۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۴۴۵۹۶
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قزوین:

تمام شیعیان موظف به انجام امر به معروف و نهی از منکر هستند

مدیریت حوزه علمیه خواهران در استان قزوین گفت: اگر کسی منکری را ببیند و عکس‌العملی نشان ندهد او مرده‌ای است در میان زنده‌ها، از این رو با توجه به دستورات دین اسلام همه مسلمانان باید خود را موظف به انجام امر به معروف و نهی از منکر بدانند.
حجت الاسلام رضا کاظم لو

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به تبعات فراموش شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شود جای خوبیها و بدیها جا به‌ جا شده و به‌ مرور زمان منکرها به‌ عنوان ارزش در جامعه جای‌ می‌گیرند بطوری‌که بیان معروفها تبدیل به جرم می‌شودد.

حجت الاسلام کاظم‌لو با اشاره به سخنی از امام علی(ع) ابراز کرد: اگر کسی منکری را ببیند و عکس‌العملی نشان ندهد او مرده‌ای است در میان زنده‌ها، از این رو با توجه به دستورات دین اسلام  همه مسلمانان باید خود را موظف به انجام امر به معروف و نهی از منکر بدانند.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قزوین در رابطه با ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: همواره شاهد برگزاری سمینارها و همایشهایی در جهت اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم ولی در حقیقت به ثمر رسیدن این فریضه الهی همکاری همه‌جانبه و روح جمعی جامعه را می‌طلبد.

وی در پایان با توجه به اهمیت شرایط انجام امر به معروف و نهی از منکر گفت: انجام صحیح امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مطالعه و یادگیری و به‌دست‌ آوردن مهارتهای ارتباطی است بطوری‌ که تذکر و سخن ما سبب رنجش طرف مقابل نشود و نتیجه عکس ندهد./853/303/ب3

ارسال نظرات