۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۴۶۲۷۰
امام جمعه محمود آباد:

پیشرفت کشور را نمی توان به وعده های توخالی غرب گره زد

امام جمعه محمود ‌آباد تنها راه پیشرفت و توسعه کشور را بهره گیری از ظرفیت های داخلی کشور دانست و گفت: با وعده های توخالی و بی پشتوانه غرب نمی توان به پیشرفت کشور امید داشت و مسؤولان نباید اجرای برنامه و کارها در کشور را به برجام گره بزنند.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت‌الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در جمع مسؤولان این شهرستان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: ایران اسلامی که خود از قربانیان تروریسم در جهان بوده همچنان به صورت جدی نسبت به برخوردهای دوگانه و دو تعریفی مخالفت ورزیده و در این ایستادگی هزینه‌های زیادی را نیز پرداخت کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران یادآور شد: شهیدان رجایی و باهنر از افراد مخلص و فداکار نظام بوده‌اند و آنچه یاد این شهیدان عزیز را در خاطر مردم زنده نگه‌ داشته است روحیه خدمت به مردم در این دو بزرگوار بوده است.

وی افزود: جریان تروریسم امروزه به عنوان ابزاری در اختیار قدرت‌های مسلط جهانی برای مقابله با نظام‌های مستقل، جنبش‌های آزادی بخش و کشورهای محور مقاومت محسوب شده و آشوب‌های منطقه‌ای متاثر از چنین برخوردهای دوگانه است.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: نامگذاری روز هشتم شهریور به عنوان یک نماد نشان از اقدامات تروریستی در بالاترین سطوح مقامات اول کشورمان بوده، چرا که در یک حادثه دو رکن اساسی قوه مجریه را از ملت ایران گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که اعتماد مردم بالاترین سرمایه این نظام است، گفت: هدف منافقان و تروریست‌ها از واقعه هشتم شهریور سال ۶۰ تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده اما این خیالی واهی بوده که تروریست‌ها داشته‌اند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به حمایت های کشورهای مستبد دنیا از گروهک های تروریستی گفت: متأسفانه گروهک منحوس منافقین و فرقه جنایتکار رجوی با آلوده بودن دستشان در خون ۱۷ هزار شهید و هزاران جانباز از ابتدا تاکنون مورد حمایت شیطان بزرگ و عوامل سر سپرده آنان بوده و اخیرا دولت سفاک و خشک مغز و بی‌تدبیر آل سعود به این جمع اضافه شده است.

وی ادامه داد: آل سعود با وجود همه زخم‌هایی که بر دنیای اسلام و در مقابل ملت‌های مقاوم و آزاده انجام داده، این بار دست به دامان این گروهک بدنام شده و دشنه را از مقابل کشیده که باید بداند با این اقدامات سبک و کارهای خبیثانه راه به جایی نخواهد برد و سرانجام پیروزی با ملت‌های انقلابی منطقه با محوریت ایران و کشورهای محور مقاومت خواهد بود.

امام‌ جمعه محمودآباد به دیدار اخیر رییس‌جمهور به همراه اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری از دولت خواستند به اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجی و فضای مجازی توجه ویژه داشته باشد و از انجام فعالیت‌های تبلیغی بپرهیزد چراکه تبلیغ مهم نیست و اقدام و عمل مهم است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان با اشاره به بیانات راهگشای مقام معظم رهبری، بیان داشت: محورهای مهم بیانات ایشان، هر کدام سر فصل ویژه‌ای برای اقدامات اساسی در کشور است که باید سرلوحه همه برنامه های دولتمردان قرار بگیرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تأکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر پرهیز از حواشی در سال آخر کار دولت که با انتخابات همراه است، خاطرنشان کرد: دولت باید همچنان بر تلاش همه جانبه درباره حل مشکلات مردم اهتمام کند تا این تلاش‌ها تبلیغات مناسبی برای دولت باشد.

وی اقتصاد را مسأله نخست کشور بنا به رهنمود رهبری بیان کرد و افزود: حل گره‌های اقتصادی در اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است؛ همان گونه که در ۱۲ سال گذشته در موضوعات هوافضا، نانو، هسته‌ای، زیست فناوری گفتمان سازی شده باید برای تبدیل اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان تلاش کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران واگذاری اختیارات به استان ها، مشوق‌های صادراتی، پرداخت خرید محصولات کشاورزی و توجه به روستاها را از دیگر تأکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: سکاندار کشتی انقلاب، روحیه انقلابی و دینی مردم را از عناصر مستحکم امنیت و دفاع ملی تلقی کردند که باید برای تحکیم آن تلاش کرد و با توجه به اینکه دشمن از افزایش توان موشکی و دفاعی ایران نگران است، باید تقویت آن در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این‌که امنیت در کشور و قوت سپر امنیتی بسیار مهم است، بر تقویت این موضوع مهم که مدنظر رهبری است، تأکید کرد و افزود: رهبری در فرازی از رهنمودهای خود در دیدار با هیأت دولت فرمودند همواره به دیپلماسی اعتقاد دارم، اما باید این دیپلماسی متوازن دنبال شود.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار بار دیگر به موضوع برجام و بدعهدی طرف آمریکایی اشاره کردند، گفت: آمریکا دشمن درجه یک ملت ایران بوده و خواهند ماند و هیچ گاه دست از دشمنی و توطئه افکنی خود علیه ملت ایران بر نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران هیچ اعتمادی به آمریکایی ها نداشته و ندارد، تصریح کرد: تاریخ آمریکایی ها در برابر ملت ایران همواره با دروغ و نیرنگ همراه بوده است و مسأله برجام نیست بار دیگر خباثت و دروغ گویی آمریکایی ها را به اثبات رساند.

حجت الاسلام موسوی تنها راه پیشرفت و توسعه کشور را بهره گیری از ظرفیت های داخلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: با وعده های توخالی و بی پشتوانه غرب نمی توان به پیشرفت کشور امید داشت و مسؤولان نباید اجرای برنامه و کارها در کشور را به برجام گره بزنند.

وی با تأکید بر این که برجام به ما آموخت که نباید به آمریکا و طرف‌های مقابل اعتماد کرد و وعده آنها را نقد پاسخ داد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از همان ابتدای آغاز مذاکرات به طرف آمریکایی بدبین بودند و امروز می بینیم که این کشور مستکبر چگونه زیر وعده های خود زده است.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر برخورد قانونی با متخلفان این زمینه بیان داشت: بر اساس فرمایش رهبری نباید از حقوق های نجومی به آسانی عبور کرد، اعتماد مردم در این مسأله خدشه‌دار شده و سه قوه باید آن را تعقیب کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات