۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۴۶۵۲۹
رییس کل دادگستری هرمزگان:

380 هکتار از اراضی ملی هرمزگان در 6 ماهه نخست سال جاری رفع تصرف شد

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف 380 هکتار از اراضی ملی در شش ماهه اول سال جاری در استان خبرداد و گفت: سازمان بازرسی در زمینه پرونده تخلف در واگذاری مجتمع آلومینیم المهدی هرمزگان نیز اهتمام ویژه دارد.
رفع تصرف اراضی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدصادق اکبری امروز یکشنبه در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در سال 1395 که در سالن کنفرانس دادگستری برگزار شد با اشاره به اقدامات قانونی انجام شده در خصوص برخورد با ساخت و سازها و تصرفات غیر قانونی در جزیره قشم، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده موسوم به زمین خواری در این جزیره، گفت: براساس بررسیهای انجام شده و گزارشات واصل شده از دستگاه های مسؤول، بخشهایی از زمینهایی که واگذار شده بود به هیچ وجه روند قانونی را طی نکرده اند.

وی از لغو بخشهایی از قراردادها و مجوزهای غیرقانونی با هدف رسیدگی قاطع و سریع به این پرونده با مسؤولیت رئیس دادگستری قشم افزود: موضوع قشم، یکی از  مهمترین دستور کارهای جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی را به خود اختصاص می دهد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور حکم پرونده تخلف فروش فرودگاه قدیم قشم در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: سازمان بازرسی در زمینه پرونده تخلف در واگذاری مجتمع آلومینیم المهدی هرمزگان نیز اهتمام ویژه دارد.

حجت الاسلام اکبری درباره آخرین وضعیت پرونده فرودگاه قشم اظهار داشت: در خصوص این پرونده کیفرخواست صادر و پرونده مذکور به دادگاه رسیدگی کننده ارسال شده است که در این باره قرار مقتضی صادر شده بود که به این قرار اعتراض شد و با پذیرفته شدن اعتراض پرونده مجددا رسیدگی و کیفرخواست صادر شده و فعلا به دادگاه رفته است.

وی با اشاره به این مطلب که با اهتمام و تلاش دستگاه قضایی استان و همکاری نهادهای مسؤول در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی از ابتدای سال 1395 تاکنون از میزان بیش از  380 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است بر تصمیم قاطع دستگاه قضایی در ادامه حرکت در این مسیر تأکید کرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: ضروری است با توجه به ضرورت اجرای قانون حد نگار (کاداستر) تحت عنوان (طرح جامع کاداستر) به ویژه مواد 7 و 9 و 12 در راستای اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،تمامی دستگاه های متولی و مسؤول در این زمینه اقدام کنند.

حجت الاسلام اکبری همچنین با اشاره به تصرفات گسترده، تغییر کاربری و ساخت و سازهای وسیع در اراضی غرب شهرستان بندرعباس از تعیین کارگروه هایی در شورای حفاظت اراضی ملی و منابع طبیعی به منظور برخورد سریع و ممانعت از ادامه این روند خبر داد و تصریح کرد: تعیین تکلیف وضعیت کاربری اراضی منطقه غرب بندرعباس و عدم اعطای مجوز به متصرفان غیر قانونی که اقدام به ساخت و ساز های گسترده و خارج از ضوابط  در این اراضی کرده اند از جمله اقداماتی است که در این خصوص کارگشا و ضروری است.

وی از ادارات و سازمانهایی چون اداره کل ثبت اسناد و املاک، مسکن و شهرسازی استان هرمزگان، اداره جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مرتبط و مسؤول به عنوان اعضای این کارگروه های تخصصی در شورای حفاظت اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان به منظور اجرای دقیق قانون حد نگار (کاداستر) نام برد و بر لزوم هماهنگی میان نهادهای مسؤول به منظور برخورد با ساخت و سازهای غیر قانونی  و لزوم  سند دار  کردن اراضی دولتی تأکید کرد./202/851/ب1

ارسال نظرات