۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۴۶۵۳۴
در قالب کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی؛

یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی در قالب بخشی از کنگره سه هزار شهید این استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان مبلغ استان از برگزاری یادواره شهدای روحانی خراسان شمالی خبر داد و افزود: با پیگیریهای انجام‌شده و تصویب مصوبه کمیته روحانیت دفاع مقدس، یادواره 72 شهید طلبه و روحانی این استان در راستای برگزاری کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن هفته دفاع مقدس بایستی فعالیتهای مناسبی با هدف تجلیل از مقام والای شهیدان به‌ ویژه شهدای طلبه و روحانی استان انجام شود که در این راستا می‌توان به مواردی چون بهره‌گیری از ظرفیت روحانیان در برنامه‌های صدا و سیمای استانی و بیان خاطرات از سوی آنها و اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه برای تشریح و تبیین نقش و عملکرد روحانیان خراسان شمالی در دفاع مقدس اشاره کرد.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: استفاده از توان ائمه جماعات اهل سنت استان، نصب تصاویر شهدا در ورودی شهرها به‌ ویژه مرکز استان، استفاده از فضای مسجد و حسینیه‌ها برای اجرای برنامه‌ها، حضور جدی روحانیان در مراسم رژه، برگزاری مسابقات تیراندازی ویژه روحانیان و بازدید از خانواده‌های ۷۲ شهید طلبه و روحانی استان خراسان شمالی برخی از برنامه‌های ویژه کمیته روحانیت در هفته دفاع مقدس است.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جانفشانی کردند و افزون بر این تاکنون در این استان 45 شهید گمنام در 22 نقطه تدفین شده‌اند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

مساجد اصلی‌ترین پایگاه‌های نشر تعالیم اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش روحانیان مبلغ و مساجد در ترویج آموزه‌های دینی، اظهار کرد: مسجد مهم‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه نشر تعالیم دین هستند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه مسجد محور و سنگر است، اضافه کرد: مکانی پاکتر، مقدس‌تر و بهتر از مسجد برای فعالیت فرهنگی و مذهبی نیست؛ از این‌ رو می‌توان گفت مساجد چشمه‌های جوشان معرفت هستند.

وی اضافه کرد: با بیان معارف دین در مساجد، آسیبهای اجتماعی کاهش می‌یابد؛ زیرا بسیاری از مشکلات موجود در جامعه از کم‌توجهی به دستورات دین نشأت گرفته و اگر فرزندانمان را بیشتر با مساجد مأنوس کنیم آنها را در مقابل آسیب و بحرانهای پیش رو بیمه کرده‌ایم درنتیجه کمتر دچار آسیبهای اجتماعی می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه باید مساجد برای اقشار مختلف جامعه برنامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: مدیریت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مساجد از جمله وظایف روحانی و امام جماعت مسجد است اما این مهم بدون همکاری و تعامل سایر ارکان مسجد و مردم امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به نقش روحانیان و ائمه جماعات مساجد، تصریح کرد: مدیریت صحیح امور فرهنگی در جامعه سبب رشد و کمال فرهنگی و معنوی جامعه می‌شود؛ زیرا جامعه ما جامعه‌ای دینی و معنوی بوده و از روحانیت و مساجد تأثیرپذیری زیادی دارد./9314/202/ب2

ارسال نظرات