۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۴۴۶۹۱
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه بررسی کرد؛

نقش مجمع نمایندگان طلاب در کارآمدی حوزه

حجت الاسلام غلامی اراکی به بیان نقش مجمع نمایندگان طلاب در کارآمدی حوزه پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان حوزه می‌تواند به عنوان رابط بین مدیریت با بدنه حوزه، مطالبات طرفین را انتقال و پل مستحکمی بین این دو باشد.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام نجف علی غلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره ارتباط مجمع نمایندگان حوزه با مدیریت حوزه علمیه قم به چند مورد اشاره کرد و ابراز داشت: ارتباط مستقیم با بدنه حوزه و طلاب از ویژگی‌های منحصر به فرد مجمع نمایندگان حوزه است که این ویژگی در هیچ یک از ارکان حوزه وجود ندارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران تصریح کرد: مجمع نمایندگان حوزه می‌تواند به عنوان رابط بین مدیریت حوزه با بدنه حوزه مطالبات طرفین را انتقال و پل مستحکمی بین این دو باشد.

حجت‌الاسلام غلامی از فعال بودن کمیسیون‌های تخصصی مجمع نمایندگان حوزه به عنوان ویژگی این مجمع نام برد و اظهار داشت: مدیریت حوزه این امکان را دارد که با ایجاد ارتباط بین کمیسیون‌های موجود و معاونت‌های تخصصی حوزه استفاده متقابل در این زمینه را فراهم کند.

عضو مجمع نمایندگان حوزه ابراز داشت: نمایندگان حوزه زبان گویای طلابی هستند که همه مسوؤلان داعیه خدمتگزاری آنها را دارند؛ بنابراین شایسته و بایسته است که مسوؤلان حوزه با یک تغییر نگرش در مجمع نمایندگان وارد عرصه همکاری شوند.

وی اضافه کرد: نمایندگان با توجه به ارتباط مستقیم با طلاب با بسیاری از نیازمندی‌ها، نقاط ضعف و قوت آنها آشنا هستند؛ بنابراین حوزه می‌تواند در این زمینه از منبع بسیار مهم یعنی مجمع نمایندگان حوزه، استفاده کند.

حجت‌الاسلام غلامی اراکی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد امضا تفاهم نامه‌های زیادی بین مجمع نمایندگان حوزه با مرکز خدمات حوزه، سازمان اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی و دیگر ارکان حوزه بوده‌ایم، گفت: متأسفانه بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها در حد جلسه باقی مانده و عملیاتی نشده است؛ بنابراین مدیریت جدید حوزه می‌تواند با آسیب شناسی در این زمینه شرایط تحقق عملی این تفاهم نامه‌ها را فراهم کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران تصریح کرد: حوزه‌ای مورد نظر و مطالبه رهبر معظم انقلاب است که کار آمد و به روز باشد و مهم‌ترین شاخصه آن انقلابی ماندن و انقلابی بودن حوزه های علمیه است.

وی با بیان اینکه اگر حوزه‌ خمود و افسرده باشد و در مسیر انزوا حرکت کند دچار انزوای گفتمانی خواهد شد، ابراز داشت: در عرصه تقابل گفتمان‌ها در حقیقت توان قابل مشاهده ای برای هماوردی و مبارزه در این جبهه سخت وجود نخواهد داشت؛ بنابراین حوزه باید به‌روز و متحول باشد تا بتواند اثر گذار باشد.

حجت‌الاسلام غلامی اراکی با اشاره به اینکه یکی از بهترین ظرفیت‌های موجود در عرصه تقابل گفتمان سازی و زیست حوزویان مجمع نمایندگان طلاب است، گفت: در این زمینه رهبر معظم انقلاب در دیداری که با مجمع نمایندگان حوزه در اواخر سال 94 داشتند بر این مسأله تأکید کردند که نقش مجمع نمایندگان حوزه نمایندگان در فضای اجتماعی و سیاسی و اجتماعی و انقلابی ماندن حوزه است.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود: همکاری بسیار خوبی می‌تواند بین مجمع نمایندگان حوزه و مدیریت حوزه در این زمینه ایجاد شود که مجمع نمایندگان حوزه هم باید در این زمینه رسالتش را انجام دهد.

وی خواستار برگزاری جلسات فنی علمی، کارشناسی و کارگاهی مجامع استانی نمایندگان طلاب با حوزه انتخابی هر استان شد و گفت: هر استان دارای مجمع نمایندگان حوزه و چند نماینده است؛ بنابراین اگر مجمع نمایندگان حوزه استانی بتوانند با حمایت شوارای مدیریت مرکز مدیریت جامعه مدرسین و ارکان حوزه بحث انقلابی ماندن و بودن حوزه را در استان‌های خودشان و در جلسات استانی که در قم برگزار می‌شود به صورت علمی و کارشناسانه و کارگاهی برگزار کنند می‌توانیم شاهد یک تحول ریشه ای و عمیق در زمینه آشنایی طلاب و به ویژه طلاب جدید و طلابی که فضای انقلاب را درک نکردند باشیم./875/ت302/ی

خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات