۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۴۶۳۸۰
نماینده مردم تبریز:

دولت پای خود را از اقتصاد بیرون بکشد

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دود 80 درصد اقتصاد ایران دولتی است، گفت: برای حمایت از تولید ملی، دولت باید شرکت های تولیدی وابسته به خود را کاهش و فقط نقش نظارت، هدایت و حمایتی داشته باشد.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به برخی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیأت دولت اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باید در عمل اجرایی شود، رفع بسیاری از ناهنجاری‌های اقتصادی نیز بایستی با اصلاح قوانین صورت گیرد.
وی با تأکید بر این‌که برای حمایت از تولید ملی، دولت باید شرکت های تولیدی وابسته به خود را کاهش و فقط نقش نظارت، هدایت و حمایتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: حدود 80 درصد اقتصاد ایران دولتی است، دولت باید پای خود را از اقتصاد بیرون بکشد و با کاهش شرکت های تولیدی وابسته به خود از تولید کنندگان بخش خصوصی که توان رقابت با بخش دولتی را ندارند، حمایت کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت به راستی خواستار حمایت از تولید داخلی است در ابتدا باید برای تولید کنندگان بخش خصوصی رفع موانع کند و شرایط را به گونه ای مهیا سازد که آنها توان ورود به بازار و عرضه محصولات با کیفیت و کم هزینه را داشته باشند.
نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس با بیان این‌که مسؤولان می توانند با خرید کالاهای ایرانی، مردم را به خرید محصولات ملی ترغیب کنند، گفت: اهتمام به خرید کالای ایرانی باید از خود دولت آغاز شود، مسؤولان نیز می‌توانند به جای خودروهای لوکس، از تولید ملی استفاده کنند تا در عمل الگوی مردم قرار گیرند.
سعیدی با بیان این‌که قاچاق بی رویه کالاهای خارجی، کمر تولیدات داخلی را شکسته است، گفت: وقتی از نزدیک برای بازدید کارخانه های داخلی می رویم، تولید کنندگان در حالی که خواستار عرضه محصولات با کیفیت و ارزان هستند، اما از ناتوانی خود در رقابت با کالای قاچاق گله مند بوده و از دولت انتظار حمایت دارند.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ایم‌که اوضاع نابسمان اقتصادی منجر به بروز مشکلات عدیده‌ فرهنگی و اجتماعی شده است، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته با افزایش رکود در کشور و کاهش سطح اشتغال و افزایش طلاق رو به رو بوده‌ایم. 
وی افزایش نگران کننده آمار طلاق و کاهش ازدواج در استان را موضوعی تأسف‌بار عنوان کرد و افزود: دولت ها در تشدید افزایش طلاق در جامعه قطعا مقصرند؛ چراکه به جای حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی برای رأی آوری در مقابل قانون و حاکمیت می ایستند؛ به عنوان نمونه دولت قانون برخورد و استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی و ماهواره را اجرا نمی کند.
سعیدی با بیان این‌که آمارهای دولتی به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، گفت: همان مسؤولی که در انتهای دولت قبل رشد اقتصادی را ۲/۲ اعلام کرد؛ پس از ۲ ماه در ابتدای دولت فعلی رشد اقتصادی را  منفی 5/0 درصد اعلام کرد. از سوی دیگر در حالی که رکود عمیق اقتصاد کشور را درگیر خود خود کرده است؛ آقایان ادعای رشد اقتصادی ۴/۴ درصدی دارند./935/ت302/ج

ارسال نظرات