۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۴۴۵۷۱۴
آیت الله سبحانی در دیدار وزیر ارتباطات:

دولت برای آسیب‌های فضای مجازی فکری کند/ انتقاد از عدم اهتمام برای حل مشکل حجاب

حضرت آ‌یت الله سبحانی با تأکید بر فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب گفت: کسی نمی گوید که افراد را الزام و بر سر آن ها چادر کنند بلکه باید فکری کنند و کار فرهنگی انجام دهند، مدام برای حل مشکل حجاب قول می دهند اما ما می بینیم که نتیجه بخش نبوده است.
دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مراجع /قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: الان فضای مجازی واقعا برای جوانان ما خطرناک شده است.

وی افزود: الان حتی در آرایش سر در خود از همان فضای مجازی الگو می گیرند، وزیر ارتباطات باید در این باره فکری کند و بداند که فضای مجازی برای خانواده ها مشکل ساز است؛ موارد نادرست باید از دسترس خارج شود اما چیزی که مفید است را استفاده کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نمی توان دور کشور را دیوار کشید و بگوییم ارتباطات نمی خواهیم، اظهار داشت: دنیای امروز دنیای ارتباطات است، امروز فکری در نقطه ای از دنیا تولید می شود که چند دقیقه پس از آن در همه جای دنیا قابل دسترسی است؛ این مسأله از ضروریات زمان است.

وی ادامه داد:  امیرمؤمنان فرمودند که فرزندان خود را بر اساس آداب و ضروریات زمان خود تربیت نکنید که آن ها در زمانی دیگر آفریده شده اند، باید کاری صورت گیرد که کاستی های فضای مجازی کمتر شود، البته قدم هایی برداشته شده که مورد تقدیر است.

این مرجع تقلید با اشاره به مسائل اقتصادی ابراز داشت: اقتصاد زیربنا نیست اما در اسلام اصل محسوب می شود، مسلما معیشت مردم و بیکاری باید حل شود، البته این مشکلی نیست که یک روزه حل شود بلکه سوابقی دارد که باید به تدریج حل شود.

وی عنوان کرد: اگر بنا باشد که برای کلیه دخترها و پسرها شغل ایجاد کنید امکان پذیر نیست، نمی شود در یک کشور برای همه دختران و پسران کار ایجاد کرد و کار منزل و خانه سالاری تعطیل شود، الان جامعه ما به این سمت می رود که همه دخترهای ما به دنبال شغل هستند و مادری و تربیت فرزند را بر عهده چند پیرزن و پرستار قرار می دهند که این برای جامعه خطرناک است.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: باید به مقدار لازم از جنس مؤنث از مناسبات وجود او استفاده کرد و بقیه را به پسرها داد که برای همه کار هستند، در برخی از مؤسسات مؤنث از مذکر بیشتر است چون مزد و ضرر او کمتر است، باید در هیأت دولت فکری برای کار کرد تا فعالیت ها تقسیم شود، البته وجود خانم ها لازم است اما بیشترین شغل ها را باید به پسران داد.

وی بر ضرورت تسهیل ازدواج تأکید و اضافه کرد: بر اساس آماری که داده اند 11 میلیون نفر از جوانان از سن ازدواج هستند اما ازدواج نکردند که این مسأله از نظر اخلاقی ضرر داشته و پیامدهایی دارد، درباره این مسأله در هیأت دولت باید تصمیم گیری شود، باید فکر کنیم که چگونه مسأله مجرد زیستی از بین برود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نسل ما در حال حرکت به سمت پیری است، گفت: اگر می بینید که جامعه امنیت دارد و بهترین نعمت خدا به شمار می رود به دلیل این است که نسلی جوانی داریم که در سپاه و ارتش حضور داشته و امنیت را حفظ می کنند اما اگر نسل ما به سوی پیری برود پیر نمی تواند این کارها را انجام دهد.

وی افزود: مسأل ازدواج امر مهمی است، چین با آن جمعیت بالا از آنجایی که احساس می کند که به سمت پیری می رود تعداد فرزندان را دو و سه آورده است.

این مرجع تقلید با تأکید بر فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب اظهار داشت: کسی نمی گوید که افراد را الزام و بر سر آن ها چادر کنند بلکه باید فکری کنند و کار فرهنگی انجام دهند، مدام برای حل مشکل حجاب قول می دهند اما ما می بینیم که نتیجه بخش نبوده است./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات