۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۴۶۵۳۱
با بهره گیری از تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی؛

نرم افزار اندرویدی تفسیر کوتاه قرآن تولید شد

نرم افزار اندرویدی تفسیر کوتاه جزء چهارم قرآن کریم به سفارش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان طراحی و تولید شده که مطالب تفسیری آن برگفته از کتاب تفسیر تسنیم حضرت آیت الله جوادی آملی است.
نرم افزار اندروید کتاب تفسیر کوتاه جزء چهارم قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نرم افزار اندرویدی کتاب تفسیر کوتاه جزء چهارم قرآن کریم به همت خانه دیجیتال کانون فرهنگی هنری مسجد فاطمیه(س) گلپایگان و به سفارش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان طراحی و تولید شده است.

خوشبختانه در سال های اخیر مراکز فرهنگی و تبلیغی فعالیت های گسترده ای در زمینه دیجیتال و نرم افزارهای اندرویدی انجام داده اند که کمک شایانی به طلاب مبلغ و عموم مردم در زمینه حفظ و گسترش معلومات قرآنی آن ها داشته است.

یکی از مهمترین عوامل فعال شدن طلاب و فعالان فرهنگی در زمینه ساخت نرم افزارهای اندرویدی فرهنگی و مذهبی را می توان بیانات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه و جامه عمل پوشاندن به رهنمودهای ایشان دانست.

دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان چند سالی است که طرح ساخت نرم افزار اندرویدی تفسیر کوتاه جزءهای قرآن کریم را دنبال می کند و تا به امروز موفق شده که تفسیر کوتاه چهار جزء از قرآن کریم را تولید کند.

این برنامه اندرویدی جهت بهره برداری مبلغان و مروجان قرآنی برای آموزش به عموم مردم بسیار مفید خواهد بود؛ از سوی دیگر تا به حال استقبال خوبی از این نرم افزار شده است و به همین دلیل سازنده این نرم افزار قصد دارد که تفسیر کوتاه جزءهای دیگر قرآن کریم را هم تولید کند.

گفتنی است که مطالب تفسیری استفاده شده در این برنامه، برگرفته از کتاب تفسیر تسنیم حضرت آیت الله جوادی آملی بوده و در کنار آن از تفاسیر مجمع البیان، المیزان، منهج الصادقین و تفسیر نمونه نیز بهره گیری شده است.

نرم افزار اندرویدی تفسیر کوتاه جزءهای قرآن کریم شامل یک قسمت واژه شناسی است که در این قسمت از کتاب های مجمع البحرین طریحی و مفردات راغب و در ترجمه آیات نیز از ترجمه استاد فولادوند استفاده شده است.

این نرم افزار شامل 30 درس است که سوره های مبارک قرآن کریم در جزء چهارم، به تفکیک آیات تقسیم بندی شده و به ترتیب در سی جلسه کلاسی گنجانده و در پایان هر درس نیز سؤالاتی مطرح شده که پاسخ نامه آن نیز در بخش دیگر این برنامه آمده است./840/ت302/ی

ارسال نظرات