۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۴۶۴۸۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

حیات و هویت ما در پاسداری از ارزشهای انقلاب و استکبار ستیزی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه نباید از اصولمان عقب نشینی کنیم چرا که عقب نشینی از اصول به صلاح کشور نیست، گفت: در واقع حیات و هویت ما و ارزشهای انقلاب اسلامی مقابله با اسرائیل غاصب، کفر جهانی و استکبار ستیزی است، پس نباید به ارزشهای نظام به هیچ وجه خدشه ای وارد شود.
حجت الاسلام صفر قربانپور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در رابطه با برجام و تاثیرات آن در جامعه، گفت: تمام هویت ما به احکام دینی است و همه عملکردمان باید با این اصول مطابقت داشته باشند که البته در شرایط کنونی متاسفانه قبح بعضی از چیزها دارد برداشته می شود که اگر این روند ادامه یابد ما در آینده دچار تزلزل می شویم.

مقابله با کفر جهانی و استکبار ستیزی

وی افزود: نباید از اصولمان عقب نشینی کنیم چرا که عقب نشینی از اصول به صلاح کشور نیست و در واقع حیات و هویت ما و ارزش های انقلاب اسلامی مقابله با اسرائیل، مقابله با کفر جهانی و استکبار ستیزی است، پس نباید به ارزشهای نظام به هیچ وجه خدشه ای وارد شود.

کارشناس مذهبی استان مرکزی با اشاره به اینکه مشکلات ما در مسائل اقتصادی بسیار زیاد است، گفت: در حال حاضر مشکلاتی همچون عدم اشتغال و عدم امکان ازدواج راحت در کشور وجود دارد و کسی منکر این نیست که این مشکلات آسیبهای اجتماعی را سبب می شوند؛ اما در هر صورت باید مراقب باشیم تا به هویت و ارزشهای نظام ضربه ای وارد نشود.

مشکلات اقتصادی و فرهنگی ریشه های عمیق دارند

حجت الاسلام قربانپور با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه ریشه های عمیق فرهنگی و اقتصادی دارند، ادامه داد: به طور مثال در جریان یارانه ها موجی ایجاد شد که بالاخره برخیها حتی از مراجع نیز وارد این جریان شدند و این غیر مطلوب است، پس باید برای رفع این مشکلات به یک ثبات اقتصادی و فرهنگی برسیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: در نظام مباحث اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را به خوبی دنبال نمی کنیم و گاهی این مباحث داغ و گاهی سرد می شوند و در کل نوسان در این زمینه در کشور زیاد است در حالی که باید در زمینه مسائل اقتصادی و فرهنگی اصول ثابتی داشته باشیم و به یک ثبات اجتماعی برسیم تا مردم نیز تکالیف خود را بدانند.

برجام و تاثیرات آن در کشور

کارشناس مذهبی استان مرکزی با اشاره به برجام و تاثیرات آن در کشور گفت: اساس کار هیچکس را در برجام نباید منکر شد، چرا که در مقابله با روحیه استکبار ستیزی توانستیم جو را به کیفیتی تغییر دهیم که از آن فضای بین المللی خارج شدیم پس باید قدردان باشیم؛ اما آن آمال و آرزوهایی که مردم انتظار داشتند هنوز تحقق نیافته و یا خیلی ملموس جلوه نمی کند.

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه در رابطه با برجام منکر زحمات نیستیم و راه باز شد اما سیاست نظام سلطه به ویژه آمریکا تغییری نکرده است، ابراز کرد: این موضوع هوشیاری می طلبد و ما نیازمند آن هستیم تا در این رابطه به دهان دیگران نگاه نکنیم و در واقع باید احتیاط کار را داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه قابل توجه است، ادامه داد: ما در شرایط سخت جهانی هستیم و همچنان در معاملات و صدور محصولات نفتی و غیر نفتی ما تغییری ایجاد نشده و این مهم آسان نشده است و این مورد ادامه دارد اما کسی منکر این نیست که در بحث برجام تفاوت روحیه ایجاد شد و اگر این روحیه استکباری ادامه یابد و دشمن همچنان بخواهد با نیرنگ با ما رفتار کند شاید این چندان تصور خوشی نباشد که ما بخواهیم این روند را ادامه دهیم.

کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی تصریح کرد: در جایی باید مقاومت جدی تر شود یا به نفع حاکمیت دینی این موضوع تمام شود، الان همه جامعه اسلامی با استکبار جهانی درگیر هستند و شاید یکی از اهداف نظام سلطه همین مشغول کردن مسلمانان به یکدیگر باشد تا در اصول خود مقاومت نشان ندهند.

اقدامات فساد انگیز با مبانی دینی و اعتقادی منافات دارند

حجت الاسلام قربانپور عنوان کرد: انتظار واقعی نظام، رهبر معظم انقلاب و مردم از کارگزاران اصل اجرای دین است، چرا که تمام هویت ما به احکام دینی وابسته است و اقدامات فساد انگیز با مبانی دینی و اعتقادی منافات دارند؛ از این رو انتظار است که جمهوری اسلامی هر روزی را که رشد می کند مبانی و ارزشهای آن نیز تقویت شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: انتظار دیگری که از دولت مردان وجود دارد این است که آرمان امام راحل و مقام معظم رهبری به صورت میدانی محقق شود که البته بخش عمده این موضوع در نظام خانواده، اقتصادی، اجتماعی، اشتغال و ازدواج خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام قربانپور در ادامه گفت: باید این مسائل برای مردم آسان شده، امور کشاورزی، صنایع و کار برای مردم تسهیل شوند و مردم نتایج و آثار این کارها را بر سر سفره های خود ببینند؛ چرا که اگر مردم به خاطر خدا نیز این مشکلات را تحمل می کنند اما باید حقوق شرعی مردم رعایت شود و بدانیم که ما الگویی برای جهان اسلام را طراحی می کنیم و اگر این طراحی خوب مدیریت نشود آیندگان از ما بازخواست خواهند کرد./301/842/ب1

ارسال نظرات