۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۴۴۸۶۷
امام جمعه موقت شهر شال:

باور نداشتن خطرات گناه از عوامل بی توجهی به نهی از منکر است

امام جمعه موقت شهر شال با اشاره به اینکه مهمترین دلایل کم‌رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر ضعف محبت افراد در جامعه است، گفت: انسانهایی که کم عاطفه هستند مشاهده گناه دیگران برای آنها اهمیت ندارد.
حجت‌الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی

حجت‌الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی امام جمعه موقت شهر شال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در رابطه با ضرورت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: هنگامی مؤمنی را در حال انجام کار اشتباهی ملاحضه می‌کنیم بلافاصله به او تذکر می‌دهیم که این کار عمل نادرستی است ولی متأسفانه وقتی شاهد گناه دیگران هستیم به راحتی از کنار این مسائل می‌گذریم هیچ تذکری در رابطه با آن خطر داده نمی‌شود.

مهمترین دلیل کم‌رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر کم شدن محبت در جامعه مسلمانان است

حجت الاسلام موسوی شالی در ادامه با اشاره به اینکه مهمترین دلایل کم‌رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر ضعف محبت افراد در جامعه است، ابراز کرد: انسانهایی که کم عاطفه هستند مشاهده گناه دیگران برای آنها اهمیت ندارد و برخی می‌گویند به ما چه، که دیگری گناه می کند یا نمی‌کند.

یکی از دلایل کمرنگ بودن نهی از منکر عدم باور خطرات گناه است

این استاد حوزه علمیه افزود: جامعه‌ای که خود را نسبت به تغییر و تحولات درونی مسؤول دانسته و در مقابل ضعف‌ها و کاستیها از خود عکس العمل نشان می‌دهد و برای آن چاره جویی می‌کند، جامعه‌ای زنده و پر تحرک خواهد بود.

امام جمعه موقت شهر شال با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر سبب تقویت و نفوذنا‌پذیر کردن بنیه دفاعی جامعه می‌شود، بیان کرد: در جامعه‌ای که این فریضه الهی اجرا می شود، ضمن تقویت و نفوذناپذیر کردن بنیه دفاعی جامعه، افراد آن را از گزند دشمن محفوظ و همواره عزیز و سربلند می‌دارد.

وی در پایان گفت: بی توجهی به این مسؤولیت اجتماعی، سبب رنگ باختن معنویات و چیرگی هواهای نفسانی در فرد و جامعه می‌شود./303/853/ب1

ارسال نظرات