۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۴۶۳۲۸
معاون آموزشی مؤسسه دارالإعلام خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی 3 ساله نقد وهابیت و سلفیت/پذیرش 20 نفر از میان 400 داوطلب

حجت الاسلام کوثری با اشاره به برگزاری سومین دوره آموزش بلند مدت نقد وهابیت و سلفیت در مؤسسه دارالإعلام، گفت: بیش از 400 نفر داوطلب در آزمون ورودی شرکت کردند که از این میان تا پایان دوره تنها 20 نفر مؤسسه را همراهی خواهند کرد.
مؤسسه دارالإعلام

حجت الاسلام احمد کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری سومین دوره آموزش بلند مدت نقد وهابیت و سلفیت در مؤسسه دارالإعلام اظهار داشت: این دوره سه ساله و ویژه طلاب درس خارج است که حداقل یک سال در درس خارج شرکت کرده و در آزمون ورودی و مصاحبه قبول شده اند.

معاون آموزشی مؤسسه دارالإعلام با بیان این که افراد با دقت بسیار زیاد در این مؤسسه جذب می شوند، ادامه داد: در این دوره ابتدا بیش از 400 نفر در آزمون ورودی شرکت کردند که از این میزان 75 نفر برای شرکت در مصاحبه انتخاب شدند و بعد از مصاحبه 33 نفر برای حضور موقت آزمایشی سه ماهه در دوره حاضر می شوند که از این میزان تنها 20 نفر تا پایان دوره شرکت خواهند داشت.

چهاردهم شهریور مراسم افتتاحیه رسمی

وی افزود: این دوره که آزمون آن در اردیبهشت ماه برگزار گشته است،  از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و مراسم افتتاحیه رسمی نیز چهاردهم شهریورماه با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار می شود و از آن روز کار به صورت رسمی ادامه پیدا می کند.

حجت الاسلام کوثری با بیان این که مؤسسه دارالإعلام تنها مرکز رسمی تخصصی نقد وهابیت و سلفیت در جهان است، ابراز کرد: این مرکز به همت حضرت آیت الله مکارم شیرازی تأسیس شده و فرزند ایشان حجت الاسلام مهدی مکارم ریاست آن را برعهده دارند.

مباحث شش ترم در دوره سه ساله

وی با اشاره به مباحثی که در دوره سه ساله آموزش داده می شود، عنوان کرد: این دوره دارای شش ترم است که در ترم نخست آشنایی با تاریخ سلفیت، آشنایی با جریان های سلفی تکفیری و نقد جریان های سلفی آموزش داده می شود و اساتید و طلاب در ترم دوم به مبانی و مناهح سلفیت، درترم سوم به بررسی و نقد عقاید سلفیت خواهند پرداخت و در ترم چهارم به شبهات سلفیت پاسخ می دهند.

معاون آموزشی مؤسسه دارالإعلام ادامه داد: مباحث تدریسی در دو ترم پنجم و ششم نیز به ترتیب عقاید و آموزه های شیعه و روش های تعامل با سلفیت است که البته هر یک از این شش ترم دارای مباحث فرعی و شاخه های متنوع زیاد دیگری نیز هست.

اعطای دکترای تخصصی نقد وهابیت

وی به مزایای شرکت در این دوره اشاره کرد و عنوان داشت: با تعاملاتی که با وزارت علوم و دانشگاه ادیان و مذاهب داشتیم قرار بر این شد به افرادی که تا پایان دوره شرکت داشته و از امتحانات و مصاحبه ها سربلند بیرون بیایند دکترای تخصصی نقد وهابیت اعطا شود به علاوه آن که در مجله علمی ترویجی سراج منیر و علمی پژوهشی سلفیت از مقالات و آثار همین افراد استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام کوثری ابراز داشت: ما از این افراد برای اعزام به مناطق مختلف کشور و حتی دنیا برای نقد وهابیت و سلفیت استفاده می کنیم و آنها را به عنوان منبع اصلی تزریق استاد های برگزیده به حوزه و دانشگاه می شناسیم./1330/ت302/س

 

ارسال نظرات