۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۴۶۴۷۵
تیغ سانسور پایگاه دولت مراجع را نشانه گرفت؛

پیام قم به پاستور/ تذکر مشفقانه مراجع به دولت/ دغدغه هایی که سانسور شد

پایگاه اطلاع رسانی دولت این بار هم عادت همیشگی خود را در سانسور دیدگاه های مراجع تقلید ترک نکرد و اخبار دیدارهای رییس دفتر رییس جمهور با علما سانسور شد.
دیدار نهاوندیان با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور طی روزهای جمعه و شنبه در قم و مشهد میهمان بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما بود. دیدارهایی که طبق رسم سابق و بنا به تاکید دفتر نهاوندیان هیچ خبرنگاری حق حضور در این دیدارها را نداشت.

وی همچنین در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور یافت و با اعضای برجسته ترین نهاد حوزوی دیدار و گفت وگو کرد.

همان گونه که انتظار می رفت، اخباری که از سوی پایگاه اطلاع رسانی دولت مخابره و در اختیار خبرگزاری ها و رسانه ها قرار گرفت، با آنچه در این دیدارها گذشت متفاوت بود.

پایگاه اطلاع رسانی دولت که ید طولایی در سانسور دیدارهای مقامات برجسته دولتی با مراجع تقلید و علما داشته است، این بار نیز ترک عادت نکرد و اخبار و فرمایشات بزرگان را یکسویه به نفع خود مصادره کرد.

در این دیدارها مراجع تقلید از وضعیت نامناسب اقتصادی، رکود، بیکاری و فشاری که مردم بویژه اقشار آسیب پذیر متحمل می شوند ابراز گلایه کرده بودند و از دولتمردان خواسته بودند تلاش، برنامه ریزی و همت مضاعف برای حل این معضلات داشته باشند. موضوعی که به راحتی از سوی پایگاه اطلاع رسانی دولت مورد چشم پوشی قرار گرفت.

مراجع تقلید و علما همچنین در این دیدارها تاکید کرده بودند که مردم باید آثار آمار و اقداماتی را که دولت از آن دم می زند در زندگی خود به طور ملموس مشاهده کنند.

مسائل فرهنگی و عملکرد نادرست دولت و مسؤولان در این زمینه از دیگر گلایه هایی بود که مراجع تقلید و علما در دیدارهای خود به نهاوندیان متذکر شده بودند که متاسفانه این دغدغه ها نیز به فرجام دیگر دغدغه های مراجع دچار شد و کمتر مجالی برای انتشار پیدا کرد.

در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز اعضای این نهاد حوزوی دغدغه های خود را به صراحت درباره مسائل فرهنگی، ولنگاری فرهنگی، مدیریت فضای مجازی، حجاب و عفاف، مشکلات اقتصادی، معیشتی و برجام خطاب به رییس دفتر رییس جمهور بیان کرده بودند که ظاهرا مسؤولان و دست اندرکاران پایگاه اطلاع رسانی دولت صلاح ندیدند این بخش از صحبت های شخصیت های برجسته حوزوی منتشر شود.

گفتنی است، رویه غیر حرفه ای و غیر اخلاقی پایگاه اطلاع رسانی دولت در انتشار یکسویه و سانسور شده اخبار مراجع سبب شد که چندین بار دفاتر آنان اقدام به انتشار اخباری جداگانه کنند. /924/ی704/ع

ارسال نظرات