۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۷۱۶
در سخنرانی دعای توسل مسجد جمکران مطرح شد؛

روایت حجت‌الاسلام ماندگاری از واقعیت‌‌های تلخ جامعه

سخنران مسجد مقدس جمکران با بیان این که متأسفانه امروزه جمله «دلم می خواهد» در جامعه زیاد شده است، گفت: اگر به جوانی بگویی که حجابت را رعایت کن، پاسخ می دهد که دلم می خواهد؛ مسؤولان هم به بیت المال دست درازی می کنند و می گویند که دلمان می خواهد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری سه شنبه شب پیش از قرائت دعای توسل در مسجد مقدس جمکران با بیان این که ماه ذی القعده، ماه زیارتی امام رضا(ع) است، گفت: یکی از بهترین اعمال در این ماه پر برکت، زیارت امام رضا(ع) است و هر کس که نمی تواند به مشهد مقدس سفر کند، حضرت معصومه(س) را به نیابت امام رضا(ع) زیارت کند.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: برخی تصور می کنند که تا دستشان به ضریح نرسد، زیارتشان قبول نشده است، در حالی که اگر از همین جا هم به ائمه(ع) سلام بفرستید، زیارت شما قبول است؛ حق اهل بیت(ع) این است که طهارت ایشان را باور کنیم و به خوبی آن ها را بشناسیم.

وی ادامه داد: خداوند متعال اهل بیت(ع) را پاک آفریده و حق اهل بیت(ع) تبعیت ایشان است؛ امام زمان(عج) نیاز به این ندارد که کسی بگوید که امام زمان(عج) قربانت شوم، اما ماهواره نگاه کند و بدون چادر به مسجد مقدس جمکران مشرف شود؛ هر کس حضرت حجت(عج) را دوست دارد باید از آن ها تبعیت کند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: شفاعت کامل شامل کسی می شود که از اهل بیت(ع) تبعیت کند؛ شفاعت کامل این است که اهل بیت(ع) ما را به کنار خودشان در بهشت ببرند، نه این که فقط ما را به بهشت راه بدهند.

وی بیان داشت: سه گروه در بهشت معصوم نیستند اما در کنار اهل بیت(ع) جای دارند، که نخستین آن ها شهدا هستند؛ صالحان و کسانی که آلوده نشده اند گروه دوم بوده و گروه سوم کسانی هستند که اهل بیت(ع) را تبعیت کنند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ابراز داشت: شیطان و لشگر شیطان جنگ هایی راه انداخته اند تا اهل بیت(ع) نتوانند امام و جلودار ما باشند؛ در نخستین این جنگ ها قصد کردند که اهل بیت(ع) را بکشند و راه های مقابله با آن را جهاد اصغر می نامند.

وی اظهار داشت: در میدان جهاد اصغر، نمره یاران امام حسین(ع) عالی شد و یاران امام روح الله(ره) نیز عالی بود؛ برخی در ایام جنگ حتی یک روز هم به جنگ نرفتند؛ مادری سراغ دارم که 13 محرم از او شهید و پدر بزرگی نیز 21 نفر از نزدیکان او شهید شدند؛ در روز قیامت این افراد به حق خود خواهند رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: جنگ دیگری که شیطان علیه ما به راه انداخته، جنگ با نفس است که مقابله با آن را جهاد اکبر گویند؛ متأسفانه جمله «دلم می خواهد» در جامعه ما زیاد شده و این جمله یعنی این که فرد از نفسش تبعیت می کند و حرف امامش را زمین می زند.

وی ادامه داد: به زائر امام زمان(عج) می گوییم که خواهر من در مسجد مقدس جمکران حجابت را رعایت کن، اما این خواهر می گوید که دلم می خواهد؛ آقایان مسؤول آیا شما دلتان می خواهد که زیر میزی بگیرید و به بیت المال دست درازی کنید؟ پس تبعیت از امام زمان(عج) کجا می رود؟

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: لباس زن ها و مردها روز به روز بی حیاتر می شود؛ جوان ها لباس هایی می پوشند که وقتی به رکوع و سجود می روند، باید پشت آن ها پرده بگیریم؛ خواهر و برادر من، تو زائر امام زمان(عج) هستی پس چرا پوششت را از غرب می گیری؟ جوانان بهترین لباس روز را بپوشند، اما لباسی نپوشند که بی حیایی باشد.

وی تأکید کرد: خوراک و رژیم غذایی ما هم غربی شده است؛ دین مبین اسلام بهترین غذاهای مقوی را سفارش کرده اند، اما متأسفانه به غذاهای سرطان زای فست فودی روی آورده ایم؛ برخی تازه به دوران رسیده ها با خوردن غذاهای فلان شرکت غربی خودنمایی می کنند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان تصریح کرد: این روایت مقداری گزنده است اما حقیقتی است که باید بیان شود و آن روایت این است که «خواب برخی از مردم همانند سگ ها می شود»؛ همه خبرها در عالم مربوط به سحر است، اما جوانان ما تا نیمه شب بیدار می مانند؛ اگر همان ابتدای شب بخوابیم متوجه می شویم که بیدار شدن در سحر و نماز شب خواندن هیچ سختی ندارد./840/پ202/ی

ارسال نظرات