۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۴۴۷۵۸
امام جمعه شهرکرد:

شکل‌ گیری فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه از مهمترین اولویتها است

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام، با تأکید بر اینکه باید تلاش شود اقتصاد مقاومتی فرهنگ غالب مردم در امورات روزانه شود، گفت: شکل‌گیری فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه ضروری و از مهمترین اولویتها است که باید جدی گرفته شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز، در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار می شود، با تأکید بر اینکه باید تلاش شود اقتصاد مقاومتی فرهنگ غالب مردم در امورات روزانه شود، تصریح کرد: شکل‌گیری فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه ضروری و از مهمترین اولویتها است که باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تحکیم بنیان خانواده در جامعه اسلامی را ضروری خواند و گفت: دستگاه های فرهنگی مسؤول آگاهی ‌بخشی به مردم در مورد مسائل مربوط به خانواده مانند ازدواج هستند.

امام جمعه شهرکرد همچنین به بحث فضای مجازی و عدم غفلت مسؤولان از آن اشاره کرد و افزود: فضای مجازی یک مسأله مهم در جامعه امروزی است و معظلاتی دارد که با کار فرهنگی می‌ توان با آنها مقابله کرد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام به برگزاری چشنواره فضای مجازی نماز در این استان اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌‌ای با موضوع نماز و امثال آن می ‌توانند عرصه ‌هایی جهت تولید هر چه بیشتر محتوا در زمینه‌ های فرهنگ اسلامی در فضای مجازی ایجاد کنند و این از ضرورت ها است چراکه جوانان امروز به سمت فضای مجازی سوق داده شده اند.

وی همچنین نامگذاری یک روز و هفته به نام آیت ‌الله ابوالقاسم دهکردی در این استان را امری ضروری دانست و ابراز داشت: این عالم گرانقدر در زمان خودش در مورد خرید از محصولات داخلی فتوا صادر کرده است که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به برنامه های دهه کرامت در این استان تصریح کرد: حضور خدام رضوی در سراسر کشور امری ارزشمند و ضروری است که باید مورد تقدیر واقع شود و برای حضور آنان در سال آینده از اکنون برنامه ‌ریزی صورت گیرد چراکه ترویج فرهنگ رضوی در بین جوانان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

امام جمعه شهرکرد همچنین با انتقاد از بن بست بودن استان چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مسائل زیربنایی چهارمحال و بختیاری این است که از بن ‌بست خارج شود و به عنوان محل عبور مردم استا‌های مختلف، رفت‌ و آمدی روان در آن جریان داشته باشد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: گسترش راه ها و احداث راه‌ آهن یکی از عوامل اصلی خروج استان از بن‌بست است که باید در دستور کار مسؤولان استانی قرار گیرد و به آن توجه ویژه شود.

در ادامه این نشست نیز قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار همه مسؤولان استان قرار گیرد، فعال شدن ستاد اقتصاد مقاومتی در همه شهرستان‌های این استان را خواستار شد و گفت: یکی از فواید این طرح ایجاد رقابت در جهت جذب اعتبارات بخشهای مختلف است.

گفتنی است در ادامه این نشست نیز تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود در زمینه اقتصاد مقاومتی و فعالیتهای فرهنگی مربوط به شورای فرهنگ عمومی را ارائه کردند./202/9457/ب1

ارسال نظرات