۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۴۵۲۰۱
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر نفوذ اقتصادی دشمنان واکسینه می کند

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران تحقق اقتصاد مقاومتی را پیروزی دیگر در مقابل هجمه های اقتصادی دشمنان دانست و گفت: این نظریه مهم کشور را در برابر نفوذ اقتصادی دشمنان واکسینه می کند.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سیدمحمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امشب در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با بیان این که اهل تقوی کسانی هستند که به حقوق یکدیگر احترام می گذارند و حدود الهی را رعایت می کنند، تصریح کرد: هر کس از حدود الهی تجاوز کند به خودش ظلم کرده است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که در آستانه ورود به هفته دولت هستیم، گفت: اگر ما نتوانیم مسؤولیت های خود را به درستی انجام دهیم و ازعهده آنها بر نمی آییم همه حقوق و مزایای ما حرام می شود.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نیازمند به استقلال فرهنگی هستیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی باید در زمینه فرهنگی مستقل شود هر چند که کار فرهنگی نیازمند به زمان است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به لزوم داشتن روحیه انقلابی، کار، تلاش و جهاد در راه خداوند متعال، بیان داشت: با روحیه انقلابی می توان کشور را به پیش برد هماهنگونه که مردم ایران اسلامی در بدو انقلاب و جنگ تحمیلی با همین روحیه توانستند بر مشکلات فائق آیند.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: همه مردم باید روحیه انقلابی خود را حفظ کنند زیرا در غیر این صورت، افراد و کشور دچار خسران می شوند و جهان استکبار شاد خواهد شد همانگونه که در طول تاریخ حکومت طاغوتیان بر ایران، این امر رخ داده بود.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی تنها برعهده دولت نیست، گفت: همه باید دست به دست دهیم تا با کار جهادی و تفکر انقلابی در کنار بهره گیری از دارایی هایمان مانند نیروی انسانی، منابع، معادن و ذخایر، در راستای تحقق شعار سال بکوشیم.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که دولت به اقتصاد مقاومتی توجه کند، بیان کرد: دولتمردان باید با همت خودشان به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی توجه کنند و برنامه ها به گونه ای باشد تا به سمت اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی سوق داده شود.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران افزود: همه باید تلاش کنیم تا اقتصاد مقاومتی را در جامعه محقق کنیم و با تکیه بر توان داخلی از قدرت های دیگر بی نیاز شویم چون چشم دوختن به بیرون کشور را دچار وابستگی می کند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که یکی از اهداف مهم ملت ایران از انقلاب، استقلال و رسیدن به خودکفایی در همه زمینه ها بود، تصریح کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی غربی ها کشور را در همه امور وابسته خود کرده بودند و اجازه کوچکترین خودکفایی را به ملت نمی دانند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هدف غرب وابستگی جمهوری اسلامی در زمینه اقتصادی است، افزود: غرب می خواهد جمهوری اسلامی را وابسته مطلق کند تا با تحریم های ناجوانمردانه امتیازها را از ما بگیرند.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کلید اساسی مبارزه با قلدران، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد است، ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که نمی توان با وعده های پوچ و توخالی کشورهای غربی به اداره کشور امیدوار بود.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که غرب به ویژه آمریکایی ها هیچ در برابر ملت ایران صادق نبودند بلکه همواره مسیر نیرنگ و دروغ در پیش می گیرند، افزود: چشم دوختن به همراهی غربی ها در هر مسأله ای به بن بست و شکست خواهد انجامید.

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که مسؤولان باید در سال اقتصاد مقاومتی تنها در پی طرح هایی باشند که به تقویت تولید داخل کمک کند، ادامه داد: راه پیشرفت و توسعه کشور ایستادگی در برابر زیاده خواهی های غرب و حمایت از تولیت داخل است.

امام جمعه فریدونکنار با تاکید بر اهمیت تشدید مبارزه با قاچاق کالا در کشور، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد بحث افزایش قاچاق کالا است که ضربه سنگینی به تولید کشور زده و در نتیجه بیکاری را به دنبال دارد.

وی با بیان این که روزنه‌ای که دشمن می‌خواهد به کشور ضربه بزند روزنه اقتصادی بوده و نامگذاری سالیان اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب با عناوین اقتصادی نیز مرتبط با همین موضوع بوده است، گفت: مقام معظم رهبری به‌ درستی به این واقعیت رسیدند که درمان مشکلات در تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و اقتصاد مقاومتی در شعار و تأیید دیده شد اما در اقدام و عمل جایش خالی بود.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل مردم و مسؤولان محقق می‌شود و این ملت می‌تواند در عرصه اقتصادی استوار و سربلند بایستند و به خواسته‌های به‌حق رهبر معظم انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشانند.

وی بابیان این که دولت در برنامه‌های خود بیشتر از گذشته به اقتصاد مقاومتی توجه کند، اضافه کرد؛ در حال حاضر تنها عملی که می‌تواند در مقابل تهاجمات اقتصادی دشمنان و بنیه اقتصادی کشور را تقویت کند تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام جلالی تحقق اقتصاد مقاومتی را پیروزی دیگر در مقابل تهاجمات اقتصادی دشمنان برشمرد و افزود: همان‌طوری که در جنگ تحمیلی با مقاومت و ایستادگی ملت ایران پیروزی حاصل شد اکنون نیز با همان مقاومت در مقابل تحریم‌ها و تهاجم فرهنگی مقابله کرده‌ایم و امیدوارم با تحقق اقتصاد مقاومتی در جنگ اقتصادی پیروزی دیگری حاصل شود./950/202/ب2

ارسال نظرات