۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۴۶۳۲۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

شکست توطئه های دشمنان نیازمند وجود روحیه انقلابی در کشور است

استاد حوزه علمیه مازندران شکست توطئه های دشمنان را نیازمند وجود روحیه انقلابی در کشور دانست و گفت: کشور با روحیه انقلابی مردم و مسؤولان می تواند ضمن خنثی کردن توطئه های دشمن به قله های پیشرفت و توسعه دست یابد.
انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام محمدحسن شریف تبار، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان فرهنگی شهرستان بابلسر در رابطه با جنجال رسانه‌های بیگانه درباره برگزاری کنسرت‌ ها در کشور، گفت: کنسرت‌ها باید در چارچوب شرعی مورد نظر فقها، مراجع تقلید و رهبری معظم انقلاب اجرا شوند اما نکته چیز دیگری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با طرح این پرسش که آیا واقعاً برگزاری کنسرت مسأله نخست کشور و نیاز اولیه مردم است، تأکید کرد: مشکلات اصلی کشور و مردم، زندگی روزمره آنها است و مردم با مشکلات معیشتی دست به گریبان هستند.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان اینکه این موضوع یک حاشیه است و موجب شده تا رسانه‌های بیگانه با طرح آن از سوی بالاترین مقام اجرایی کشور، سوءاستفاده کنند، افزود: مشکل مردم کشور ما اشتغال جوانان، بیکاری، ازدواج و مسکن است.

وی با اشاره به این براساس اظهار نظر وزیر کشور تنها یک درصد از کنسرت‌ها لغو شده است، اظهار داشت: مسؤولان فرهنگی باید به ارزش‌ها و حریم‌ها توجه داشته باشند، مسؤولان باید به دغدغه‌های متدینان، علما و خانواده‌های معظم شهدا توجه کنند تا جلوی ولنگاری فرهنگی گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه آنچه که در کنسرت‌ها مشکل است، موضوع بی‌بند و باری است، تصریح کرد: کنسرت‌ها محل تمسخر اعتقادات دینی مردم شده است.

حجت الاسلام شریف تبار همچنین با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط به ویژه دولت باید در امر فرهنگ جامعه احساس مسؤولیت کنند، یادآور شد: آزادی اندیشه در امر فرهنگی صحیح است اما به معنای ولنگاری فرهنگی نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی دولتمردان گرفتار منجلاب نقشه‌های دشمن شده‌اند، خاطرنشان کرد: سه سال از عمر دولت گذشت، کارهای خوبی انجام شد اما هنوز مقدمات بعضی وعده‌های انتخاباتی و پیش از برجام رییس‌جمهور عملی نشده است.

حجت الاسلام شریف تبار در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، گفت: انقلاب اسلامی نخستین قربانی تروریست است، از ابتدای انقلاب تاکنون اسلام ناب و خط مقاومت مورد ترور قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: شهادت شخصیت هایی همچون رجایی و باهنر به ما نشان داد که نفوذ حتی تا دفتر ریاست جمهوری هم می‌تواند اتفاق بیفتد و امروز باید هوشیار باشیم تا جلوی نفوذ دشمن را بگیریم.

وی با بیان اینکه ساده‌زیستی شهیدان رجایی و باهنر باید الگوی مدیران قرار گیرد، گفت: دریافت حقوق‌های نجومی پذیرفته نیست، حقوق مسؤولان باید هم تراز دریافتی عموم مردم و کارمندان جامعه باشد و یک مسؤول تراز اول که حقوق بالایی دریافت می کند باید مشکلات و گرفتاری های اقتصادی مردم را نیز لمس کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه دولتمردان باید خادم و همراه با مردم باشند، خاطرنشان کرد: روحیه مردمی داشتن، پای صحبت مردم نشستن و حریم قائل نشدن بین خود و مردم موضوعات مهمی است که همیشه باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

حجت الاسلام شریف تبار ادامه داد: مسؤولان دولتی باید در نظر داشته باشند، با مجاهدت و حضور در صحنه همین مردم، امروز رییس‌جمهور، معاون اول و وزیر هستند و سایر مسؤولیت‌های کلیدی کشور را دارند اگر حمایت و حضور در صحنه مردم نبود هیچ یک از این جایگاه های فعلی وجود نداشت.

وی با بیان این که بر اساس گفته مقام معظم رهبری حفظ روحیه انقلابی باید مورد توجه دولت قرار گیرد، ادامه داد: غافل نشدن از ارزش‌های انقلاب و غافل نشدن از دشمنی‌های آمریکا و اسرائیل و جدی گرفتن نفوذ دشمن، مصادیق انقلابی بودن است.

استاد حوزه علمیه مازندران شکست توطئه های دشمنان را نیازمند وجود روحیه انقلابی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: کشور با روحیه انقلابی مردم و مسؤولان می تواند ضمن خنثی کردن توطئه های دشمن به قله های پیشرفت و توسعه دست یابد./950/202/ب2

ارسال نظرات