کدام از مقامها و مدیران کشوری اعم از مدیران سیاسی و مدیران سه قوه نمی‌توانند ماهانه حقوقی بیش از 10 میلیون تومان داشته باشند.

سخنگوی دولت یازدهم ادامه داد: افزون بر این در مصوبه شورای حقوق و دستمزد نحوه دریافت حقوق برای افرادی که در بنگاه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند هم مشخص شده تا از این به بعد شاهد دریافت حقوقهای ناعادلانه در کشور نباشیم.

نوبخت با اشاره به این که البته هنوز نظام پرداختی بازنشستگان نیازمند اصلاح بوده و بر اساس برنامه بازبینی می‌شود، اضافه کرد: به طور کلی دولت تدبیر و امید با پرداخت و دریافت حقوقهای ناعادلانه و نامتعارف مخالف بوده و آن را با سیاستهای خود مغایر می‌داند.

وی با بیان این که به همین دلیل هم دولت یازدهم تمامی مدیران دارای حقوقهای نامتعارف در دولت را برکنار کرده است، خاطرنشان کرد: برای این دولت پذیرفتنی نیست که هیچ کدام از دریافت‌کنندگان حقوقهای نامتعارف، حتی اگر سابقه مدیریتی مناسبی هم داشته باشند، در مجموعه مدیران دولت حضور داشته باشند.

نوبخت اظهار امیدواری کرد که با عکس‌العمل قاطع دولت تدبیر و امید در برخورد با موضوع حقوقهای نجومی و همراهی سایر قوا، از این پس شاهد دریافت حقوقهای نجومی از سوی افرادی خاص در کشور نباشیم.

گفتنی است، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، ظهر شنبه برای انجام سفری دوروزه وارد خراسان شمالی شد، ادای احترام به مقام شامخ شهدا، سفر به اسفراین و افتتاح 84 طرح عمرانی این شهرستان، سخنرانی در سالن هزارنفری مجتمع آموزش عالی فنی مهندسی اسفراین، بازدید از طرح در دست اجرای راه‌آهن این شهرستان و حضور در جلسه برگزیدگان و فعالان اقتصادی استان در بجنورد برنامه‌های روز نخست سفر محمدباقر نوبخت به خراسان شمالی بود.

افتتاح همزمان طرحهای هفته دولت در بجنورد، مرکز خراسان شمالی، بازدید و افتتاح بخشی از پروژه دوبانده کردن محور بجنورد به جنگل گلستان، شرکت در شورای برنامه‌ریزی استان و نشست خبری برنامه‌های روز دوم سفر معاون رییس جمهور به استان خراسان شمالی بود./9314/پ202/ج

ارسال نظرات