۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۴۶۲۴۷
امام جمعه بابلسر:

فرهنگ اشرافی گری با اصول و گفتمان انقلاب اسلامی در تضاد است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ اشرافی گری با اصول و گفتمان انقلاب اسلامی در تضاد است، گفت: نباید بگذاریم در جامعه دینی عده ای قلیل زمینه بی اعتمادی مردم به کل نظام را فراهم کنند.
استاد حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار با مسؤولان این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: ترور این دو شهید بزرگوار نشانه جنایات وابستگان به اسرائیل و صهیونیست است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای هیأت دولت اشاره کرد و گفت: نکات مهمی که مقام معظم رهبری در این دیدار بر آن تأکید کردند باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد چون مسائل مطرح شده راهکاری عملی برای رفع مشکلات از سوی دولت است.

حجت الاسلام طلابیان با تأکید بر این که دولت باید خدمات ارائه شده خود را برای مردم تبیین کند، تصریح کرد: مردم باید در جریان برنامه های دولت در بخش های مختلف قرار گیرند.

امام جمعه بابلسر مسؤولیت ها را امانت هایی الهی برای خدمت به مردم دانست و تصریح کرد: اگر مسؤولی در نظام اسلامی غیر این رفتار کند به این امانت مهم خیانت کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که رسیدگی و رفع و علاج کردن امور مردم و مشکلات  آنان واجب کفایی است، تصریح کرد: مسؤولیت برای کار و خدمت است نه اعتبار اجتماعی و جلب توجه مردم و استبداد رأی و اعمال قدرت سیاسی که باید از این فرصت ارزنده به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

حجت الاسلام طلابیان با بیان این‌که توجه به آموزه‌های دین باید برای همه دولت‌ها مطرح باشد، خاطرنشان کرد: ساده‌زیستی، مبارزه با تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری، توجه به محرومان، ترجیح کوخ‌نشینان بر کاخ‌نشینان و انگیزه انقلابی‌ داشتن را از دیگر شاخصه‌های دولت شهیدان رجائی و باهنر بیان کرد.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این‌که امروز نیز دولتمردان باید انگیزه انقلابی داشته باشند، تصریح کرد: ولایتمداری، مردم‌داری و مردم‌یاری، تعهد همراه با صلابت‌، اهل سازش و مصامحه نبودن از ویژگی‌های شهید بزرگوار رجایی بود که امروز نیز همه دولت‌ها باید آن را رعایت کنند.

وی با تقدیر از همه مدیرانی که رجایی‌گونه و باهنرصفت به ملت ایران خدمت می‌کنند، به هشت شهریور روز مبارزه با تروریسم اشاره کرد و افزود: ملت ایران قربانی تروریسمی است که پدر آن در منطقه آمریکا است.

حجت الاسلام طلابیان با بیان این‌که به فرجام رساندن برجام انرژی زیادی از دولت گرفت اگرچه طرف مقابل نامردی می‌کند، خاطرنشان کرد: ما از هیأت مذاکره‌کننده خود گله نداریم اما فریب خوردن بعد از برجام، اعتماد کردن به دشمن و انجام کارهای نقد در برابر وعده‌های نسیه غرب، دردآور است.

امام جمعه بابلسر با تأکید بر لزوم هوشیار بودن دولت در برابر بدعهدی طرف مقابل، بیان کرد: دولتمردان تا زمانی که غرب اقدامی انجام نداده، اقدام نکنند و در برابر حرف بی‌عمل طرف مقابل، تنها حرف بزنند.

استاد حوزه علمیه مازندران اضافه کرد: مردم و جوانان تحصیل‌کرده، دریافتهای خود را با این دریافتهای غیرعادلانه مقایسه می‌کنند و این موضوع موجب بی‌اعتمادی آنها می‌شود.

امام جمعه بابلسر با بیان این‌که باید با مدیران متخلف برخورد شود، یادآور شد: اینکه این نجومی‌بگیران متخلف استعفا دهند و بعد آنها را ذخیره نظام بنامیم، صحیح نیست، امروز مهم ترین خواسته ملت ایران از دولت برخورد جدی و قانونی با این گونه مدیران متخلف است.

حجت الاسلام طلابیان تأکید کرد: باید تا آخر ایستاد و قاطعانه با متخلفان برخورد و دست غارتگران بیت‌المال را قطع کرد و دولت حواسش را جمع کند و  وارد مسائل حاشیه‌ای انتخابات نشود، بلکه دولت باید تا آخرین روز کاری تلاش و برای حل مشکلات مردم برنامه‌ریزی کند.

وی با تأکید بر این که تنها استعفا دادن چند مدیر با حقوق های نجومی دردی را دوا نمی کند، بلکه باید با این مسأله به صورت ریشه ای برخورد شود، خاطرنشان کرد: فاصله طبقاتی میان مردم و مسؤولان پسندیده نظام اسلامی نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران فرهنگ اشرافی گری را سم مهلکی در برابر برقراری عدالت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: نباید در جامعه ای که احکام دینی در آن برقرار است شاهد بی عدالتی و ترویج فرهنگ اشرافی گری باشیم.

حجت الاسلام طلابیان با بیان این که فرهنگ اشرافی گری با اصول و گفتمان انقلاب اسلامی در تضاد است، تصریح کرد: نباید بگذاریم در جامعه دینی عده ای قلیل زمینه بی اعتمادی مردم به کل نظام را فراهم کنند.

امام جمعه بابلسر با تأکید بر این که رفع مشکلات مردم برای دولت اصل باشد و نباید درگیر حواشی شود، خاطرنشان کرد: همه توان دولت در سال اخیر باید در جهت خدمت به مردم به کار گرفته شود.

حجت الاسلام طلابیان با اشاره به این که در سال پایانی دوره چهاره دولت قرار داریم و دولت نباید خود را درگیر مسائل انتخاباتی کند، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند دولت و مسؤولان تا آخرین لحظه باید به وظیفه خود که همان خدمت به مردم است پایبند باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پر آشوب منطقه اشاره کرد و با بیان این که آنچه دشمنان پرورش داده‌اند امروز بلای جان خودشان شده است، تصریح کرد: چه تروریست دولتی و چه تروریست غیردولتی از سوی جمهوری اسلامی ایران محکوم است و غرب بداند به وسیله تروریسم نمی‌تواند به اهداف شوم خود برسد./950/202/ب2

ارسال نظرات