۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۴۴۶۱۰۸
سخنران مسجد مقدس جمکران:

زدن در مساجد و نحس دانستن ماه صفر خرافات است

حجت الاسلام چاوشی گفت: این که برخی ناآگاهانه به خرافات دامن می‌زنند و ماه صفر را نحس می‌دانند یا در ماه ربیع الاول در مساجد را می‌زنند، چیزی جز خرافه نیست و باید ترک شود.
خرافات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام چاوشی پنجشنبه شب پیش از قرائت دعای پر فیض کمیل در مسجد مقدس جمکران با بیان این که امشب به روایتی شب شهادت امام رضا(ع) است، گفت: یکی از روزهایی که زیارت مخصوص امام رضا(ع) در آن وارد شده، روز بیست و سوم ذی القعده است.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: بیست و پنجم ذی القعده روز دحول الارض است که تمام زمین زیر آب فرو رفت و سپس نخستین جایی که سر از آب بیرون آورد، کعبه بود؛ این اعجاز الهی است که ابتدا خانه کعبه از زیر آب بیرون آمد.

حجت الاسلام چاوشی خاطرنشان کرد: نمازی دو رکعتی در این روز وارد شده که ثواب بسیار زیادی معادل صد سال عبادت برای فرد دارد؛ روایات دیگری درباره ثواب این نماز پر فضیلت در منابع اسلامی آمده است.

وی ادامه داد: ثواب این نماز به افرادی داده می شود که واجبات را انجام دهند؛ ثواب چنین نمازهایی شامل افرادی که نماز نمی خوانند و روزه نمی گیرند، نمی شود؛ خداوند متعال احتیاجی به نماز خواندن ما ندارد، بلکه ما محتاج خداوند متعال هستیم و نماز خواندن ما تشکر ناچیزی از او است.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: یکی از مسائل مهمی که برخی ناآگاهانه به آن دامن می زنند، خرافاتی است که در برخی ماه های قمری مرسوم شده است؛ این که ماه صفر را نحس می دانند یا در ماه ربیع الاول در مساجد را می زنند، چیزی جز خرافه نیست و باید ترک شود.

حجت الاسلام چاوشی در بخش دیگر سخنان خود ابراز کرد: تکفیری ها و داعشی ها با وجود این که کلمه «الله اکبر» و «لا اله الا الله» را می گویند، اما در آتش دوزخ می سوزند؛ دلیلش هم این است که این افراد حدیث سلسلة الذهب را درک نکرده و به ارکان و پایه های دین که اهل بیت(ع) هستند، اعتقاد ندارند.

وی بیان داشت: مأمون شخصی بود که سوره بقره را از انتها به ابتدا می خواند و عالم و فقیهی در زمان خودش بود؛ این فرد دخترش را به عقد امام رضا(ع) در آورد و از نظر احترام برای ایشان، چیزی کم نگذاشت؛ اما وی یک مشکل بزرگ داشت و آن مکر و حیله بود و از همان ابتدا قصد ترور شخصیت حضرت رضا(ع) را داشت.

سخنران مسجد مقدس جمکران در پایان خاطرنشان کرد: شما زائران و عاشقان حضرت حجت(عج) توفیق داشته اید که امشب و در شب زیارتی جدش، شما را پذیرفته است؛ قدر این لحظات را بدانید و برای ظهور و سلامتی امام زمان(عج) دعا کنید./840/پ202/ی

ارسال نظرات